GTT phase 2
Al gemonteerd,nieuwe radiator,nieuw termokontakt,nieuwe termostaat 83 graden.
en nog bij snelweg rijden +-130 km per uur zakt ie nie tot het eerste streepje maar komt ie bijna tot het voorlaatste 3 mm ervoor,dan bij minder snelheid zakt ie wel,fan slaat goed op.
zit geen druk op koelwater,blok is gereinigd met oude radiator nog.
ik vermoed de waterpomp,maar ik wil graag een mening horen van juliie.
thanks en groetjes gille
GTT koelproblemen
hier is toch niks mis mee?? probeer eens een 74 graden thermostaat van een Renault 4, maar dit lijkt mij vrij normaal hoor gille met de specs die je hebt. 

Immer wieder die verdammte Holländer
OFF TOPIC:
Wat is precies een thermocontact? Ik heb de 10 maanden terug ook laten vervangen, maar merkte geen verschil. Ik heb geen idee wat het is, iets met warmte?,(olietemp?) Hij ging aan de voorzijde het blok in.
(is dit het misschien: Als de motor te warm wordt dan wordt dit door het thermocontact waargenomen en gaat het lampje in het dashboard branden???)
Wat is precies een thermocontact? Ik heb de 10 maanden terug ook laten vervangen, maar merkte geen verschil. Ik heb geen idee wat het is, iets met warmte?,(olietemp?) Hij ging aan de voorzijde het blok in.
(is dit het misschien: Als de motor te warm wordt dan wordt dit door het thermocontact waargenomen en gaat het lampje in het dashboard branden???)
thermocontact is een soort sensor in je radiateur die bij een bepaalde koelvloeistoftemperatuur open gaat en zo je fan aan laat slaan.jpp_GTX schreef:OFF TOPIC:

Nou dat is vreemd,
Ik heb toen bij renault dat besteld. Het ging om een messingkleurige sensor die je in de voorzijde van het BLOK moet draaien (passagierskant in de buurt van de oliepeilstok). Daar zit een kapje overheen geklikt en daar zit een draad aan. (waar die heen gaat weet ik niet hoor)
Ik heb dat besteld (kapje wilde niet meer vastklikken en kon dus losschieten) en het heette een thermocontact. Renaultnummer 77.00.737.576 kosten: 30.89 euro incl. BTW
Dit was ingeveer 5 cm lang en moest dus in het blok. Zijn er meerdere soorten thermocontacten in de auto?
Ik heb toen bij renault dat besteld. Het ging om een messingkleurige sensor die je in de voorzijde van het BLOK moet draaien (passagierskant in de buurt van de oliepeilstok). Daar zit een kapje overheen geklikt en daar zit een draad aan. (waar die heen gaat weet ik niet hoor)
Ik heb dat besteld (kapje wilde niet meer vastklikken en kon dus losschieten) en het heette een thermocontact. Renaultnummer 77.00.737.576 kosten: 30.89 euro incl. BTW
Dit was ingeveer 5 cm lang en moest dus in het blok. Zijn er meerdere soorten thermocontacten in de auto?
tuurlijk is dat niet anders bij een GTX, mijn ouwe clio had het ook en ik weet niet beter dat het daar zit. alsof er koelvloeistof door dat deel van het blok stroomt....
ik denk eerder aan een oliepeilsensor, maar zijn die niet veel duurder??
ik denk eerder aan een oliepeilsensor, maar zijn die niet veel duurder??
Ja ik heb ook zo'n ding in mijn radiator, in de zomer in de file kun je die draadjes doorverbinden en blijft de fan continu draaien. Maar dus ook nog iets anders in het blok.
Dat doorverbinden heb ik al eens eerder gedaan op vakantie, in de bergen, vol in de zon en met een volgestouwd 5je dat op gas liep. (lekker hoge verbrandingstemp) (dan weet je tenminste zeker dat hij niet te heet wordt, kunt ook de kachel hard aan zetten)
Dat doorverbinden heb ik al eens eerder gedaan op vakantie, in de bergen, vol in de zon en met een volgestouwd 5je dat op gas liep. (lekker hoge verbrandingstemp) (dan weet je tenminste zeker dat hij niet te heet wordt, kunt ook de kachel hard aan zetten)
oliedruksensor is een busje naar verluidt (mooie opmerking is dat toch, kan zo in Ook Dat NogTom schreef:is het niet de oliedruk sensor. die zit daar ook ergens onder je peilstok als het goed is

dat klopt, dat is je thermocontact, maar wat jij bedoelt echt nietjpp_GTX schreef:Ja ik heb ook zo'n ding in mijn radiator, in de zomer in de file kun je die draadjes doorverbinden en blijft de fan continu draaien. Maar dus ook nog iets anders in het blok.

jongens dit is gille zijn topic hè.... pas op hoor!
is toch nie normaal als je op de snelweg rijd dat ie klimt.
en nu ff iets gecheckt ook,bij meter tussen de 2 streepjes in, nog eens willen ontluchten gaf ik gas, potje hoog houdend stroomde de vloeistof er uit.
ik denk dat die termostaat flipt dus er ff uit gooien
en nu ff iets gecheckt ook,bij meter tussen de 2 streepjes in, nog eens willen ontluchten gaf ik gas, potje hoog houdend stroomde de vloeistof er uit.
en een koudere nemen, 74 graden van een R4, heb ik ookgille (mountainbike) schreef:is toch nie normaal als je op de snelweg rijd dat ie klimt.

zelfs met termostaat er uit warmt ie te veel
en waterpomp maakt me aardig geluid.
ale hop weeral euro's naar meneer reno brengen
en waterpomp maakt me aardig geluid.
ale hop weeral euro's naar meneer reno brengen
koop ook meteen wat aandelen 

wat kost een waterpomp van een GTT deze tijd???-Ray- schreef:koop ook meteen wat aandelen
gille jongen, als ik het wist zou ik het zeggen...
dus nu blijkt dat ie zonder termostaat nie meer warm word, dus jazeg morgen een R4 termostaat inpleuren.
Waar kan je zo'n r4 themostaat vandaan halen? en dan niet bij de dealer. of heeft er iemand nog zo'n ding over, en kan die die dan a.s vrijdag meenemen naar bodegraven? 

He! nu is die weer rood.
Gille mijn "overkookprobleem" is opgelost door het plaatsen van een thermocontact in de rad. dat schakelt tussen de 75° en 80°, (vorige schakelde tussen 85°-90°)nu is er geen probleem meer, één nadeel de schroef draaiet nu bijna continu maar beter teveel draaien dan nie he, misschien ook eens het proberen waard, enne op de snelweg is da toch normaal dat je temp oploopt??
Hoge bomen vangen...geen konijnen
denk ik er ook van bij konstante snelheid moet ie zakken van temperatuur,dus denk ik dat die nieuwe termostaat of de waterpomp nie deugenTom schreef:bij constante snelheid is dat niet normaal !!!