Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
robert

YO!!

nou gefile-citeerd man!

Je hebt ons btw. wel even op een zijspoor gezet door nu pas te zeggen dat het probleem ook met de lagere standaart-druk optreedt.
nah, boeie, hij doet et weer.

Ben natuurlijk wel benieuwd wat er nu aan de hand is met die carb ????

r
<font size=1>[ This message was edited by: robert on 2001-11-02 09:39 ]</font>
canonballman

Ik citeer:
"Zonet nog met echt standaard turbodruk en originele 120 sproeier en nog steeds niks. "

Dus zeg niet dat ik het niet gezegd heb!! :smile: Maar ik zei al: Ik dacht zelf ook niet dat het aan de carb zou liggen, I just got lucky!!!

En zodra ik weet wat er met die vorige carb aan de hand is, laat ik het hier natuurlijk weten. Kan m op mn werk ook nog ultrasoon reinigen, kan ook wel wijs zijn misschien.

En Stefijn, ik vond het ook wel lachuh dat ik die Glof eruit trok. Die maat van me had m net gisteren terug gekregen van Kronenburg. Is voor 26 meiers spul opgegaan, en dan heeft ie de nokkenstok, verstelbare nokkenas poelie en spagetti auspuff er nog zelf opgezet. Kronenburg heeft de chip geinstalleerd en de poelie afgesteld.

Die GTT van mij heeft me tot nog toe nog niet de helft van dat bedrag gekost. Okee, er moet nog een hoop aan gebeuren (carrosserie natuurlijk en nog wat spec. onderdelen, maar toch......)
canonballman

En McLain..........ik heb nog een kater van gisteren!!!!!!!!!!

Maar zaterdag heb ik al wel weer dorst :smile:
canonballman

Oja, die Champions N3C hebben inderdaad zon dikke electrode. Ik weet ook niet beter dan dat er in een GTT bougies met van die hele dunne electroden moeten zitten.
Maar heb zelf meegekeken in dat boek van Champion, en daar stond toch echt N3C

RARA???????
Sander
Contacteer:

Moeten dunnen elektrodens zijn !!! En dan kosten ze +/- 25 piek de stuk :grin:

:lol:
Heino

Volgens mij moet het N3G zijn,maar dat is vast nog wel ergens te vinden hier.
canonballman

Ja, dacht ik al, probeer ik ze gewoon te ruilen voor N3Cs :smile: Zal toch wel niet lukken.......En ik ben ook gewend: GTT bougies--> een meier
canonballman

Nondeju, kan ik weer van voor af aan beginnen. Gisteren mn GT nog een keer opengetrokken, begint ie opeens op 3 cilinders te lopen. Ik voorzichtig naar huis gereden. Thuis hoor ik gerammel onder het kleppendeksel. Ik denk: mm, stelbout losgelopen ofzo.
Vanavond kleppendeksel gedemonteerd, is er 1 stoterstang zo krom als een hoer (ik heb niks tegen hoeren hoor :smile: )
Verder gekeken, lucht op de cilinder gezet, klepveer gedemonteerd, blijkt heel de klepgeleider in 10 stukken te zijn. Nu denk ik dus dat de klepgeleider niet meer goed heeft geklemd, naar boven is gekomen (hij zat er veel te hoog in, wat er van over was dan), dat de klep niet meer voldoende gelift kon worden, en dat daardoor de stoterstang krom is gegaan. Alleen dan denk ik ook: Waarom duwt de het klepmechanisme de klepgeleider dan ook niet weer naar beneden als ie zo los zit.

Iemand ideeen / opmerkingen???

Nu ga ik morgen dus mn cil.kop eraf halen en vernieuwen wat nodig is. Kost me wel weer een kopset, maarja. Ik laat gelijk mn turbo reviseren, want die ligt er dan toch af. Gaat dat lang duren dan monteer ik een gebruikte oliegekoelde die ik nog heb liggen.
Al de zoveelste tegenvaller, die RVS middendemper kost ook de hoofdprijs!

Probeer er wel vaart achter te zetten, want de Ring dag is al over 3 weken!
Norbert

Canonball ik had precies de zelfde problemen als jouw maar er bleek een van de bougies niet mee te werken omdat de bougie kabel er goed uit zag maar toch geen goed contact maakte, bougie was daardoor ook verrot geraakt.
nieuwe verdelerkap, kabel goed schoon gemaakt en 4 nieuwe champion N3G (dit is de juiste bougie volgens alle renault boeken)en hij ging weer als de brandweer, zo goed dat m'n radiateur het begaf.
Die klep bij jou kan natuurlijk kapot gegaan zijn door al de slechte ontbrandingen in de cylinder(niet ontbranden en dan wel weer ontbranden met een zeiknatte cylinder).

