2e accu
-
- Moderator
- Car: Megane
Als ik een tweede accu neem kan ik die zo in mijn achterbak leggen en dan daar mijn kabels van mijn versterker er op aansluiten???
Denk zomaar dat je de accu ff goed vast moet zetten. Levensgevaarlijk als je em los hebt staan.
misschien ook wel handig om hem op de rest van je systeem aan te sluiten.
Nog handiger: 1 accu maar dan een goede (makkelijk, en kost minder ruimte)
Nog handiger: 1 accu maar dan een goede (makkelijk, en kost minder ruimte)
Laatst gewijzigd door Anonymous op ma 14 okt 2002 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Moderator
ja dat weet ik wel maar dat bedoel ik nieZeeuw schreef:Denk zomaar dat je de accu ff goed vast moet zetten. Levensgevaarlijk als je em los hebt staan.
-
- Moderator
eeh welke systeem audioPloegah schreef:misschien ok wel handig om hem op de rest vna je systeem aan te sluiten.
Ook handig: een accu maar dan een goede.
en hoe wil je hem dan opladen?
simpel : diodeblok
kan je zelf bouwen maar liever een goede kopen das veiliger (kortsluiting = accuzuur OR auto afgefikt)
schematische weergave:
accu A -|<--|-->|- accu B
_________|
dynamo
|< = diode
diodeblok van phoenix gold was paar jaar geleden nog iets van fl 250,- Euro's klinkt beter : 113,45 maar dat zal nu wel 149,99 euro zijn geworden :-*
overigens tweede accu is alleen handig als je een ZWARE installatie hebt en vaak luid bas aan het pompen bent zonder de motor draaiend te hebben.
Laatste tip : accu in kofferbak? Neem een gel accu
simpel : diodeblok
kan je zelf bouwen maar liever een goede kopen das veiliger (kortsluiting = accuzuur OR auto afgefikt)
schematische weergave:
_________|
dynamo
|< = diode
diodeblok van phoenix gold was paar jaar geleden nog iets van fl 250,- Euro's klinkt beter : 113,45 maar dat zal nu wel 149,99 euro zijn geworden :-*
overigens tweede accu is alleen handig als je een ZWARE installatie hebt en vaak luid bas aan het pompen bent zonder de motor draaiend te hebben.
Laatst gewijzigd door ed_pret op ma 14 okt 2002 16:16, 4 keer totaal gewijzigd.
Kijk een accu is gewoon een grote batterij.
als je hem dus aansluit op je ICE doet dat het een half uurtje *boenkie boenkie* en dan is tie leeg en heb jij geen muziek meer. Je moet zo'n accu opladen, en daarom moet je hem op het systeem (van de auto) aan sluiten.
Het is alleen handig als je wel eens stil staat met je auto en dan muziek hard wil draaien zonder dat de motor loopt. Je gaat er niet harder van spelen ofzo. als je dat wil kan je beter een accu kopen met een hogere cca (hoeveelhied stroom die hij er ineens uit kan gooien, is ook nog eens leuk voor een startmotor) zoals een optima yellowtop.
als je hem dus aansluit op je ICE doet dat het een half uurtje *boenkie boenkie* en dan is tie leeg en heb jij geen muziek meer. Je moet zo'n accu opladen, en daarom moet je hem op het systeem (van de auto) aan sluiten.
Het is alleen handig als je wel eens stil staat met je auto en dan muziek hard wil draaien zonder dat de motor loopt. Je gaat er niet harder van spelen ofzo. als je dat wil kan je beter een accu kopen met een hogere cca (hoeveelhied stroom die hij er ineens uit kan gooien, is ook nog eens leuk voor een startmotor) zoals een optima yellowtop.
als je toch geld wil uitgeven koop dan een plasma accu die zijn 10 tot 20 keer sterker als een gewone accu 

ghegheed_pret schreef:ja ploegah ga jij ff me woorden herhalen ! zeg ut van te voren man dat scheelt mij tikwerk
als jij nou wat sneller bent in het tekenen van je diodeblok, dan hoef ik niet te typen
allerlaatste tip :ed_pret schreef:
accu A -<|--|--|>- accu B
|
dynamo(lukt niet echt om hem IN HET MIDDEN te krijgen op dit forum)
<| = diode
is een wat betere manier

