hallo
de start motor van mijn r5 gtx doet nog al moeilijk
ik heb zo een vermoeden dat hij het bijna begeeft.
dus er moet een nieuwe in!!
maar, is dit zelf te vervangen?
ik heb ooit gehoord dat je toch zeker wel een brug moet hebben om hem te kunnen vervangen.
heeft er iemand tips?
startmotor vervangen
-
Bij mijn gtt-tje begint hij een beetje moeilijk te doen, tkan zijn dat ie nog lang meegaat maar hij doet het af en toe niet, en een paar sec erna weer wel, wazig...gtx-driver schreef:hallo
ik heb ooit gehoord dat je toch zeker wel een brug moet hebben om hem te kunnen vervangen.
heeft er iemand tips?
Maar bij een gtt is het moeilijker vervangen denk ik...
some people are alive only because it's illegal to kill them
valt redelijk goed mee voor te vervangen hoor.is wat foefel werk.p.s ik heb er eentje te koop in goede staat.Chrisv schreef:Bij mijn gtt-tje begint hij een beetje moeilijk te doen, tkan zijn dat ie nog lang meegaat maar hij doet het af en toe niet, en een paar sec erna weer wel, wazig...gtx-driver schreef:hallo
heeft er iemand tips?
Maar bij een gtt is het moeilijker vervangen denk ik...
Startmotor vervangen is een makkie, MAAR...
- je moet er vanaf de onderkant bij, en de startmotor moet de auto ook via de onderkant verlaten, dus assteunen, oprijsteunen, brug of zoiets is noodzakelijk (is goedkoop te huren)
- je moet een niet al te grote ratel hebben, anders kom je er niet tussen om het een en ander los (en weer vast) te maken.
Als je aan die twee eisen voldoet ben je zo klaar.
- je moet er vanaf de onderkant bij, en de startmotor moet de auto ook via de onderkant verlaten, dus assteunen, oprijsteunen, brug of zoiets is noodzakelijk (is goedkoop te huren)
- je moet een niet al te grote ratel hebben, anders kom je er niet tussen om het een en ander los (en weer vast) te maken.
Als je aan die twee eisen voldoet ben je zo klaar.
- Geert Claes
De startmotor van een GTT is best vlot te vervangen. Luchtfilterhuis en darmen moeten er af. Ook het hitteschild van de turbo moet weg. Dan moet een metalen geleider van de kabelboom ff los. Onderaan zit aan de achterkant van de starter een steun, die moet ook los. En dan 3 vijzen aan de starter en 1 voor de kabels losvijzen. Daarna zou die moeten komen. Eventueel zachtjes helpen met een hamer.
Als je de andere starter plaatst moet je er op letten dat er aan 1 van die 3 vijzen nog een centreerbus moet opzitten. Normaal blijft die zitten( dat zal je wel zien).
Voor een GTX weet ik het niet, maar ik denk dat dat in grote lijnen gelijk blijft. (behalve het hitteschild van de turbo)
Als je de andere starter plaatst moet je er op letten dat er aan 1 van die 3 vijzen nog een centreerbus moet opzitten. Normaal blijft die zitten( dat zal je wel zien).
Voor een GTX weet ik het niet, maar ik denk dat dat in grote lijnen gelijk blijft. (behalve het hitteschild van de turbo)