Mijn Gele R5GTT evo
Ik heb niet gezegd dat die Goodyears slechter zijn dan Toyo's. En ja, prijs is ook een criterium als je banden gaat kopen (zeker als iemand het eerst had over tweedehands banden kopen). Waar het mij even om ging is dat iedereen het er ineens had over hoe mooi die banden er wel niet uitzien, en daar was ik wat verontwaardigd over. Maybe een beetje heftig gereageerd, maar okee. Ik begrijp dat Martijn braaf zijn onderzoek heeft gedaan en tot een gewogen besluit is gekomen
(Maar 30 euro per band duurder?!?! doe mij dan toch maar die Toyo's!)
Ja daar heb je ook wel weer gelijk in.
Maarja ik kijk nog wel ff rond, want het is allemaal wel prijzig.
Ik weet niet of het verschil tussen die toyo en die goodyear groot is. of je dat merkt. Als je uitgaat van de puntenaantallen van die autobandenmarkt.nl
of dat die 30 euro waard is?? geen idee.
Maarja ik kijk nog wel ff rond, want het is allemaal wel prijzig.
Ik weet niet of het verschil tussen die toyo en die goodyear groot is. of je dat merkt. Als je uitgaat van de puntenaantallen van die autobandenmarkt.nl
of dat die 30 euro waard is?? geen idee.
He! nu is die weer rood.
-
- Contacteer:
hangt ook een beetje af van je rijstijl......veel snelweg zou ik zeker de goodyears pakken slijten wat minder (of dunlop sp9000 nog beter, persoonlijke ervaring dan).....wil je wat meer grip in bochten dus een stuggere wang dan echt wel de toyo's, ben er pers. super tevreden mee!robclio16V schreef:De Goodyears zijn gewoon net iets beter als de Toyo's.
Aangezien de Toyo's goedkoper zijn, worden die vaak gekozen. Betekent dus niet dat de Goodyears slechter zijn dan de Toyo's, ze zijn gewoon duurder en iets beter.
daarnaast zijn ze idd ook nog erg mooi en door het grote aanbod ook gunstig geprijsd, ze slijten wel wat meer
Oh ja, dat fabeltje van afrolgeluid....bij topmerkbanden is dat zowiezo al wat minder en ik moet je eerlijk bekennen dat ik door het lezen van alle bladen bijna geen toyo's had gekocht omdat ik fluisterstille dunlops was gewend, maar dat is dus echt onzin he. Kijk als je je geluid van je radio helemaal uitzet, niet praat en je koppeling intrapt om je uitlaat niet meer te horen, ja dan hoor je ze iets meer maar wanneer is dat nou?? Ikzelf hoor ze niet tot nauwelijks binnenin de auto, dat is bij mijn weten dus gewoon een stille banden, punt uit

Ja maar jij hebt een echte auto, met geluidsisolatie en zo. Wij praten hier over een R5!
Scheelt toch nogal wat denk ik.
Nogmaals, ik geef verder geen waardeoordeel over welke banden Martijn moet gaan kopen, ik geef alleen maar aan dat er nog wel een aantal dingen te overwegen zijn.
Nogmaals, ik geef verder geen waardeoordeel over welke banden Martijn moet gaan kopen, ik geef alleen maar aan dat er nog wel een aantal dingen te overwegen zijn.
-
- Car: Talisman sedan
- Contacteer:
Heeft er ook iemand ervaring met Michelin banden?
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
Wat ik ervan heb begrepen (geen persoonlijke ervaring, maar bijv. wel die van een Dodge Viper-eigenaar) zijn het errug goede banden die ook redelijk lang meegaan, maar ze zijn zo duur! (zeker voor een Viper
)

-
- Contacteer:
Ik heb deze met extra korting gekocht omdat de BF goodridge band niet te leveren was.
Ik betaal nu 100,- per band voor een 215-40-16 band.
Goeie zet gedaan?
Ik betaal nu 100,- per band voor een 215-40-16 band.
Goeie zet gedaan?
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
Michelin, Pirelli, Bridgestone, Goodyear etc al die A-merken maken allemaal goede banden. Voor de rest is het een persoonlijke keuze.
-
- Contacteer:
Of je het profiel mooi vind? 