-
- Moderator
Dit zijn nuttige tips
Ploegah schreef: Je gaat er niet harder van spelen ofzo.
Niet????
Hoe komt het dan dat toen ik er nog 1 woofer in had zitten hij met 2 extra gel accu's 3 dB harder speelde.
Een goede en stabiele voeding is van groot belang als je veel vermogen gebruikt van je versterkers. Met een goede voeding zal een versterker de luidspreker beter onder controle houden en dus minder gauw vervormen.
Ik heb nu ik die nieuwe kist erin heb zitten weer die 2 extra accu's aangesloten en dat is echt een wereld van verschil hoor, het klinkt gewoon op een harder volume toch nog redelijk strak.
Als die radio van me niet telkens over zou slaan in ieder geval.

-
- Moderator
Koop een cd wisselaar probleem weg(rasit heeft er nog 1 te koop)robclio16V schreef:Ploegah schreef: Je gaat er niet harder van spelen ofzo.
Niet????
Hoe komt het dan dat toen ik er nog 1 woofer in had zitten hij met 2 extra gel accu's 3 dB harder speelde.
Een goede en stabiele voeding is van groot belang als je veel vermogen gebruikt van je versterkers. Met een goede voeding zal een versterker de luidspreker beter onder controle houden en dus minder gauw vervormen.
Ik heb nu ik die nieuwe kist erin heb zitten weer die 2 extra accu's aangesloten en dat is echt een wereld van verschil hoor, het klinkt gewoon op een harder volume toch nog redelijk strak.
Als die radio van me niet telkens over zou slaan in ieder geval.
-
- Moderator
rasit.. schreef:ohh en toen ik hem kocht bij jou was ie nog zo schokbestendig
er bestaan geen radio's die niet overslaan in die traktor van jou

-
- Moderator
- Car: MB
we zijn weer scherp.
Maar even voor de duidelijkheid (altijd leuk om te weten). Wat is de werking dan precies van zo'n diode blok?? Kun je niet gewoon een plus en min doorlussen van je eerste naar je tweede accu?
Maar even voor de duidelijkheid (altijd leuk om te weten). Wat is de werking dan precies van zo'n diode blok?? Kun je niet gewoon een plus en min doorlussen van je eerste naar je tweede accu?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Moderator
Jah idd wil ik ook wel weten???Tom schreef:we zijn weer scherp.
nou simpel pak maar eens 2 batterijen en verbind bij deze de pluspolen en de minpolen met elkaar *pats* hey da lukt niet..
als je accu's in serie legt ( plus-min-plus-min) heb je een 24v accu, en je rijdt helaas geen vrachtwagen of zware diesel dus da lukt ook niet..
werking simpele diode blok : houdt de plussen van de accu's gescheiden waardoor deze dus niet kunnen botsen met elkaar
werking goede diodeblok : houdt accu's gescheiden van elkaar zoals simpele blok en zorgt ervoor dat de auto maar 1 accu gebruikt wanneer deze leeg is dan schakelt hij over naar de 2e accu. Tis dus niet zo dat je amperage dubbel wordt want dat kan je standaard dynamo nooit opladen. (accu's 2x40 A tegen dyname 80A haalt ie niet)ZOdra de eerste accu dan zwak wordt dan schakelt hij over op de 2e accu . Tijdens het rijden worden wel beide accu's opgeladen.
Er zijn ook weer andere soorten verkrijgbaar die weer wel met dubbel accu systeem werken maar dan moet de dynamo wel aangepast worden.
en dan werking diode in simpele taal : laat stroom maar 1 richting opgaan.
als je accu's in serie legt ( plus-min-plus-min) heb je een 24v accu, en je rijdt helaas geen vrachtwagen of zware diesel dus da lukt ook niet..
werking simpele diode blok : houdt de plussen van de accu's gescheiden waardoor deze dus niet kunnen botsen met elkaar
werking goede diodeblok : houdt accu's gescheiden van elkaar zoals simpele blok en zorgt ervoor dat de auto maar 1 accu gebruikt wanneer deze leeg is dan schakelt hij over naar de 2e accu. Tis dus niet zo dat je amperage dubbel wordt want dat kan je standaard dynamo nooit opladen. (accu's 2x40 A tegen dyname 80A haalt ie niet)ZOdra de eerste accu dan zwak wordt dan schakelt hij over op de 2e accu . Tijdens het rijden worden wel beide accu's opgeladen.
Er zijn ook weer andere soorten verkrijgbaar die weer wel met dubbel accu systeem werken maar dan moet de dynamo wel aangepast worden.
en dan werking diode in simpele taal : laat stroom maar 1 richting opgaan.
Laatst gewijzigd door ed_pret op di 15 okt 2002 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ik heb een 1916V met de versterker 2x MAGNAT Classic 480 WATT
Dus 2 versterkers van 480 WATT
2 woofers Pioneer 300 Watt RMS 600 MAX
2 JBL speakers 250
en 2 voorspeakers.
Dus je zou toch denken dat dit veel stroom kost
Ik heb de grootste accu gekocht die erin past
Dat is er 1 met koude start en 74AH 650 ??
Dat ding is niet leg te krijgen.
Ik kan de muziek 1,5 uur helemaal vol open laten staan en dan start ie nog
Waarom dan een tweede accu ??
Dat is echt veel gekloot om dat aan te sluiten.
Gr
Serge
2 JBL speakers 250
en 2 voorspeakers.

