gevoelige plekken voor roest 19 16v
-
- Moderator
- Car: Megane
Ja ik denk toch dat dat de wielkasten blijftjacco 16v schreef:wat zijn de roest gevoelige plekken voor roest van een 19 16 fase II.

Op zeker de wielkasten achter maar ook een groot probleem vind ik is de veerpoten voor daar zit /zat altijd water in van het rijden/regenen ik heb daar het volgende op gedaan ik heb in die twee voorpoten "bakjes"onder de moterkap ,een klein beetje motorolie laten lopen dat blijft perfect zitten en helpt meteen als afdek laag voor water en dus roest 

ik vaag dit omdat ik dus op een plek roest heb waar bijna niemand dat heeft.
bij de schanieren van de motorkap in de achterste hoekjes van de spatschermen zitten van die rubberen flapjes.
die doorlopen tot bij de voorporieren ter hoogte van de A stijlen.
daaronder roest het behoorlijk bij mij.
ik weet niet of dat bij een 19 cabrio aleen zo is.
bij de schanieren van de motorkap in de achterste hoekjes van de spatschermen zitten van die rubberen flapjes.
die doorlopen tot bij de voorporieren ter hoogte van de A stijlen.
daaronder roest het behoorlijk bij mij.
ik weet niet of dat bij een 19 cabrio aleen zo is.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
-
- Bij de luchthap in de motorkap!! Meestal begint het aan de onderkant, want als er water op komt en het is warm dan heb je heel erg snel roest.
Dat is hetzelfde als wanneer je net hebt gereden en je gaat je auto afspuiten, dan komt ik binnen een paar minuten roest op je remschijven, en dit komt om dat het warm is. Als het warm is dan gaat het wat sneller roesten
- ook als je de motorkap opent aan de zijkanten op de voorspatborden(blijft water liggen en gaat dus roesten op den duur) Maar als je hier snel bij bent dan kost je dat bijna niks, alleen grondverf en een spuitbus zwarte verf.
-De dorpels(Denk dat dat de dorpels zijn) als je de deur open doet waar dus je side skirts half overheer zitten. Blijft vocht zitten en kan dus gaan roesten op den duur.
Deze dingen zijn niet zo erg als je er op tijd bij bent. Want je kan RUSTMASTER daarop doen en dan weg roest!! Dit kan je gewoon bij de Praxis halen ofzo, waar alle auto spullen liggen.
Dat is doorzichtig spul ERG HANDIG, stopt de roest dus kan je rustig sparen om dit te laten fixen of als je er op tijd bij bent dan kan je het gewoon zo laten!!
Gr
Serge
Dat is hetzelfde als wanneer je net hebt gereden en je gaat je auto afspuiten, dan komt ik binnen een paar minuten roest op je remschijven, en dit komt om dat het warm is. Als het warm is dan gaat het wat sneller roesten
- ook als je de motorkap opent aan de zijkanten op de voorspatborden(blijft water liggen en gaat dus roesten op den duur) Maar als je hier snel bij bent dan kost je dat bijna niks, alleen grondverf en een spuitbus zwarte verf.
-De dorpels(Denk dat dat de dorpels zijn) als je de deur open doet waar dus je side skirts half overheer zitten. Blijft vocht zitten en kan dus gaan roesten op den duur.
Deze dingen zijn niet zo erg als je er op tijd bij bent. Want je kan RUSTMASTER daarop doen en dan weg roest!! Dit kan je gewoon bij de Praxis halen ofzo, waar alle auto spullen liggen.
Dat is doorzichtig spul ERG HANDIG, stopt de roest dus kan je rustig sparen om dit te laten fixen of als je er op tijd bij bent dan kan je het gewoon zo laten!!

Gr
Serge