Binnenkort moet mijn Clio 16V gekeurd.
Het wiellager rechts voor is aan vervanging toe. Zojuist was ik bij een automaterialen zaak en bleek dat ze 2 verschillende wiellagers hadden, met verschillende afmetingen. Wie o wie kan mij zeggen welke ik moet hebben?
Wiellager
-
Uhm..... degene die past?

Rally is NOT a crime!
My only limit, is the limit of my car!
My only limit, is the limit of my car!
Geen idee, ik heb het laatst bij de dealer laten doen. Het lager kostte daar 90 Euro en inclusief montage 200 Euro!!BartK (Adrenalin) schreef:Binnenkort moet mijn Clio 16V gekeurd.
Het wiellager rechts voor is aan vervanging toe. Zojuist was ik bij een automaterialen zaak en bleek dat ze 2 verschillende wiellagers hadden, met verschillende afmetingen. Wie o wie kan mij zeggen welke ik moet hebben?

Clio Grand Prix 16V (404)
Als je je fusee zelf demonteert bespaar je je een berg geld.
En het is echt niet veel werk. Heb het ook niet zo lang geleden gedaan, viel reuze mee. Ook als alles muurvast zit ben je toch in een paar uurtjes klaar.
Bij een bocht naar links komt er meer belasting op je rechter lager, als je dan ook luider geruis hoort is dat de kapotte.
Bij een bocht naar rechts uiteraard zou het bij luider geruis het linker lager moeten zijn.
Het is ook zo dat je je lager helemaal niet hoort als je een stevige bocht maakt en de auto in die bocht het goede lager belast.
Kijk eens op dit forum, is het probleem ook even beschreven.
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... t=#1540519
En het is echt niet veel werk. Heb het ook niet zo lang geleden gedaan, viel reuze mee. Ook als alles muurvast zit ben je toch in een paar uurtjes klaar.
Bij een bocht naar links komt er meer belasting op je rechter lager, als je dan ook luider geruis hoort is dat de kapotte.
Bij een bocht naar rechts uiteraard zou het bij luider geruis het linker lager moeten zijn.
Het is ook zo dat je je lager helemaal niet hoort als je een stevige bocht maakt en de auto in die bocht het goede lager belast.
Kijk eens op dit forum, is het probleem ook even beschreven.
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... t=#1540519
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Tja. Het is volgens de pc 1.6 uur werk per zijde. Lagertje kost zo'n 55.- eutjes ex. de BTW. dus aan de 200 kom je wel. En ja, het is k*t-werk als je geen pers hebt.Marco16V schreef:Geen idee, ik heb het laatst bij de dealer laten doen. Het lager kostte daar 90 Euro en inclusief montage 200 Euro!!BartK (Adrenalin) schreef:Binnenkort moet mijn Clio 16V gekeurd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Elke garage perst je dat lager wel even erin, dat hoef je niet zelf te doen. Maar het zaakje demonteren doe je wel zelf.
Ik heb 20 euro betaald voor het persen. 80 voor het lager en moest ook een nieuwe naaf hebben a 150 euro.
Ik heb 20 euro betaald voor het persen. 80 voor het lager en moest ook een nieuwe naaf hebben a 150 euro.
zonder bochtjes te maken: auto opkrikken, wiel een zwieper geven en met je handje de schroefveer ligt aanraken. Bij trilling is dehandel kapot, zoniet, dan niet 
Achter gaat dit natuurlijk niet op

Achter gaat dit natuurlijk niet op

Hey haas, je had dit al eens verteld met die schroefveer...wat is een schroefveer?
De schokbreker bedoel je?
De schokbreker bedoel je?
kan kloppen dat ik t vaker heb verteld. Soms hoor je t niet bij t rijden, maar wel op deze manier datie stervende is.. Met schroefveer bedoel ik idd de veer van je schokdemper. Maar let op: niet je demper vastpakken, daar voel je niets. Gewoon zachtjes je vingers op een winding leggen, slingeren aan dat wiel en voelen