heel af en toe slecht starten

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
[rsi]peerke

Weet iemand raad,

Mijn Rsi uit 97 start af en toe heel kloterig.
Hij doet het dan na twee keer proberen, loopt effe heel slecht stationair (alsof ie geen zin heeft) en daarna is het probleem weer opgelost?!

Bij 100 keer starten gebeurt dit misschien een keertje of 4 (schatting)

Weet iemand wat dit kan zijn??
jeroen.k

[rsi]peerke schreef:Weet iemand raad,

Mijn Rsi uit 97 start af en toe heel kloterig.
Hij doet het dan na twee keer proberen, loopt effe heel slecht stationair (alsof ie geen zin heeft) en daarna is het probleem weer opgelost?!

Bij 100 keer starten gebeurt dit misschien een keertje of 4 (schatting)

Weet iemand wat dit kan zijn??
Wat ik sowies zou doen (weet niet of je dit al doet) is niet meteen contact omdraaien en starten (dan start die van mij soms ook niet) eerst ff contact aanzetten, dan maakt hij 2 seconden ofzo een soort opstart geluidje en dan starten, gaat lekkerder! Ook begint je benzinepomp dan al te pompen en start ie ook lekkerder (maar dat weet ik niet zeker, heb ik van horen zeggen). Het is een minder grote aanslag op je accu als je ff wacht met starten. Ook lampen uit houden met starten wil wel helpen (en bijv. je versterker)
[rsi]peerke

Ik wacht inderdaad altijd eventjes todat die servootjes stoppen met zoemen.Dus dat is het niet.

Als het nu vaker voor gaat komen, dan laat ik er misschien effe naar kijken.

thanx !!
jeroen.k

[rsi]peerke schreef:Ik wacht inderdaad altijd eventjes todat die servootjes stoppen met zoemen.Dus dat is het niet.

Als het nu vaker voor gaat komen, dan laat ik er misschien effe naar kijken.

thanx !!
Wat mischien ook zou kunnen helpen is wat van die injector-cleaner shit in je benzine tank gooien, mischien zitten je injectoren wel een beetje verstopt. Of ff de computer resetten (accuklemmen loshalen 1 minuutje ofzo). Anders weet ik het ook niet (lerende leek :D ). Maar 4 keer op de 100 is toch niet zo erg? :p
*Stephan_RSI*

Misschien kan het ook je startmotor wezen. Heb het ook net gehad, hij starte moeilijk, maar af en toe starte hij ook helemaal niet.
Paskie

t kan ook zijn dat t de massa van je startmotor is ,die zal dan waarschijnlijk wel geoxideerd zijn ofzo.

doet ie dat slecht starten met een warme motor of ook met een koude motor?
[rsi]peerke

volgens mij als ie warm is
[rsi]peerke

Het wordt er niet beter op, vrijdag ga ik effe naar de dealer.

Hij zei dat ie misschien op 3 cilinders zou lopen .

Als dat zo is, dan zou ie toch ook belabberd moeten rijden , en dat is absoluut niet zo!!
gille
Contacteer:

[rsi]peerke schreef:Het wordt er niet beter op, vrijdag ga ik effe naar de dealer.

Hij zei dat ie misschien op 3 cilinders zou lopen .

Als dat zo is, dan zou ie toch ook belabberd moeten rijden , en dat is absoluut niet zo!!
kan wel zijn dat ie ff start op drie cilinders en dan overloopt(zoals wij zeggen bij ons)is je delco nog goed, de rotor goed???
[rsi]peerke

Gisteren effe zelf gekeken. 1 van de vier pinnetjes op de verdelerkap was zwaar geoxideerd (helemaal groen)

Even behandeld met WD-40, en hij start weer als een speer. Het betreffende pinnetje was ook aangetast.

Zal ik alsnog naar de BOVAG dealer gaan om ernaaar te laten kijken, of denken jullie dat 't probleem nu volledig opgelost is ???
Abel
Über-Spammer

nieuwe verdeler met verdeler kap. is niet zo heel duur..
[rsi]peerke

opgelost!!!

Het bleek de stappenmotor te zijn. Dit ding zorgt voor de mix tussen lucht en benzine tijdens de start (soort choke?)

Omdat ie vervuild was, deed ie het niet goed meer.

Hij is schoongemaakt en nu start ie echt as de brandweer (zelfs bij -5)!!!!
martin rs

mijne begint ook moeilijk te doen in de kou nu haha. moet maar eens ff zien hoe en wat. ik denk dat het aan mezelf ligt ik draai de sleutel altijd in een keer door namelijk. als je even wacht als je em op cantact zet doet ie het in een keer goed. wel vreemd.
Plaats reactie