Ja hoor dat kan er ook nog wel bij alsof ik de laatste tijd nog nie genoeg geld heb uitgegeven. Rij ik van school naar huis sta ik bij een stoplicht en rij weg maak een bocht en ineens, hee ik ik word langs links ingehaald door een panda?
Hoe kan da nou?!?!?? ff gas pompen dan maar, he wa? Vandaar dat ik ingehaald werd ik kan geen gas meer geven. Wat is dat nou? Mtor is gewoon uitgevallen ff snel aan de kant is wel erg gevaarlijk hier maar snel weer proberen te starten, heey hij start nie hoe kan dat nou??? klep open kijken naar de bougieskabels nee die zijn goed. Starten en ff luister hmm hij maakt wel geluid van het beginnen met starten maar doet voor de rest niets. ff me pa maar bellen da hij kom slepen want sta hier echt gevaarlijk.
En thuis aangekomen ff kijken heey de kleppen bewegen niet meer als ik start en de rotor doet ook niets.... dus distributieriem zal wel gaar zijn.
En nu?!??! ik heb geen vreemde geluiden gehoord ofzo en had geen radio aan staan zat namelijk aan de telefoon dus weet iemand wat er waarschijnlijk allemaal gaar is en hoe ik dat kan controleren?
Ik hoorde niets dus valt de schade mee of is dit maar valse hoop?
het is een clio 1.4 RT met een energy blok
distributieriem gebroken :(
-
- Contacteer:
Laatst gewijzigd door Ad van Haperen op do 17 okt 2002 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Als de distributie stopt kunnen er een heleboel dingen heel snel stuk gaan ben ik bang... Te beginnen met de kleppen die open blijven staan en de zuigers die daar tegenaan klappen 
Ik wil niet pessimistisch doen, maar een gebroken distributieriem is echt linke soep.

Ik wil niet pessimistisch doen, maar een gebroken distributieriem is echt linke soep.
-
- Contacteer:
ja daar was ik ook al wel achter dat dat niet goed was
maar hoe kan ik er achter komen wat er allemaal gaar is? iemand een idee?

Tja, je zal toch de kop eraf moeten halen om te zien wat de schade is, van de buitenkant is er weinig aan te zien denk ik.
-
- Contacteer:
Begin vast met een compressie testje op alle cilinders, als de druk niet goed is weet je dat hij sowieso open moet, vind je de rest later wel...
Gijs
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Gelukkig reed Ad niet zo hard, 30-40 kmu, kan ook ene hoop kapot gaan, maar is he tbij een Energymotor niet zo dat de kleppen de zuigers niet kunnen raken?
Het kan idd linke soep zijn, daarentegen ben ik vorig jaar met een Starslet 1.0 met 2 kromme kleppen en zelfs een kromme nokkenas! teruggekomen uit spanje.
En gewoon weer 180 gillen met die 1 liter 12klepper met 4 bak!
Nieuwe nokkenas, 2 klepjes overzetten en gaan met die banaan
Ding heeft ondertussen alweer 20.000 erbij zitten.
Het kan idd linke soep zijn, daarentegen ben ik vorig jaar met een Starslet 1.0 met 2 kromme kleppen en zelfs een kromme nokkenas! teruggekomen uit spanje.
En gewoon weer 180 gillen met die 1 liter 12klepper met 4 bak!
Nieuwe nokkenas, 2 klepjes overzetten en gaan met die banaan

-
- Contacteer:
eeeh ja zie het al weer ik moet wachten tot er iemand langskom die WEL verstand van auto's heeft want dit is weer een abracadabra voor mij hoor! hoe zou ik da in hemelsnaam moeten doen?clio_rally schreef:Begin vast met een compressie testje op alle cilinders, als de druk niet goed is weet je dat hij sowieso open moet, vind je de rest later wel...
Gijs
-
- Contacteer:
heb ff na zitten denken steven denk dat ik eigenlijk toch al wel weer tegen de 50/60 aanzat
waarom was da ding nie wat langzamer 