Norbert
Sander
Contacteer:

:sad: hier word je niet vrolijk van :sad:

suc6

:sad:
canonballman

Nee Norbert, niet goed gelezen denk ik. De schade is ontstaan door een mechanisch mankement. De klep is volgens mij nog heel. De geleider is helemaal verpulvert, waardoor weet ik nog niet zeker. Ik neem morgen de kop mee naar mn werk en laat er wat collegas met meer ervaring naar kijken. De stoterstang is zo krom als een hoepel dus aan de bougies ligt het niet.
Een stoterstang kan maar op 1 manier krom raken: De nokkenas duwt m omhoog maar de klep kan niet naar beneden. Ik denk dat de klep niet naar beneden kon omdat de geleider omhoog was gekomen. Van dit laatste ben ik echter nog niet zeker.

Op de zuiger is in ieder geval geen klepafdruk te zien. De klep is denk ik nog steeds recht.

Morgen meer!!
Anonymous

we leven met je mee....
canonballman

Thanks, jullie horen het vervolg wel. Het is in ieder geval gunstiger als het probleem waarvoor ik deze topic heb aangemaakt. Nu weet ik tenminste waar het aan ligt.
Straks gereviseerde turbo en WEER een nieuwe koppakking, setje schokdempers (weet nog niet wat), apktje en dan is kijken wat ie op de Ring doet :smile:
canonballman

Nou vandaag te horen gekregen wat mijn turbo reviseren gaat kosten. Het schijnt dat ie toch flink kaputt was. Heb het zo kunnen regelen dat ie voor 1041,25 incl. BTW gereviseerd wordt. Ga er dus wel van uit dat ik er dan een nieuw turbinehuis op krijg, en het gebruikelijke andere spul nieuw (lager e.d. ??? keerring??)

Met mn collegas ben ik er ook uit gekomen:
mn stoterstang is krom geraakt doordat de klepgeleider niet meer goed heeft geklemd, en omhoog is gekomen en daardoor in de weg is gaan zitten :sad:
Nu vervang ik voor de zekerheid maar alle geleiders.

Mn kleppendeksel lag er toch af dus heb ik dit maar gelijk laten stralen en van een nieuw hittevast laklaagie voorzien (matzwart)
Abel
Über-Spammer

Ik hoop voor je dat het niet al te super duur wordt al met al. Een turbo hoeft gelukkig ook niet iedere 20K te vervangen te worden :wink: (maw. is dit je eerste turbo revisie?)

en wat zal het al het ander werk totaal kosten?

greetz Abel
canonballman

Yep eerste turborevisie. Het andere werk kost me niks, doe ik zelf/collegas en onderdelen worden ook wel `geregeld` :smile:

En als ik maar 20 duizend met een turbo doe maakt me dat niet HEEl veel uit. Maar dan moet ie ook echt GAAAAAAAN als de brandweer natuurlijk. En bovendien rij ik met die auto niet zo veel, 500 per jaar, hooguit.

Tot nog toe heeft ie me iets van 800 gekost. Als ik m heb zoals ik wil dan komt daar altijd nog wel een paar duizend gulden bij. Gele konis, paintjob, roestvrij, grotere intercooler, 160 pk ofzo, dat is het zon beetje.
Als dat lukt voor 7 rooien dan vindt ik het wel goed. Heb er nou 3 weken mee gereden (met slechte turbo!!!!!!!) en het autootje geeft me gewoon geweldig veel plezier en voldoening/kick. Buiten dat reed ik met die slechte turbo al een hoop veeeeeel duurdere autos snot.

En wat voor gewone auto koop je nou voor 7 a 8000????????
Een golf 3 met anderhalve ton op zn ribben......1.6 monopoint??????
Flikker op met die strontpot, alsjeblieft zeg!!!!
Voor dat geld heb je met geen mogelijkheid een auto die MIJ meer plezier geeft!
limburgio

ow ow ow ff verbeteren, het moeten N3G zijn niet N3C!! misschien ben je nu met brommerbougies aan't rondtoeren :lol:
Plaats reactie