Ik heb de grootste accu gekocht die erin past

Gr
Serge
-
- Contacteer:
Nou twee accu's Kunnen meer sroom leveren dan een.Serge1916V schreef: Waarom dan een tweede accu ??
Serge
En meer stroom is meer boem. (werkt aleen als je versterker('s) meer stoom willen hebben.)
AT YOUR SERVICE
-
- Contacteer:
Natuurlijk lukt dit wel. En dat pats heb je altijd als je 2 geleiders met een verschil in potentiaal tegen elkaar doet.ed_pret schreef:nou simpel pak maar eens 2 batterijen en verbind bij deze de pluspolen en de minpolen met elkaar *pats* hey da lukt niet..
Ja je hebt potentiaalverschil tussen de pluspolen van twee accu's. De ene is 12,4 en de andere mischien wel 13,8. Dus gaat er een stroom (pats) lopen totdat het potentiaalverschil weg is.
AT YOUR SERVICE
en nu in het nederlands pls ????

Doe mij maar de JBL GTI A6000 Versterker!!
heeft u misschien 10.000 pleuro's voor mij?
heeft u misschien 10.000 pleuro's voor mij?
-
Vertel! Welk merk is dat???Serge1916V schreef:Ik heb een 1916V met de versterker 2x MAGNAT Classic 480 WATT
2 JBL speakers 250
en 2 voorspeakers.
Ik heb de grootste accu gekocht die erin past![]()
Gr
Serge
-
Even inbreken op dit verhaal. een 2de accu hoeft niet via een diodeblok, kan gewoon + en + opelkaar zetten, zekering ertussen en klaar is pietje.
Op dit moment heb je een zwaardere AH belasting mogelijk t.o.v. de enkele accu.
Serge zijn verhaal over de speakers met wattage hoef je niet bij de magnat versterkers op te tellen. Kijk eerder naar hoe zwaar de versterkers afgezekerd zijn. Maar meer als 30amp zullen die versterkers samen NOOIT trekken. en dat alleen in een klein piekje. Alleen voor SPL (Decibel Dragrace) gebruik zijn meerdere accu's wel gemakkelijk.
Verder kan ik iedereen een Gelaccu aanraden omdat deze geen schadelijke zuur uitstoten, mooi staan, beter starten langer goedblijven EN spotgoedkoop verkrijgbaar (meestal).
Op dit moment heb je een zwaardere AH belasting mogelijk t.o.v. de enkele accu.
Serge zijn verhaal over de speakers met wattage hoef je niet bij de magnat versterkers op te tellen. Kijk eerder naar hoe zwaar de versterkers afgezekerd zijn. Maar meer als 30amp zullen die versterkers samen NOOIT trekken. en dat alleen in een klein piekje. Alleen voor SPL (Decibel Dragrace) gebruik zijn meerdere accu's wel gemakkelijk.
Verder kan ik iedereen een Gelaccu aanraden omdat deze geen schadelijke zuur uitstoten, mooi staan, beter starten langer goedblijven EN spotgoedkoop verkrijgbaar (meestal).
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
er is een maar:
als je je auto start,kost dit zoveel vermogen van je gelaccu dat ie er minimaal een half uur over doet om weer op te laden totdat ie weer volzit....
dit kan dus vunest zijn als je aan het dbdraggen bent
een normale accu heeft hier geen last van ivm het lood/electroliet wat veel sneller opneemt.
