klapperen linksvoor

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
Jayson

Hoi,

Mijn 19 txe heeft sinds geruime tijd de neiging te gaan klapperen aan de linker voorkant. Het lijkt bij mn linkervoorwiel in de buurt vandaan te komen!
Hij doet het alleen met weinig tot geen motorbelasting rechtuit en in flauwe bochten naar rechts. In bochten naar links en in scherpe naar rechts doet ie t niet.
Wat kan dit zijn?

groeten jayson
binnenkort hoop ik een mazda 6 sport!
gille
Contacteer:

Jayson schreef:Hoi,

Mijn 19 txe heeft sinds geruime tijd de neiging te gaan klapperen aan de linker voorkant. Het lijkt bij mn linkervoorwiel in de buurt vandaan te komen!
Hij doet het alleen met weinig tot geen motorbelasting rechtuit en in flauwe bochten naar rechts. In bochten naar links en in scherpe naar rechts doet ie t niet.
Wat kan dit zijn?

groeten jayson
je voorste wielen staan toch goed vast????,
Jayson

geloof van wel. kan t aan mn aandrijfassen liggen? of aan mn motorsteunen?
gille
Contacteer:

je sporing nog goed,zijn je banden nie vanbinnen afgesleten????
Jayson

hoe kan iemand als ik (die nog niet zoveel kaas van autotechniek heeft gegeten, maar wel handig met scooters enzo was) dat controleren. en als ik dat niet zelf kan... wie weet er een goedkoop adresje?
Mn banden zijn inderdaad niet helemaal gelijkmatig afgesleten.
5-gteetje
Contacteer:

Jayson schreef:hoe kan iemand als ik (die nog niet zoveel kaas van autotechniek heeft gegeten, maar wel handig met scooters enzo was) dat controleren. en als ik dat niet zelf kan... wie weet er een goedkoop adresje?
Mn banden zijn inderdaad niet helemaal gelijkmatig afgesleten.
Je kunt de auto even opkrikken en voelen aan het wiel of er speling in zit (ruim en versleten wiellager), kan ook een gebroken veer zijn of versleten schokbreker. heb ik eens gehad met een andere auto en had daarbij diezelfde klapperingen

succes
5-gteetje is vanaf vandaag Gt-neetje. Dus geen gte meer in bezit .
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

het kan van alles zijn he
kan een fusee kogel zijn die ruim is
kan een stabelisatorstang zijn die los zit
stuurkogel ruim
enz
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
jeroen.k

Het kan ook nog eens je uitlaat zijn. Heb zelf met mn 19 hetzelfde gehad in bochten naar links enzo. Nu heb ik dit weekend een Devil eronder gelegd en een demperloze middenpijp. Nu bleek mijn oude middenpijp te lekken bij de pakking op de katalysator en het geluid is (volgens) mij weg. Maar om er echt naar te zoeken is best lastig. Het heeft mij een wiellager en aandrijfas gekost om erachter te komen dat het daar niet aan lag! :p

Heb nu alleen een middenpijp die tegen het hitteschildje aan ligt te klepperen in bochten naar links! :(
[rsi]peerke

uitlaat kan inderdaad de oorzaak zijn.

Check eerst dit effe voordat je klauwen met geld gaat uitgeven (dat kan altijd nog)
Jayson

oh, nog effe een aanvulling!
Het gebeurt alleen tussen 0 en ongeveer 80 km per uur in hogeversnellingen (4 en 5).
bedankt voor alle reacties!!
Keep m coming. Ik laat binnenkort iemand al de genoemde punten effe nalopen.
16klepper

Misschien is het ook wel je homokineet van je steekas?
Of inderdaad een fuseekogel.
Misschien kan het zelfs wel je remklauw zijn die wat los zit, en iets begint te klapperen bij bepaalde snelheid?
Meest logische lijkt mij iets met de steekas.
Jayson

Is dit een probleem die volgens jullie snel gemaakt moet worden??
Abel
Über-Spammer

beetje gekke vraag.. dat weet je pas al je precies weet wat er is.

reken voor een steek as een 3 tot 4 uur in je eentje.

voor een voorwiel lager het zelfde mits je een pers bank tot je beschikking hebt. anders niet aan beginnen.
Mrtn
Car: R5GTT

3 tot 4 uur?? In een uurtje is het geklaard!!
Misschien half uurtje langer als je tussendoor koffie gaat drinken :lol:.

Wiel eraf, auto opgekrikt, centrale moer eraf (maat 30 en hulp nodig van iemand die op de rem trapt voor je), 2 bouten van de veerpoot los, pennetje/busje eruit tikken bij je bak (als het de rechterkant is), wiellager huis naar voren/opzij trekken en beetje pielend je as eruit halen, dan trek je de as zo onder je auto vandaan. Erop zetten gaat in de omgekeerde volgorde!!

Is het de linker kant dan geen pennetje eruit slaan maar 3 boutjes losdraaien (vergeet geen bakje onder je versn.bak te zetten) en eruit trekken.
Deze kant duurt iets langer omdat dan de olie weer in de bak gevuld moet worden.
Mrtn = Maarten
jeroen.k

Je kunt natuurlijk ook met een plank/staaf (gevarendriehoek ;) ) de rem indrukken, heb je heel geen hulp nodig.

:D
Mrtn
Car: R5GTT

Kan ook, maar je moet echt met veel power trappen anders glijdt je schrijf nog door de remblokken heen.
Je moet ook vaak een lange buis over je ratel heen zetten om zo meer kracht erop te kunnen zetten. hier geldt de regel; kracht*arm.
Het is soms ongelooflijk hoe vast dat kan zitten :(
Mrtn = Maarten
Jayson

gille (mountainbike) schreef:je sporing nog goed,zijn je banden nie vanbinnen afgesleten????
waarschijnlijk lag het idd daar aan want nadat mn auto uitgelijnd was was het weg!!
bovendien stuurt ie nu een stuk lichter!
Plaats reactie