Hoi,
Ik heb net een open luchtfilter (filtercharger, soort trommel komt boven op de carburateur) binnen gekregen en die wil ik in de auto monteren , maar daar heb ik nog een paar vraagjes over.
Ik kan het luchtfilter huis wel verwijderen (ik heb een renault 5 GTX 1.7) en dan de slang met koude lucht die van de bumper komt wel richting het K&N luchtfilter geleiden. (en ik denk dat ik nog maar 1 dikke slang vanaf de bumper erheen leidt om er zeker van te zijn dat ik voldoende koude lucht krijg)
MAAR: net voor de koude lucht slang het filterhuis ingaat komt er nog een andere slang bij (vanaf spruitstuk????) Kan ik die slang weghalen of moet ik die behouden.
Komt er door die slang juist warme lucht bij zodat in de winter de carburateur niet bevriest (zomer en winterstand, in de zomer is die schuif dicht en alleen koude lucht???) of gaat de lucht juist de andere kant op richting de motor om zo ook een beetje te koelen?
Ik hoop dat iemand me kan helpen voordat ik dadelijk de boel naar de klote help door dat ding verkeerd te monteren.
Groeten Jan-Paul.
K&N open luchtfilter plaatsen
Precies zoals je het uitlegt (bevriezen carb.)...jpp_GTX schreef:Hoi,
Ik heb net een open luchtfilter (filtercharger, soort trommel komt boven op de carburateur) binnen gekregen en die wil ik in de auto monteren , maar daar heb ik nog een paar vraagjes over.
Ik kan het luchtfilter huis wel verwijderen (ik heb een renault 5 GTX 1.7) en dan de slang met koude lucht die van de bumper komt wel richting het K&N luchtfilter geleiden. (en ik denk dat ik nog maar 1 dikke slang vanaf de bumper erheen leidt om er zeker van te zijn dat ik voldoende koude lucht krijg)
MAAR: net voor de koude lucht slang het filterhuis ingaat komt er nog een andere slang bij (vanaf spruitstuk????) Kan ik die slang weghalen of moet ik die behouden.
Komt er door die slang juist warme lucht bij zodat in de winter de carburateur niet bevriest (zomer en winterstand, in de zomer is die schuif dicht en alleen koude lucht???) of gaat de lucht juist de andere kant op richting de motor om zo ook een beetje te koelen?
Ik hoop dat iemand me kan helpen voordat ik dadelijk de boel naar de klote help door dat ding verkeerd te monteren.
Groeten Jan-Paul.

Je kunt deze slang gewoon weglaten, maar anticipeer op problemen bij zeer koud weer !
kan ik die nu dus gewoon weghalen?
en als het echt te koud (welke temp? 0 graden of pas bij -5 ofzo?) wordt dan het originele filterhuis er weer even tijdelijk op plaatsen en alles weer even leggen zoals het was?
Ik wil het alleen even zeker weten want dan ga ik vandaag aan de slag.
en als het echt te koud (welke temp? 0 graden of pas bij -5 ofzo?) wordt dan het originele filterhuis er weer even tijdelijk op plaatsen en alles weer even leggen zoals het was?
Ik wil het alleen even zeker weten want dan ga ik vandaag aan de slag.
Ik zelf ben geen voorstander van open filters maar dat moet je zelf weten. Enneh JA...jpp_GTX schreef:kan ik die nu dus gewoon weghalen?
en als het echt te koud (welke temp? 0 graden of pas bij -5 ofzo?) wordt dan het originele filterhuis er weer even tijdelijk op plaatsen en alles weer even leggen zoals het was?
Ik wil het alleen even zeker weten want dan ga ik vandaag aan de slag.

het enige nu bij atmosferische auto's is het geluid,en wat beter op toeren houden.speedline schreef:Ik zelf ben geen voorstander van open filters maar dat moet je zelf weten. Enneh JA...jpp_GTX schreef:kan ik die nu dus gewoon weghalen?
en als het echt te koud (welke temp? 0 graden of pas bij -5 ofzo?) wordt dan het originele filterhuis er weer even tijdelijk op plaatsen en alles weer even leggen zoals het was?
Ik wil het alleen even zeker weten want dan ga ik vandaag aan de slag.
bij turbomotoren beter oppakken,voel het verschil ook wel nie zo goed ,alleen in de winter met een goed koude slang van de bumper pakt ie beter op, en heb ik iets meer druk maar das verwaarloosbaar.
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Je zuigt warme lucht aan. En dat schijnt echt heel veel verschil te maken.
Drive it like you stole it