maar met een (NORMALE) installatie maakt het niet zoveel uit.
als je je auto start,kost dit zoveel vermogen van je gelaccu dat ie er minimaal een half uur over doet om weer op te laden totdat ie weer volzit....
dit kan dus vunest zijn als je aan het dbdraggen bent
een normale accu heeft hier geen last van ivm het lood/electroliet wat veel sneller opneemt.
maar met een (NORMALE) installatie maakt het niet zoveel uit.
Dag heren,
Om dit topic nog maar eens omhoog te halen...
Ik wil graag een tweede (gel) accu in mijn kofferbak plaatsen waar ik de audio op zetten ga.
Nu heb ik eigenlijk weinig kaas gegeten van accu's en ben dus even wat gaan rondzoeken op internet.
Ik ben wel wat tegengekomen, maar zou toch graag nog even wat willen vragen.
Hoe zie ik het voor me?
De huidige accu doet wat hij hoort te doen. De lichten, starten, etc.
De tweede accu is voor de Audio en PC en zet ik in mijn kofferbak.
De tweede accu mag de eerste accu niet leegtrekken als hij op is. Dan is het einde verhaald voor mijn audio op dat moment.
Wel moeten de eerste en tweede accu gewoon laden als ik aan het rijden ben
Hoe moet ik dit nu precies installeren?
Op deze link (helemaal onderaan) staat al wel wat over een tweede accu, alleen zit er daar ook nog een condensator bij, en weet ik niet of de tweede accu hier de eerste accu ook kan leegzuigen?
http://www.12vhifi.nl/condensator.html
Iemand die tips heeft?
Ik heb geen condensator, en volgens mij is dat ook niet nodig.
Om dit topic nog maar eens omhoog te halen...
Ik wil graag een tweede (gel) accu in mijn kofferbak plaatsen waar ik de audio op zetten ga.
Nu heb ik eigenlijk weinig kaas gegeten van accu's en ben dus even wat gaan rondzoeken op internet.
Ik ben wel wat tegengekomen, maar zou toch graag nog even wat willen vragen.
Hoe zie ik het voor me?
De huidige accu doet wat hij hoort te doen. De lichten, starten, etc.
De tweede accu is voor de Audio en PC en zet ik in mijn kofferbak.
De tweede accu mag de eerste accu niet leegtrekken als hij op is. Dan is het einde verhaald voor mijn audio op dat moment.
Wel moeten de eerste en tweede accu gewoon laden als ik aan het rijden ben
Hoe moet ik dit nu precies installeren?
Op deze link (helemaal onderaan) staat al wel wat over een tweede accu, alleen zit er daar ook nog een condensator bij, en weet ik niet of de tweede accu hier de eerste accu ook kan leegzuigen?
http://www.12vhifi.nl/condensator.html
Iemand die tips heeft?
Ik heb geen condensator, en volgens mij is dat ook niet nodig.
Inmiddels is het me al verteld op een ander forum.
Voor de liefhebbers die dit ook willen weten:
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=5311
Voor de liefhebbers die dit ook willen weten:
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=5311