Morgen gaat m'n auto op de brug om een goede schade taxatie te maken.
Maar ik vermoed dat m'n achter as krom is. Want beide wielen staan ietsjes /\ achter (ik denk max 2 mm verschil). Het was zo dat een schade expert het niet zeker wist. Dus hij moet de brug op om het zeker te weten...
M'n zwager die dus in de schade zit wist het dus niet. Tevens vertelde hij dat mocht het zo zijn dat ik hem dan niet meer moet gaan maken maar een nieuwe moet kopen.
Wat denken jullie? Iemand hier ervaring mee?
Kromme achter as
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Drive it like you stole it
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Maar is het super veel werk. Dus ik bedoel zou dat voor mijzelf dan een total los zijn. Ben ik beter af om dan andere GTT te kopen?
Drive it like you stole it
Waarschijnlijk zal hij total loss worden verklaard. Die GTtjes zijn economisch gezien weinig waard. Ik zou zeggen sleur er zo veel mogelijk geld uit en ga op zoek naar een andere GT.
Als je achter as al krom is lijkt het me dat het daar niet alleen bij blijft. Kan ik me goed voorstellen dat het hele chassis goed op zijn flikker heeft gekregen.
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Totallos word hij zeker verklaart.Job-turbo schreef:Waarschijnlijk zal hij total loss worden verklaard. Die GTtjes zijn economisch gezien weinig waard. Ik zou zeggen sleur er zo veel mogelijk geld uit en ga op zoek naar een andere GT.
Maar ik kan redelijk goedkoop opbouwen. Weer van alle blikschade.
Spuiten ging ik zowiezo al doen. Motorisch is het blue printen en aanpassinkjes...
Achtertrein hangt het een beetje van af. Als dat krom is dan ben ik zuur.
Dan een andere GTT zoeken.....
Drive it like you stole it
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
achteras vervangen zou ik hem niet voor verkopen (is zonde). Moet in een paar uurtjes te doen zijn, je moet alleen heeeel erg oppassen voor je remleidingen (dat ze heel blijven !!!)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
achteras compleet vervangen is goed te doen hoor, valt best mee. niet dat ik het zelf doe of gedaan heb, maar naar verluidt 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Thanks Tom,
dat is precies wat ik wilde weten.
Op de brug eerst maar eens even kijken of er nog veel andere schade daar is...
Dan beslis ik.
Het mooie is wel dat ik een schuur heb waar ik kan stallen voor de winter en daar ga ik hem op helemaal opnieuw opbouwen. Inclusief "nieuw" blok, Turbo en schuren.
Tenzij hij onmaakbaar is.....
dat is precies wat ik wilde weten.
Op de brug eerst maar eens even kijken of er nog veel andere schade daar is...
Dan beslis ik.
Het mooie is wel dat ik een schuur heb waar ik kan stallen voor de winter en daar ga ik hem op helemaal opnieuw opbouwen. Inclusief "nieuw" blok, Turbo en schuren.
Tenzij hij onmaakbaar is.....
Drive it like you stole it
hey rick wil je je oude carroserie terug? Hij staat nog in de stalling hier.
ken je de achteras gebruiken en misschien de achterschermen.
Laat me snel weten want volgende week zo denk ik dat dit karkas naar de sloop verdwijnt (voorschade was toch wel erg)
ken je de achteras gebruiken en misschien de achterschermen.
Laat me snel weten want volgende week zo denk ik dat dit karkas naar de sloop verdwijnt (voorschade was toch wel erg)
Ik heb een achteras liggen, gewoon recht en de torsiestaven staan al maanden nat van de olie(wd40-8-ig).
De trein zelf zit maar met 4 bouten vast, dan nog even je remleidinkies overzetten en klaar is Rickie. Martijn Tack had er 1 overgezet en dat was best te doen.
Vraagprijs: 100,- inclusief 1 remklauw en schijf (maar die kun je beter gelijk helemaal vervangen).
De trein zelf zit maar met 4 bouten vast, dan nog even je remleidinkies overzetten en klaar is Rickie. Martijn Tack had er 1 overgezet en dat was best te doen.
Vraagprijs: 100,- inclusief 1 remklauw en schijf (maar die kun je beter gelijk helemaal vervangen).
Ha bij zeze wel, want deze zit ook geen roest onder de doppies, de olie lekt al langs de staven naar beneden. Dus met een paar lichte tikken moeten deze echt wel loskomen.Tom schreef:nat staan is geen garantie
Bovendien weet je niet hoe ie eruit ziet, dus shhht

