Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Rob

Bij de Laguna van mijn pa is zijn alle lampjes van de verwarming regeling kapot,
terwijl het lampje van de achterruitverwarming het wel doet, en alle zekeringen heb ik gecheckt en waren allemaal nog goed.
Weet iemand hoe ik bij de peertjes hiervan kan komen of is het een ander probleem ?
Rob

Oh ja, het is een 1994-er 1.8 RN dus zonder airco of andere snufjes, gewoon het allersimpelste model zonder al die luxe snufjes
Jan-Geert (Momentsleutel)

een van de eerste dus , er gaan gewone babysteeklampjes in , ik weet zo niet hoe t dashboard uitelkaar moet , denk dat je de verwarmingsknopjes los moet halen en dan t frame daarachter los , maar das bij elke renault anders... , misschien weet paul ploeger het.. (alias ploegah)
Anonymous

He, dit probleem heb ik ook. Volgens drie garages heb ik nu al gehoord dat het een aantal uur (minimaal twee in beslag neemt).
Een was dealer, een was 'normaal' en de derde was een dealer in frankrijk. De lampjes kosten helemaal niets, maar tis een klotewerk eersteklas. Mijn vaste beun durf het niet aan omdat ie misschien iets sloopt(als tie daar bang voor is belt me even hebben we afgesproken). Het schijnt dat het hele dashboard eruit moet.

Veel success dus... Ik heb me er maar bij neergelegd, ik vind het te duur voor een paar klotelichtjes. (bij mij doet ook die van de achterruitverwarming het nog)
Rob

Kan het niet gewoon zo zijn dat je de knoppen er op de een of andere manier af kan trekken en zo bij die lampjes van komen?
Ik heb er namelijk wel met beleid aan getrokken maar er zat geen beweging in.
En is het niet mogelijk om alleen dat zwarte middelste deel van het dashbord af te halen, want de rest (dat zachte spul) zit namelijk met popnagels vast
Anonymous

Heb ik ook als eerste geprobeert maar zo simpel is dat toch niet.

als je een manier hebt hou ik me aanbevolen.
Electronic freak

Hier is de oplossing :
Demonteer de radio geheel. Daarna via de opening van de radio de grote klep verwijderen. (2 schroeven) Daarna kan men bij de bevestigingsschroeven van de 3 knoppen van de verwarmingsunit. Je ziet dan 1 lampje zitten in het midden. Kosten € 0,50 en een paar uur werk.
Rob

he bedankt, ik za; het vanmiddag meteen proberen.
ik vertel wel of het is geluk (en als ik niets zeg dan ben ik op zoek naar een nieuw dashbord :smile: )
Anonymous

En ?

Is het nog gelukt ?
Rob

ik ben er spijtig genoeg nog niet aan begonnen
k heb nml niet echt veel tijd, mijn eigen gtt neemt alle tijd in beslag,
dus dan kunnen de lampjes van mijn pa's auto wel ff wachten
maar ik wil het voor het einde van deze maar toch wel gedaan hebben
Rob
Anonymous

OK

just keep us posted !
Rob

Ploegah schreef:OK

just keep us posted !
bij deze..

Gister zijn op magische wijze de lampjes het spontaan weer gaan doen! :D Terwijl ik er nog altijd geen nieuw peertje in had gezet. Dus of het peertje was niet kapot of de Laguna leeft!
Paanz

Heb ik ook gehad. Ik had em gekocht met kapot lampje en na 1,5 jaar ofzo ging daar ineens de kachel verlichting branden. 't was helaas maar voor een paar dagen. Later heb ik het lampje vervangen, want toen miste ik ineens wat.

idd klote werk, khad ook de middenconsole rond re handrem en pook verwijderd
Tip: Hou het rubber aan de onderkant.
Plaats reactie