Ik heb het effe voor je opgezocht,de motor heeft zeker schade (volgens Autodata).
Minimaal de kleppen,
Tip:Monteer een nieuwe riem (is zo gedaan) en meet compressie.
Weet je gelijk welke kleppen vervangen moeten worden.
Dit is de goedkoopste manier,duurste manier is gewoon alle kleppen vervangen.
(of van de sloop)
Zuigers zullen niet kapot zijn,maar dat kan je zien als de kop eruit moet als de compressie niet goed is.
Good luck
Minimaal de kleppen,
Tip:Monteer een nieuwe riem (is zo gedaan) en meet compressie.
Weet je gelijk welke kleppen vervangen moeten worden.
Dit is de goedkoopste manier,duurste manier is gewoon alle kleppen vervangen.
(of van de sloop)
Zuigers zullen niet kapot zijn,maar dat kan je zien als de kop eruit moet als de compressie niet goed is.
Good luck
-
- Contacteer:

Enkeltje sloop? Nee joh, hooguit even naar de sloop om een vervangende cilinderkop te halen.
-
- Contacteer:
das het allemaal nie meer waard ben ik bang is altijd wat met dat ding en hij heeft al 217dkm gelopen
-
Dat is niet zeker dat je schade hebt, maar wel 90% zeker.
Toevallig heeft een maat van mij een Honda civic en daar was ook de distriebutieriem van geknakt en daar hebben ze een nieuwe riem op gelegd en toen was het goed.
Je moet ff naar de Reno garage bellene en vragen wat de ervaringen zijn met Clio 1.4 ?? Als de riem knapt.
Dat is per auto verschillend, want iemand die ik ken die werkt bij Ford en die zegt dat als de riem bij een Ford knapt dan is het zeker allemaal kapot.
Je moet dus geluk hebben gehad, ik heb ook een keer mijn riem geknapt gehad in mijn renault 21 GTX 2.2i daar was ook alles naar de klote. Daarom ook verkocht en een 19 16V gekocht
Veel suc6, je moet gewoon een riem kopenen die erop zetten en dan hopen dat alles nog loopt!
Gr
Serge
Toevallig heeft een maat van mij een Honda civic en daar was ook de distriebutieriem van geknakt en daar hebben ze een nieuwe riem op gelegd en toen was het goed.
Je moet ff naar de Reno garage bellene en vragen wat de ervaringen zijn met Clio 1.4 ?? Als de riem knapt.
Dat is per auto verschillend, want iemand die ik ken die werkt bij Ford en die zegt dat als de riem bij een Ford knapt dan is het zeker allemaal kapot.
Je moet dus geluk hebben gehad, ik heb ook een keer mijn riem geknapt gehad in mijn renault 21 GTX 2.2i daar was ook alles naar de klote. Daarom ook verkocht en een 19 16V gekocht

Veel suc6, je moet gewoon een riem kopenen die erop zetten en dan hopen dat alles nog loopt!
Gr
Serge
-
- Contacteer:
Ik zal het proberen ik hou jullie iig op de hoogte. Maar bellen hoef denk ik niet. Denk dat er hier s'avond ook wel renault monteurs zitten die me dat kunnen vertellen wacht wel af
-
- Contacteer:
Dat ligt een beetje aan de Ford, een sierra is zonder problemen, zuigers kunnen de kleppen niet raken...Serge1916V schreef:Dat is niet zeker dat je schade hebt, maar wel 90% zeker.
Gr
Serge
Gijs
Bezemer Rally Team
-
Ik weet het ook niet 
Ik ben geen monteur, maar dat zei die zwager van een maat van mij en hun rijden zelf ook Ford, dus ik zou eerder denken dat ze Ford zouden verdedigen
GRTZZZ

Ik ben geen monteur, maar dat zei die zwager van een maat van mij en hun rijden zelf ook Ford, dus ik zou eerder denken dat ze Ford zouden verdedigen

