Speakers aansluiten?
-
Ik heb een 4 kanaals radio en nu wil ik daar 6 speakers op aansluiten. 4 voor en 2 achter, zonder crossovers. Nu heb ik dus het probleem dat er voor 2 speakers op elk front kanaal komen. Mag je dat parallel schakelen of moet dat per sé serieel? Parallel dan wordt volgens mij de weerstand 2 ohm en dat is niet goed voor je radio of wel? Bij serieel blijft het lopen op 4 ohm maar dan draaien beide speakers maar half vermogen. Klopt dit een beetje of heeft iemand op of aanmerkingen??? Ik wil in ieder geval niet dat mijn MTX-jes kaduuk gaan 

Rally is NOT a crime!
My only limit, is the limit of my car!
My only limit, is the limit of my car!
Zover ik electronica begrijp klopt je eigen berekening en zal een versterker dus uitkomst moeten bieden.... maar ik snap niet veel van ICE-mogelijkheden dus wellicht heeft iemand een andere oplossing voor je?
there is no spoon.
als je ze serieel zet (serie) moet je de weerstand bij elkaar optellen dus 4+4=8 ohm
aangezien een autoradio een constant vermogen geeft van hooguit 4*20 w bij vier ohm blijft er bij 8 ohm niet veel over.
ik zou als eerste maar eens voor een versterker gaan kijken.
aangezien een autoradio een constant vermogen geeft van hooguit 4*20 w bij vier ohm blijft er bij 8 ohm niet veel over.
ik zou als eerste maar eens voor een versterker gaan kijken.
Dat zullen dus geen tweaters zijn tomSuper 5 Devil schreef:4 voor [ ... ] zonder crossovers
there is no spoon.
Gewoon op 2 ohm wat je zegt, de radio trekt dat normaal prima ... heb ze vaak zo aangesloten gehad en nog nix raars gemerkt eigenlijk...
ik heb een signat roc1 voor je
specs:
4x50rms(4ohm)
2x150rms(2ohm)
ben je gelijk van al je props af!ken makkelijk 6 speakers aan op 4 speaker en 2 subs oid
of een clarion apa2101
2x50rms(4ohm)
intresse? stuur maar een pm
specs:
4x50rms(4ohm)
2x150rms(2ohm)
ben je gelijk van al je props af!ken makkelijk 6 speakers aan op 4 speaker en 2 subs oid
of een clarion apa2101
2x50rms(4ohm)
intresse? stuur maar een pm