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
Ja dat en ook of je meer een band zoekt die goed is in de regen (Toyo proxes, uniroyal rainsport, goodyear F1), of een zachtere band (pirelli, toyo), of een goede all-rounder (michelin)
Is meestal marginaal de verschillen, maar sommige hebben een uitgesproken voorkeur.
Ikzelf rij graag met Pirelli's maar laat mij ook leiden door wat ze goedkoop op de plank hebben liggen (vna de A-merken that is).
Is meestal marginaal de verschillen, maar sommige hebben een uitgesproken voorkeur.
Ikzelf rij graag met Pirelli's maar laat mij ook leiden door wat ze goedkoop op de plank hebben liggen (vna de A-merken that is).
ja, heb ze er net onder vandaan gegooidRenaultclioII16v (Peter) schreef:Heeft er ook iemand ervaring met Michelin banden?

zat namelijk nog maar 1 mm profiel op

Immer wieder die verdammte Holländer
En? was het wat?-Ray- schreef:ja, heb ze er net onder vandaan gegooidRenaultclioII16v (Peter) schreef:Heeft er ook iemand ervaring met Michelin banden?
zat namelijk nog maar 1 mm profiel op![]()

Don't walk the grass... smoke it
het WAS wel wat ja... lekker stug, waren pilots sport kan dan?
Dat zijn de toppers ja. Zaten ook op die Viper. Gingen bij hem toch nog 10.000 km mee. En dat met 650 Nm koppel en 450 pk 

moet je ff aan Ron RS vragen, die heeft michelin pilot sport onder zn clio liggen...RenaultclioII16v (Peter) schreef:Heeft er ook iemand ervaring met Michelin banden?
-
- Contacteer:
Ray: Gaven de banden goeie grip en wegligging?
En hoe zat het met de slijtage?
Ron: Post es wat ervaringen van je....
Allebei thxs
En hoe zat het met de slijtage?
Ron: Post es wat ervaringen van je....
Allebei thxs

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
Ik heb bij mij Michelin Pilot Sport (205-45/16) eronder liggen.
Ter vergelijking gisterochtend reed ik mijn andere auto (BMW 5 Touring achterwiel aandrijfing) met Michelin energy over een natte bochtige bosrijke weg (dus glad), nam een bocht met zo'n 50 km/h en glibber de glibber bijna de auto kwijt.
Uurtje later dezelfde weg maar nu met mijn coupé (verlaagd, veel strakkere wegligging, lichter) nam ik dezelfde bocht met 75 km/h en no problems (had nog harder gekunt).
Nou ligt het natuurlijk niet alleen aan de banden maar toch.
Mij bevallen de Michelin Pilot sport prima.
Ter vergelijking gisterochtend reed ik mijn andere auto (BMW 5 Touring achterwiel aandrijfing) met Michelin energy over een natte bochtige bosrijke weg (dus glad), nam een bocht met zo'n 50 km/h en glibber de glibber bijna de auto kwijt.
Uurtje later dezelfde weg maar nu met mijn coupé (verlaagd, veel strakkere wegligging, lichter) nam ik dezelfde bocht met 75 km/h en no problems (had nog harder gekunt).
Nou ligt het natuurlijk niet alleen aan de banden maar toch.
Mij bevallen de Michelin Pilot sport prima.
-
- Contacteer:
Blij te horen 

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
Mijn Michelin banden bevallen heel goed hoor.Veel grip ook bij glad wegdek.En ze maken weinig geluid(wel iets meer dan mijn vorige michelin pilot sport maar dat was 190/50/15 en nu heb ik 205/40/17 dus dat is wel normaal).Ze slijten ook niet echt hard heb ze nu een half jaar (+/- 15.000 km)en er is bijna nog niks af en ik rij niet altijd even rustig
.Dus ik denk dat het wel een goede keuze zou zijn.

