Knop kapot van verwarming, op de sloop € 35,- :

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Serge1916V

Hoi,

Ik had eigenlijk sinds ik mijn 19 16V heb last van dat de ventilator het soms niet deed.
En nu begint het weer winter(koud) te worden en dan is dat best gevaarlijk. Als alles beslaat enzo is dat echt klote.
Ik was erachter gekomen dat als de venti.. het wel weer deed als je op het dashboard ramde.
Ik moest wel steeds harder rammen :D
Trouwens het licht deed het soms ook niet van die 3 knoppen van je ventilator.

En vrijdag deed de venti het niet meer, ik kon erop blijven rammen......maar helaas.

Dus zaterdag had ik dat zooitjes maar ff uit elkaar geschroefd, er brak natuurlijk een plastic pootje af :evil: hoe kan het ook eens een keer helemaal goed gaan ?!

Dus ik haal dat ding los van dat stekkertje en nou zag ik dat er 1 aansluiting uitgefikt is :evil:
Dus maar een beetje bijgevijlt want het plastic had uitgezet door het branden/smelten.
Ik heb hem nu tijdelijk weer terug gedaan zodat de ventilator het weer doet maar toen kwam ik savonds erachter dat het licht het nu niet doet :(

Dus ik denk dat ik zo'n nieuw stekkertje ga halen op de sloop en dat paneeltje met die 3 knoppen :)

Want weet iemand of die verlichting(van die knoppen) ook aangesloten zit op dat stekkertje ?

Gr
Serge
Laatst gewijzigd door Serge1916V op wo 9 okt 2002 8:35, 3 keer totaal gewijzigd.
jeroen.k

Als ik het goed heb zit de verlichting van de knoppen apart op de dashboardverlichting, als de knop eraf haalt zit er dan een apart stekkertje voor het lamje van dat knopje. Mischien moeten er gewoon nieuwe lampjes in?
Serge1916V

De lampjes doen het wel maar maakt ook ergens een vals contact, want voordat ik het had losgehaald werkte het nog.... :D
En vorig jaar werkte die lampjes ook niet toen ik die auto had gekocht, en ineens 1 maand later ofzo toen werkte ze ineens weer wel.
jeroen.k

Bij mij doet het lamje van het klokje het ook af en toe. Stoor me er niet aan, maa met meerdere lamjes is het wel irritant lijkt me jah! Zou verder ook niet weten, waar dit volase contact dan moet zieten.

suc6
illuminator

dat van die ventilator hebben de clio 16V 's ook last van. Is al eens een topic van geweest.
die aansluiting op die 3 stands schakelaar wordt helemaal zwart. Ik heb een vaste draad aan de stekker gesoldeerd. tussen de draad een extra stekkertje dat de verbinding wel weer los te nemen is
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Illuminator, wat is dan precies de oplossing?
Want een nieuwe kachelweerstand is dus niet altijd nodig begrijp ik.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
illuminator

klopt. het is alleen die aansluiting van de stekker die niet goed contact maakt. het ligt verder ook niet aan die draaiknop. Het is maar 1 draad die slecht contact maakt. heb het vaker gezien bij clio 's. daardoor wordt de stekker helemaal zwart.
gille
Contacteer:

meestal door dat doorfikken van draadje weerstand ook stuk,21T hebben er ook last van ,doorgefikt en dan weerstand iets later toch stuk.
ik vroeg de dealer eens warom die,altijd doorfikt,simpel antwoord,tis ne RENAULT
illuminator

maar bij mij was het niet het draadje wat is doorgefikt. ik heb de stekkeraansluiting losgehaald van de 3 stands knop. toen zag ik dat er 1 aansluiting van de stekker helemaal zwart was en half gesmolten. dus ik dacht slecht contact gemaakt. de aansluiting van de 3 stands knop was ook helemaal zwart. Vervolgens naar de sloop gegaan voor wat onderdelen en gelijk een andere 3 stands knop meegenomen. De 1 ste clio waar ik hem dacht uit te halen had ook een zwarte stekker. De tweede clio was wel goed. Toen maar een aparte draad er rechtstreeks aangesoldeerd dat het niet nog eens voorkomt. :)
Serge1916V

Ik ga denk ik die stekkertjes weer eens loshalen vandaag en checken wat ik ervan kan brouwen.
Ik denk dat ik alles nog eens goed aandraai en dan nog eens contactspray erin spuit.
En dan ga ik zaterdag wel ff naar de sloop en dan kijk ik daar of een stekkertje eruit kan knippen.

Gr
Serge
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Okee, dus de juiste volgorde is:

1. stekker controleren, eventueel nieuwe halen en monteren/solderen

en als het probleem blijft

2. kachelweerstand vervangen

OKido
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
gille
Contacteer:

Bas schreef:Okee, dus de juiste volgorde is:

1. stekker controleren, eventueel nieuwe halen en monteren/solderen

en als het probleem blijft

2. kachelweerstand vervangen

OKido
yep
Serge1916V

Okidoki,

Nog 1 vraag dan, waar is die kachelweerstand ?
Misschien een domme vraag :)

Bij de zekeringgenkast ?

Grtzz
gille
Contacteer:

Serge1916V schreef:Okidoki,

Nog 1 vraag dan, waar is die kachelweerstand ?
Misschien een domme vraag :)

Bij de zekeringgenkast ?