-
- Berichten: 441
- Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
- Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
- Contacteer:
Een achter as vervangen is goed te doen je moet wel vaak met zijn 2en zijn voor het gemak.Heb dit zelf al regelmatig gedaan,met het verlagen van auto s,Ook het krom zijn van de carroserie zal wel mee vallen.Ik heb zelf vorig jaar een kromme achteras vv van een klant die op het circuit uit de bocht was gevlogen(rechterwiel stond tegen het binnen scherm!!)
deze auto rijd nog steeds zonder enige problemen!!
de constructie van de as is zo gemaakt dat deze eerder afbreekt dan dat de ophanging wordt ontzet.
Dus eerst goed kijken voordat je hem zomaar weg doet!!!
deze auto rijd nog steeds zonder enige problemen!!
de constructie van de as is zo gemaakt dat deze eerder afbreekt dan dat de ophanging wordt ontzet.
Dus eerst goed kijken voordat je hem zomaar weg doet!!!
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
De auto staat vandaag op de brug en wordt ook vandaag getaxeerd.
Dus vanavond/morgen ochtend weet ik meer.
Is hij krom dan koop ik hem van je Steven.
Dus vanavond/morgen ochtend weet ik meer.
Is hij krom dan koop ik hem van je Steven.
Drive it like you stole it
Mocht de auto krom zijn, heb ik nog wel een carrosserie met achteras staan. Kun je voor weinig komen halen. Zit nog wel wat werk aan, maar een aantal delen zitten er al bij.
[img]http://www.smilies.nl/spiny.gif[/img] Turbo Inside [img]http://www.smilies.nl/spiny.gif[/img]
Achteras vervangen is het beste. Had ik ook na mijn aanrijding. Is helemaal niet veel werk, gewoon doen, ben je zo mee klaar.
Wielen eraf, remleidingen erafhalen (voorzichtig!! gebruik het juiste gereedschap!)
Remdelen overzetten op de nieuwe/andere as en de oude as eronderuit halen. de nieuwe/andere as eronder gooien en remleidingen aansluiten, systeem ontluchten (goed doen!) en wielen er weer op. Ik was 4 uurtjes bezig en dat kwam omdat ik het nog nooit gedaan had..!
Ik denk dat het lastigste werkje de remleidingen losmaken is en het ontluchten van je remsysteem, daar moet je eigenlijk een mooi apparaat voor hebben.
Wielen eraf, remleidingen erafhalen (voorzichtig!! gebruik het juiste gereedschap!)
Remdelen overzetten op de nieuwe/andere as en de oude as eronderuit halen. de nieuwe/andere as eronder gooien en remleidingen aansluiten, systeem ontluchten (goed doen!) en wielen er weer op. Ik was 4 uurtjes bezig en dat kwam omdat ik het nog nooit gedaan had..!
Ik denk dat het lastigste werkje de remleidingen losmaken is en het ontluchten van je remsysteem, daar moet je eigenlijk een mooi apparaat voor hebben.
Renault, créateur de GTT !!!
-
- Berichten: 830
- Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
- Locatie: Lutjewinkel !
- Contacteer:
of voor het ontluchten moet je met z'n tweeën doen, eentje in de auto voor het bedienen van het rempedaal en eentje die de ontluchtingsnippel op en dicht draaid
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Hoi Goose,Goose schreef:Achteras vervangen is het beste. Had ik ook na mijn aanrijding. Is helemaal niet veel werk, gewoon doen, ben je zo mee klaar.
Wielen eraf, remleidingen erafhalen (voorzichtig!! gebruik het juiste gereedschap!)
Remdelen overzetten op de nieuwe/andere as en de oude as eronderuit halen. de nieuwe/andere as eronder gooien en remleidingen aansluiten, systeem ontluchten (goed doen!) en wielen er weer op. Ik was 4 uurtjes bezig en dat kwam omdat ik het nog nooit gedaan had..!
Ik denk dat het lastigste werkje de remleidingen losmaken is en het ontluchten van je remsysteem, daar moet je eigenlijk een mooi apparaat voor hebben.
Mocht het nodig zijn (denk het niet) dan is hulp natuurlijk welkom

Thanks!!!!
Drive it like you stole it
Let wel dat bij een Renault 5 altijd door de torsiestaven de wielen nooit recht naast elkaar staan, maare r zit altijd wat verschil. Als je vanaf 1 kant kijkt dant zie je een wiel iets verspringen da's normale avec un r cinq



das alleen bij 4tjes en echte 5jes enzo. Vanaf de super5, met de 4 torsiestaven, staan de wielen gewoon weer netjes naast elkaar.Jeroentje schreef:Let wel dat bij een Renault 5 altijd door de torsiestaven de wielen nooit recht naast elkaar staan, maare r zit altijd wat verschil. Als je vanaf 1 kant kijkt dant zie je een wiel iets verspringen da's normale avec un r cinq![]()
Ik blijf 't overigens wel kewl vinden dat Renault echt jaren auto's heeft gebouwd die niet vierkant waren.

rev it like a rental
Zijn ze nooit gelijk geweest dan, linker en rechterkant?Menno schreef:das alleen bij 4tjes en echte 5jes enzo. Vanaf de super5, met de 4 torsiestaven, staan de wielen gewoon weer netjes naast elkaar.Jeroentje schreef:Let wel dat bij een Renault 5 altijd door de torsiestaven de wielen nooit recht naast elkaar staan, maare r zit altijd wat verschil. Als je vanaf 1 kant kijkt dant zie je een wiel iets verspringen da's normale avec un r cinq![]()
Ik blijf 't overigens wel kewl vinden dat Renault echt jaren auto's heeft gebouwd die niet vierkant waren.'t scheelt ongeveer 4 cm.



Dat heb ik nooit geweten



Mrtn = Maarten