Ik zoek banden voor het echte goede bochtenwerk, want dat vind ik het leukst 
dus veel grip nodig.
Heeft iemand niet een goede vergelijkings site, waar al dat soort punten worden gestest op meerdere banden?
En die banden op autobandenmarkt, zijn zomerbanden, is dat ook goed voor de lente en herfst? of heb je dan echt all-season banden nodig? In de winter gooi ik er toch standaard bandjes onder, spaart weer velg.

dus veel grip nodig.
Heeft iemand niet een goede vergelijkings site, waar al dat soort punten worden gestest op meerdere banden?
En die banden op autobandenmarkt, zijn zomerbanden, is dat ook goed voor de lente en herfst? of heb je dan echt all-season banden nodig? In de winter gooi ik er toch standaard bandjes onder, spaart weer velg.
He! nu is die weer rood.
-
- Contacteer:
keuze lijkt me makkelijk: toyo_Martijn_ schreef:Ik zoek banden voor het echte goede bochtenwerk, want dat vind ik het leukst
dus veel grip nodig.

of je moet heel duur P zeo's van Pirelli gaan pakken (als ie er al zijn in 15 inch)
laatst in de Autovisie won de Toyo trouwens, 2e goodyear
Ok bedankt.
Heb je ook nog een reden? Zijn die toyo's speciaal goed voor grip?
He! nu is die weer rood.
-
- Contacteer:
ja, en ze zijn wat minder afgesteld op comfort zodat ze een stijvere wang hebben dit merk je vooral met 'sporten' in de bochtjes.......hiervoor had ik dunlop sp9000, erg fijn maar toyo's zijn toch wat sportiever_Martijn_ schreef:Ok bedankt.
mooizo. dat hebben we nodig.
En als ik nieuwe banden neem, is het dat verstandig om gelijk 'voor' en 'achter' te vervangen? Is is alleen 'voor' ook goed?
En als ik nieuwe banden neem, is het dat verstandig om gelijk 'voor' en 'achter' te vervangen? Is is alleen 'voor' ook goed?
He! nu is die weer rood.
Nou neem zeker als je voor sportief gedrag gaat gewoon 4 nieuwe Toyo's.
Ik heb mijn vorige GT in de vangrail geplaatst omdat ik achter een ander merk gare banden had (+ nog een hoop factoren maar dit was er 1).
Bespaar maar niet op banden, das je enige contact met de weg (© by Ray
)
Ik heb mijn vorige GT in de vangrail geplaatst omdat ik achter een ander merk gare banden had (+ nog een hoop factoren maar dit was er 1).
Bespaar maar niet op banden, das je enige contact met de weg (© by Ray

Laatst gewijzigd door Steven op do 17 okt 2002 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Ok bedankt allemaal 
Ik ben er voorlopig wel uit over die banden.
Gewoon maar 4 nieuwe toyo's. is idd ook nog een beetje te betalen.
Op naar het volgende probleem

Ik ben er voorlopig wel uit over die banden.
Gewoon maar 4 nieuwe toyo's. is idd ook nog een beetje te betalen.
Op naar het volgende probleem

He! nu is die weer rood.
je ENIGE zelfsBespaar maar niet op banden, das je laatste contact met de weg (© by Ray)
there is no spoon.
Heeheej, Gewonnen!_Martijn_ schreef:Gewoon maar 4 nieuwe toyo's. is idd ook nog een beetje te betalen.

Laatst gewijzigd door Matijs op do 17 okt 2002 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
AHUM...Steven (Fiets) schreef:Bespaar maar niet op banden, das je enige contact met de weg (© by Ray)
Matijs schreef:Je banden zijn je enige contact met de weg, dus daar moet je niet op gaan bezuinigen.

He! nu is die weer rood.
Steven (Fiets) schreef: Bespaar maar niet op banden, das je enige contact met de weg (© by Ray)