Grtzz
ik weet nie bij een 19,maar bij een 21T zit ie onder het dashboardkastje.
dat verwijderen kan je er zo aan,de weerstand zit met 2 vijsjes vast in de kacheltunnel,naast de aanjagermotor
Serge1916V

Ok
Thnx

Ik zal eens kijken! Ik denk dat het precies hetzelfde is, want in de Renault 21 GTX 2.2i die ik had was het ook zo.

Ik vind het wel......anders dan stel ik hier wel weer een vraag...ja alweer :D
Serge1916V

Ik heb dus vandaag alles weer losgehaald en gelukkig doet ook de verlichting het nu weer.
Waar het aan gelegen heeft weet ik niet maar het werkt weer goed,hoop ik :D

In ieder geval bedankt voor de reacties ;)

L@ter
Serge1916V

By The Way.....
Ik probeerde gisteren dus heel dat paneeltje met die 3 knoppen los te maken.
Dus trek eerst de stekker eruit die de stroom voorziet enzo.
En ik zit allemaal te trekken en doen :D
Maar het ging maar niet los, wat blijkt nou........
Zitten die knoppen vast aan de kabel :lol: ,de warmteregelaar en de knop om te regelen waar de lucht vandaan komt!!
Hoe verzinnen ze het he!! :D

Grtz
Serge
Serge1916V

Gisteravond rij ik aan en doe de verwarming aan want het is echt wel koud.
Dus ik draai aan die knop van de warmte en....ploep, heb ik die knop in mijn hand :(

Afgebroken, ik moet zeggen dat de laatste tijd die knop al wel niet meer helemaal tegen dat paneel aanzat. Dus waarschijnlijk was ie al een beetje gescheurd ofzo.
Maar dit is echt klote zeg.

Had ik het net gefixt en dan krijg je weer zoiets.
Kan je die knop los vervangen ? of moet dan heel dan paneel met die 3 knoppen vervangen ?
Weet iemand dit ?
Serge1916V

Bel net de sloop op in Veldhoven en je kan dus geen losse knoppen kopen van dat ding.
Dus moet je heel de unit kopen(wat ik jammergenoeg al dacht)
Kost € 35,-
Das wel 77 gulden!!! pffffff......
Ik heb altijd pech......
UND WARUM ?! :(

Dat word weer niet opstap :D
illuminator

Gewoon naar een sloop gaan en die knoppen eruit trekken. Gan niet naar de sloop van nunspeet want daar zit ie niet meer in :)

Ps. ik betaal meestal alleen de wat grotere onderdelen en de kleine dingetjes ( lampje, schakelaartje, etc) gaan meestal rechtsreeks in de broek.....
Serge1916V

Ja, ik had eerst gebeld en hij vertelde dat hij ze al los had liggen.
BTW, die knoppen kan je niet eraf halen.
Als er iets aan dat ding kapot gaat dan moet je heel dat ding vervangen :(
Dat is het um nou juist.....

De vorige keer heb ik heel de zekeringen ding meegenomen, gratis....maar dat weten hun niet :D
Anonymous

Nieuw van Renault kost 150 piek, knoppen zijn lastig los te krijgen en breken erg snel.

Ik zou zelf op een niet-renault sloop gaan zoeken, de kans dat je een platte Renault vind is vrij groot en zij rekenen geen belachelijke prijzen
Serge1916V

Ik ga straks ff naar een gewone auto sloop in Geldrop.
Ik ben toch om half 4 afgewerkt, ben ook om 7uur begonnen he :)
Dus kijk ik daar wel ff en als het dan toch moet dan kan ik altijd nog ff naar die andere sloop.

Thnx
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

He serge zijn de knoppen de zelfde als er in een clio of 5 zitten?? Zo ja dan heb ik nog een complete unit liggen hier. Hoef er niet veel voor te hebben.

Voor meer info PM me ff.

Gr. Frits
Serge1916V

Je hebt mail.
BTW, wat is eigenlijk de afkorting van PM ?
is dat Per Mail ?
stomme vraag misschien..... :)

Gr
Serge
Serge1916V

Trouwens is denk dat ik het al weet.
Personal message toch ???

:lol:

Ik heb je een mailtje gestuurd met foto, kan je kijken of het dezelfde knoppen zijn.

grtzz
Ollie

Volgens mij staat het voor:

Private Message

Is bijna hetzelfde... :wink:
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Inderdaad Privat message

Je hebt er nu ook al weer een terug.
Bart V

knoppen uit een 5 gaan zeker niet passen, en die uit een clio ook niet waarschijnlijk.
Serge1916V

Ik ben vandaag naar de sloop geweest en heb dara maar zo'n ding voor € 35,- gekocht!!
Ik moest wel, want ik kon niet meer daarop wachten, smorgens moet ik een ventilator hebben anders dan beslaat alles.

Ik heb hem net erin gebouwd en hij doet het goed :)
Die ik erin had zitten was echt helemaal gaar.
Deze is nog perfect gelukkig :D

Die van een 5 of clio passen niet, ook niet die van een 21!!!
Dat is echt klote gemaakt eigenlijk.

Grtzz
Serge
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Mooi dat je kachel het weer doet.

Jammer dat het zo veel moet kosten.

Gr. Frits
Plaats reactie