Ik heb een compressor van schneider, tis gewoon zo'n simpele met een tankje van 25L.
Nu wil ik hem in een busje meenemen naar een parkeergarage alwaar ik dan af en toe gebruik ervan zal maken. Dit zou kunnen dus door een 12v/230v convertor in me busje te zetten. Ik zit alleen met HOEVEEL WATT dat ding als piek zal trekken ?
Gegevens die ik kan vinden zijn :
Euroline 200-25
220 volt apparaaat (duh)
1,1kW motorvermogen(dit is dus NIET het stroomverbruik)
Het apparaat is gezekerd tot 10 A, ik neem aan dat voor een veilige zekering ongeveer het dubbele van de normale amperage is genomen dus met 5A maal 220 v kom ik wel op 1,1kW
2 vragen :
1.Wie kan me vertellen wat werkelijke stroomverbruik van dit apparaat is?
2.Mocht het toch 1,1kW zijn en ervanuitgaande dat hij ongeveer 1,5 minuut draait om de tank te vullen zou een convertor van 600 Watt constant en 1500 Watt piek volstaan??
stroomverbruik luchtcompressor
zoal je zelf al aangeeft verbruikt hij maximaal 1,1kw
is inderdaad 5Ax220V
Bij 12 v dus 1100/12= bijna 92A
Da's een hele flinke booster hoor.
Dan kan je beter een 12V compressor kopen denk ik
is inderdaad 5Ax220V
Bij 12 v dus 1100/12= bijna 92A
Da's een hele flinke booster hoor.
Dan kan je beter een 12V compressor kopen denk ik
Tip: Hou het rubber aan de onderkant.
P=UxI <> I=P/U <> I=1100/220=5A dit is je stoom continu. Bij aanloop trekt hij even een piek, vandaar die zekering van 10A. Die piek kan 3x de continu stroom zijn!ed_pret schreef: Het apparaat is gezekerd tot 10 A, ik neem aan dat voor een veilige zekering ongeveer het dubbele van de normale amperage is genomen dus met 5A maal 220 v kom ik wel op 1,1kW
S

Was zo'n omvormer niet tot 225/250 watt???
Dit zag ik op een 12/230v kastje van Caliber staan.
Dit zag ik op een 12/230v kastje van Caliber staan.
tis ongeveer vergelijkbaar met het stroomverbruik van een startmotor.
Ik weet niet of ik wel 1.5 minuut achter elkaar wil 'starten'. Slecht voor je accu.
Als je dan toch perce daar 220 wilt hebben, en een lange haspel kan niet, koopt dan een 2hands generatorsetje. Die zijn er ook in 1.5 kw, en heel klein. Kan je ook nog boren, lampje erbij e.d.
Ik weet niet of ik wel 1.5 minuut achter elkaar wil 'starten'. Slecht voor je accu.
Als je dan toch perce daar 220 wilt hebben, en een lange haspel kan niet, koopt dan een 2hands generatorsetje. Die zijn er ook in 1.5 kw, en heel klein. Kan je ook nog boren, lampje erbij e.d.
ja ik zit net ff te kijk op internet voor generator setjes. hmm intressante voorstel thnx!
voor wat betreft het stroomverbruik, een optima accu kan pieken van 700 A hebben, en laat ik nu 2 optimaatje hebben liggen
met een draaiende motor moet ie dat wel trekken maar het ging me meer om de convertor. het wordt toch vrij prijzig om een 1kw aan te schaffen. Zit je alweer rond de 250 euro voor een goede. Dan zie ik liever een aggregraat voor 100 euro.
voor wat betreft het stroomverbruik, een optima accu kan pieken van 700 A hebben, en laat ik nu 2 optimaatje hebben liggen

hebben met de scouting nog weleens zon ding gebruikt.
jaja lekker diehard midden in de bossen puur afzien *ping* he de magnetron is klaar, zo en nu ff een videootje met natuurbeelden erin.
generatorsetje-priceless
jaja lekker diehard midden in de bossen puur afzien *ping* he de magnetron is klaar, zo en nu ff een videootje met natuurbeelden erin.
generatorsetje-priceless