Ik twijfel nou of het de assen zijn of iets kompleet anders.
Probleem:
Bij volledige stuuruitslag links of rechts hoor ik een kloppend geluid vanuit de voorwielen komen. Ik heb ooit gehoord dat dit aan de assen zou liggen. Maar als ik op de snelweg rechtdoor rij trilt de auto niet. Dit zou toch moeten als de assen niet meer 100% zijn???
Auto moet wel uitgelijnd maar alleen zichtbare bandenslijtage is aanwezig. Stuur recht=auto rijdt recht.
Tis ook echt bij volledige stuuruitslag, als ik bochten langzaam neem en niet direct instuur dan hoor je dit geluid niet.
rararararara wie kan me helpen?
[R5GTT] Aandrijfassen, of??
het kunnen je stuurkogels zijn binnen of buitenste
dat zijn de homokineten in de aandrijfas, ik heb precies hetzelfde gehad.
heel hard optrekken rechtdoor : niets.
heel hard de bocht door zonder gas : niets.
heel hard de bocht door met gas (2e versn) : klop.
je merkt niets als je dus rechtdoor rijdt en in de bocht zonder gasgeven ook niet. Alleen veel gas in de bocht (nm. tweede versnelling)
Ik weet niet of de hoeveelheid vet in het ashoesje invloed heeft op het kloppen, maar denk niet veel. Even nieuwe aandrijfas kopen. (ik hoop rechterkant want die is makkelijker. Links moet je de bakolie vervangen.
Groeten,
Jan-Paul.
heel hard optrekken rechtdoor : niets.
heel hard de bocht door zonder gas : niets.
heel hard de bocht door met gas (2e versn) : klop.
je merkt niets als je dus rechtdoor rijdt en in de bocht zonder gasgeven ook niet. Alleen veel gas in de bocht (nm. tweede versnelling)
Ik weet niet of de hoeveelheid vet in het ashoesje invloed heeft op het kloppen, maar denk niet veel. Even nieuwe aandrijfas kopen. (ik hoop rechterkant want die is makkelijker. Links moet je de bakolie vervangen.
Groeten,
Jan-Paul.
-
- Contacteer:
waarschijnlijk is het je rechter aandrijfas en is de homokineet(kruiskoppeling) aan de bak zijde kapot kan je goed horen als je hem eraf haalt en hem geknikt heen en weer draait ten opzichte van elkaar.hijmag iet speling hebben maar niet teveel TIKKEN. als je een nieuwe of gebruikte wilt hebben kan je me bellen 06-29571950. let op er zijn verschillende lengtes!!!
TESTJE:
zoek een parkeerplaats en ga gewoon eens rondjes rijden, in de tweede versnelling. En als je dan flink gas geeft dan moet je het horen.
(niet alleen bij max stuuruitslag maar bijv ook bij rotonde, aan de linkerkant als je flink de rotonde verlaat) Dan merk je vanzelf welke kant het is. Als je dan de andere kant omgaat dan hoor je denk ik niets.
succes JPP.
zoek een parkeerplaats en ga gewoon eens rondjes rijden, in de tweede versnelling. En als je dan flink gas geeft dan moet je het horen.
(niet alleen bij max stuuruitslag maar bijv ook bij rotonde, aan de linkerkant als je flink de rotonde verlaat) Dan merk je vanzelf welke kant het is. Als je dan de andere kant omgaat dan hoor je denk ik niets.
succes JPP.
Jeroen Lubking schreef:waarschijnlijk is het je rechter aandrijfas en is de homokineet(kruiskoppeling) aan de bak zijde kapot kan je goed horen als je hem eraf haalt en hem geknikt heen en weer draait ten opzichte van elkaar.hijmag iet speling hebben maar niet teveel TIKKEN. als je een nieuwe of gebruikte wilt hebben kan je me bellen 06-29571950. let op er zijn verschillende lengtes!!!
???
Ben ik nou gek of weet ik echt niets van auto's, bij mij zit de bak toch echt links in de auto. Bedoel je niet dat bij de linkeraandrijfas de homokineten stuk zijn.
Als ik fout zit zou je dan even uit willen leggen, kan ik ook weer iets opsteken.
JPP.
ey thnx dudes!
ik denk ook dat het de homokineten zijn want als ik de bocht uitkom wil ik altijd gas geven en ik merk inderdaad dat ik wel vaker gas-klop-gas actie krijg ipv gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaas
hmmm da wordt sleutelen !!!
ik denk ook dat het de homokineten zijn want als ik de bocht uitkom wil ik altijd gas geven en ik merk inderdaad dat ik wel vaker gas-klop-gas actie krijg ipv gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaas

hmmm da wordt sleutelen !!!
-
- Contacteer:
LET OP bak zit links van auto ja???
oke, aandrijf assen (er zitten er meestal 2 op een auto) zitten aan elke zijde van de bak!
dat wil zeggen als de RECHTER aandijfas kapot is aan de BAK zijde wil dat zeggen dat van de RECHTER as de LINKER homokineet kapot is!
oke, aandrijf assen (er zitten er meestal 2 op een auto) zitten aan elke zijde van de bak!
dat wil zeggen als de RECHTER aandijfas kapot is aan de BAK zijde wil dat zeggen dat van de RECHTER as de LINKER homokineet kapot is!
aha,
ik wist niet dat bij een aandrijfas aan beide einden een homokineet zit. (dacht alleen aan de "wielkant") Dacht dat de bakkant van de rechteraandrijfas een ander soort koppeling had omdat je die ook kunt indrukken.
SORRY
ik wist niet dat bij een aandrijfas aan beide einden een homokineet zit. (dacht alleen aan de "wielkant") Dacht dat de bakkant van de rechteraandrijfas een ander soort koppeling had omdat je die ook kunt indrukken.
SORRY