Hydraulische klepstoters???

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Jesper16v
Contacteer:

Beste mensen,

Kunnen jullie mij helpen bij het volgende.

Zoals verschillende van jullie misschien wel hebben gelezen is mijn GP niet al te best.

Nu is het verhaal dat ik de Hydraulische klepstoters hoor als de motor koud is (dat is normaal zover ik weet)

Maar als ie goed warm is hoor ik ze dus nog steeds???
Dat is volgens mij gewoon niet goed! Of maakt dat echt niks uit??? Ik vind et geluid ook vreselijk irritant en wil het dus ook eigenlijk niet horen.

Nu is mijn vraag aan een van jullie!
Zijn de klepstoters verleten als ik em hoor als ie GOED warm is. Of maakt et geen bal uit en kan ik er nog 100.000 km mee rijden als ik wil???

Graag reactie!

JP

p.s. voor moderator: kan ie verplaats worre naar goeie plaats in forum, sorry voor het niet opletten! :wink:
Mickael

http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... 46#1167346

kijk daar maar even.

Topic sluiten lijkt mij
Anonymous

Als je het dus bij warme motor nog hoort, dan zijn ze ofwel aan vervanging toe, a 25 euro/stuk ofwel de verkeerde, te dunne olie erin.
Jesper16v
Contacteer:

Ah ok!

hartelijk dank
Anonymous

Wellicht zijn er nog andere opties maar deze kan ik je uit eigen ervaring melden. Bij koude motor doet ie normaal gezien maar heel ff, zeker als ie tijdje stil heeft gestaan maar echt lang zou niet mogen. Ik heb zelf weleens 0w40 erin gemikt van Mobil, en dat ging dus ook niet goed. Te dun. Wat ook nog kan is dat je kop redelijk vervuild is geweest, lang geen olie ververst. Dit vuil hoopt zich dan op in bv de klepstoters en wanneer er dan nieuwe olie in gaat, wordt dat vuil door de nieuwe olie verwijderd en ontstaat er zgn ineens speling en gaat ie tikken. Maw dan lijkt het of het ineens is ontstaan. Maar goed, ik ben geen expert, tis me zo verteld.
Plaats reactie