Verschil tussen een clio 1.4 RT en een 1.4 S
-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
wat is eigenlijk het verschil tussen een clio 1.4 RT en een clio 1.4 S? welke is er sneller of is dit hetzelfde? Ik zit er namelijk over te denken (als het blok er nog is) een clio 1.4 S blok in mijn clio 1.4 RT te hangen moet ik dan dingen aan passen of gaat dit zo?
Volgens mij zit er motorisch geen verschil tussen.
Alleen de versnellingsbak is anders, die van de s is sportiever.
Alleen de versnellingsbak is anders, die van de s is sportiever.
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Kwa motor inhoud geen verschillen en ik heb zeluf een S
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Je kan op http://www.autoweek.nl auto's vergelijken 
-
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
- Car: Talisman sedan
- Locatie: St. Annaland
- Contacteer:
Zal ik de folder van de clio 1.4 es inscannen?
Weet je gelijk al de verschillen in de uitvoering, maar de motoren zijn precies eender.
Weet je gelijk al de verschillen in de uitvoering, maar de motoren zijn precies eender.
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
Het verschil zit hem volgens mij in hetvolgende:
* kortere versnellingsbak
* spoiler standaard
* sportstoelen met groen motiefje
* sportstuur van 16V
* velgen speciaal voor de S
* toerenteller standaard
* mistlampen standaard
Motorisch is er in ieder geval bij mijn weten geen verschil!
* kortere versnellingsbak
* spoiler standaard
* sportstoelen met groen motiefje
* sportstuur van 16V
* velgen speciaal voor de S
* toerenteller standaard
* mistlampen standaard
Motorisch is er in ieder geval bij mijn weten geen verschil!
-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
* sportstoelen standaard
* toerenteller standaard
* mistlampen standaard
dit is ook allemaal bij een RT
en een rt heeft
electrische ramen voor
cv op afstand
en kleur gespoten bumpers
(en weet niet of een s dat heeft opeklapbare achterruiten)
* toerenteller standaard
* mistlampen standaard
dit is ook allemaal bij een RT
en een rt heeft
electrische ramen voor
cv op afstand
en kleur gespoten bumpers
(en weet niet of een s dat heeft opeklapbare achterruiten)
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Ja de S heeft ook openklapbare ramen en er zijn Ook Sjes met staandaard meegespoten bumpers.Hooliead schreef:* sportstoelen standaard
* toerenteller standaard
* mistlampen standaard
dit is ook allemaal bij een RT
en een rt heeft
electrische ramen voor
cv op afstand
en kleur gespoten bumpers
(en weet niet of een s dat heeft opeklapbare achterruiten)
Laatst gewijzigd door Patrick RS op wo 23 okt 2002 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Heb zelf ook een RT maar geen electrische ramen hoor. Wel de rest. Maar ik heb dan ook geen sportstoelen, niet dezelfde als in een S maar gewone.
En opklapbare lampen ?? wat bedoel je daarmee?
Gr. Frits
En opklapbare lampen ?? wat bedoel je daarmee?
Gr. Frits
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 652
- Lid geworden op: do 24 jan 2002 0:00
- Locatie: Eindhoven
Frits schreef: En opklapbare lampen ?? wat bedoel je daarmee?
Gr. Frits


Opklapbare lampen ? Wat is dat ?


Grtzzz
Ik lag juliie niet uit, ik lag jullie toe!! Als dat maar duidelijk is.
TO ERR IS HUMAN, TO FORGIVE IS DEVINE
als dit die stoelen van je foto's zijn heb ik ook standaard sportstoelen in mijn R19 1.4e!Ollie schreef:Het verschil zit hem volgens mij in hetvolgende:
* kortere versnellingsbak
* spoiler standaard
* sportstoelen met groen motiefje
* sportstuur van 16V
* velgen speciaal voor de S
* toerenteller standaard
* mistlampen standaard
Motorisch is er in ieder geval bij mijn weten geen verschil!

-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
ok dit gaat weer helemaal nergens over hahah
maar het belangrijkste weet ik al de motor is hetzelfde. Maar waarschijnlijk maakt dat niet uit want denk dat als het alleen mijn kop (en dan bedoel ik die van mijn auto
)gaar is dat ik deze laat reviseren en niet een compleet blok overhang
maar het belangrijkste weet ik al de motor is hetzelfde. Maar waarschijnlijk maakt dat niet uit want denk dat als het alleen mijn kop (en dan bedoel ik die van mijn auto

Waarom moeilijk doen met reviseren, kost een hoop pleuro's! In mijn R19 zi ook hetzelfde blokje en mijn kop was na de vakantie ook gaar. Heb dus een (goede) kop van een clio RT van de sloop afgehaald deze koste me 50 euro, ff laten vlakken voor 15 euro, koppakingset van 60 euro en 30 euro aan klein materiaal (kopouten, olie enzo) ben je klaar. Moet je het alleen nog (laten) monteren. Ik heb dat dus door mn oom laten doen a 10 euro per uur. Als jij ook zo iemand kent ben je dus voor ongeveer 200 euro klaar. Denk dat je daar nog geeneens je kop voor kan laten reviseren.Hooliead schreef:ok dit gaat weer helemaal nergens over hahah
maar het belangrijkste weet ik al de motor is hetzelfde. Maar waarschijnlijk maakt dat niet uit want denk dat als het alleen mijn kop (en dan bedoel ik die van mijn auto)gaar is dat ik deze laat reviseren en niet een compleet blok overhang
alleen de 1e en 2e versnelling zijn korter, de andere vier zijn hetzelfde...Jeroen schreef:Volgens mij zit er motorisch geen verschil tussen.
Alleen de versnellingsbak is anders, die van de s is sportiever.
waar je die lampen vandaan haalt...mij een vraag???Frits schreef:Heb zelf ook een RT maar geen electrische ramen hoor. Wel de rest. Maar ik heb dan ook geen sportstoelen, niet dezelfde als in een S maar gewone.
En opklapbare lampen ?? wat bedoel je daarmee?
Gr. Frits
Je zult wel de achterruitjes bedoelen...
Ja, die zitten ook op een S..standaard neem ik aan

En meegespoten bumpers zijn niet standaard (as with me

Waarom koop je dan niet gelijk een Clio S dan heb je tenminste alle extras daarvan en bespaar je je een hele hoop ellendeHooliead schreef:wat is eigenlijk het verschil tussen een clio 1.4 RT en een clio 1.4 S? welke is er sneller of is dit hetzelfde? Ik zit er namelijk over te denken (als het blok er nog is) een clio 1.4 S blok in mijn clio 1.4 RT te hangen moet ik dan dingen aan passen of gaat dit zo?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Omdat hij al een RT heeft met een kapotte motor en hij zou een ander blok kunnen overwegen omdat die prijzen redelijk zijn. EN zijn motor heeft al meer dan 2 ton gelopen en die andere blokken niet.Waarom koop je dan niet gelijk een Clio S dan heb je tenminste alle extras daarvan en bespaar je je een hele hoop ellende
Gr. Frits
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
Als alles meezit hoef ik alleen 1 klep te vervangen en hoeft de kop gevlakt te worden. meer zou er als alles goed is niet kapot zijn dus ik denk dat ik dan beter met mijn eigen kop verder kan gaan
2 ton gelopen is veel maar als je je blok met deze 'kleine' investering weer goed lopend krijgt..waarom niet? Gewoon oprijden die frikandel, kun je later alsnog een ander blok kopen..

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Ik bedoel dat ik van die ferrari lampen die naar beneden kunnen zak in de motorkap
nee tuurlijk nie gewoon nie goed getikt ramen mot het zijn