GRTZZZ
-
- Contacteer:
Ik heb het toevallig zelf een keer meegemaakt, vandaar. We waren aan het crossen in een 2.0 sierra op Assen, knap, gaat de riem. Vervolgens vrij snel een nieuwe om kunnen leggen, geen problemen met de motor. De eigenaar van de wagen doet HTS-autotechniek, die heeft niet eens gekeken naar evt. schade, hij verteld dat het bij dit blok niet fout kon gaan...
Gijs
Gijs
Bezemer Rally Team
-
Dat is wel beter ja!!
Het zal ook inderdaad wel anders zijn bij elke auto.
Want elk blok is natuurlijk weer anders hehe
Ik ben afgewerkt dus ga nmu naar huis!!
Groetjes,
Serge
Het zal ook inderdaad wel anders zijn bij elke auto.
Want elk blok is natuurlijk weer anders hehe
Ik ben afgewerkt dus ga nmu naar huis!!
Groetjes,
Serge
-
- Car: Talisman sedan
- Contacteer:
Tjonge daŽs wel pech zo!
Heb ie net nieuwe velgen
en dan dit weer!
Succes man!
Heb ie net nieuwe velgen

Succes man!
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
HEb het ook gehad met mijn vorige opel, gelukkig niets aan de hand nieuwe riem er op, ding was ook 15 jaar oud, en rijden maar weer.
Het is geluk hebben met dat soort dingen.
Wat ik kan zeggen is dat als er wat kapot gaat kost het altijd maar om nu gelijk alles naar de sloop te brengen is ook zonde. Maar dat moet je zelf overwegen.
Weet hier in de buurt nog wel een 1.4S te staan maar zal wel te ver weg zijn voor jou!
GR. Frits
Wat ik kan zeggen is dat als er wat kapot gaat kost het altijd maar om nu gelijk alles naar de sloop te brengen is ook zonde. Maar dat moet je zelf overwegen.
Weet hier in de buurt nog wel een 1.4S te staan maar zal wel te ver weg zijn voor jou!
GR. Frits
Project: GTT Blue Sport
Naja dat is dus ff niet zeker, we w88 even af hoe erg de schade is, anders zijn ze wederom te koopRenaultclioII16v (Peter) schreef:Tjonge daŽs wel pech zo!
Heb ie net nieuwe velgenen dan dit weer!
Succes man!

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Hou niet zo van lijken pikken maar
, Ben ik dan nu de eerste??
Hoor het wel en verder hou ik het forum in de gaten.
Gr. Frits

Hoor het wel en verder hou ik het forum in de gaten.
Gr. Frits
Project: GTT Blue Sport
We wachten eerst even af hoe erg de schade is bij Ad, dan ben jij aan de beurt.
Je weet dat het om die Clio 2 velgen gaat he? *klik hier* Die dus.
Je weet dat het om die Clio 2 velgen gaat he? *klik hier* Die dus.
Ik weet er ook nog wel eentje te staan, bij mij voor de deur! En is nog te koop ook...Frits schreef:HEb het ook gehad met mijn vorige opel, gelukkig niets aan de hand nieuwe riem er op, ding was ook 15 jaar oud, en rijden maar weer.
GR. Frits
-
- Contacteer:
Ik wil die velgen stik graag hebben als ik mijn clio hou maar ik vind niet dat ik moet zeggen dat je ze voor mij moet bewaren! Ik vind het alSteven (Fiets) schreef:Naja dat is dus ff niet zeker, we w88 even af hoe erg de schade is, anders zijn ze wederom te koopRenaultclioII16v (Peter) schreef:Tjonge daŽs wel pech zo!
Heb ie net nieuwe velgenen dan dit weer!
Succes man!

Dat is toch echt wel het minste vind ik hoor wa ik voor je kan doen. Dus frits als je wil zijn de velgen voor jou hoor, heeft steven ook weer geld

-
- Car: Talisman sedan
- Contacteer:
Gaat toch snel met die velgen
3 nieuwe eigenaars in 3 dagen

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic