sorry zeeuw, ik ben licht dyslectisch.
Begeef ik me op glad ijs als ik zeg dat het optrekken voor het gevoel even snel zal gaan (dus als bijrijder met blinddoekje op, zul je moeilijk kunnnen zeggen of die 16V of die RSi nou het snelste optrok)
Praktisch zelfde vermogen maar toch verschil in prestaties
Tja was da nu voor vergelijking... Ok das hetzelfde als iemand in een standaard 16v zetten en daarna in een cup 16v ofzo. HEt verschil tussen een williams en een 16v is al ongelooflijk groot en dat zou in acc theoretisch maar 0,2s zijn.
Tsja, gevoel?
Ik weet niet of iemand hier in staat is om de onstane G krachten kan uitrekenen? (voor het gemak even aannemend dat de acceleratie geheel linear verloopt)
Of je moet natuurlijk een freak zijn en het uitrekenen aan de hand van maximum koppel, overbrengsverhoudingen en verliezen, wielomtrek en rolweerstand, gewichten, effecten van klotsende vloeistoffen, weet ik wat nog meer....
Edit: tip: om acceleratie te voelen draai je je stoelleuningen plat, doe als of je de achteruit inschakeld, kijk over je schouder en sprint volgas vooruit weg. Vind je passagier leuk
Ik weet niet of iemand hier in staat is om de onstane G krachten kan uitrekenen? (voor het gemak even aannemend dat de acceleratie geheel linear verloopt)
Of je moet natuurlijk een freak zijn en het uitrekenen aan de hand van maximum koppel, overbrengsverhoudingen en verliezen, wielomtrek en rolweerstand, gewichten, effecten van klotsende vloeistoffen, weet ik wat nog meer....
Edit: tip: om acceleratie te voelen draai je je stoelleuningen plat, doe als of je de achteruit inschakeld, kijk over je schouder en sprint volgas vooruit weg. Vind je passagier leuk
Tip: Hou het rubber aan de onderkant.
Wat ook een heel leuke is voor de passagier:
bocht is reeds in zicht.
Met je knie je stuur vastzetten.
Dan je handen meermaals overpakkend over het stuur laten glijden, net alsof je flink aan het insturen bent. Ondertussen roepend "k*t k*t k*t"
succes verzekerd
bocht is reeds in zicht.
Dan je handen meermaals overpakkend over het stuur laten glijden, net alsof je flink aan het insturen bent. Ondertussen roepend "k*t k*t k*t"
succes verzekerd

hahaha
ja dat deed ik ook altijd totdat het echt een keer gebeurde... Stond ik toch mooi in de bloemen op de rotonde.
(bijrijder vond het echter wel leuk
)
ja dat deed ik ook altijd totdat het echt een keer gebeurde... Stond ik toch mooi in de bloemen op de rotonde.
(bijrijder vond het echter wel leuk

Haha, ja die ken ik. Ik deed wel eens in de bebouwde kom net of ik rechtsaf zou gaan slaan een straat in die haaks op de mijne stond. zo'n eentje waar je max 45-50 de hoek omkan. En dan gewoon 80 of 100 rijden, richting aangeven, over de schouder kijken, stuur verpakken voor insturen, maar niet remmen. Zie je je passagier echt in elkaar krimpen.robert schreef:Wat ook een heel leuke is voor de passagier:
bocht is reeds in zicht.
succes verzekerd

Kheb er ook wel eens echt op schoot gehad, d'r is hier een situatie waar je na linksaf gelijk weer rechts kan, en dat is op een ruime 80 per uur weg, dus je kan ook echt onverwachts met 100 rechtsaf slaan.
Tip: Hou het rubber aan de onderkant.