Waar kan ik die bakolie vervangen ?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Serge1916V

Ik heb een 19 16V en ik heb inderdaad ook soms moeite om hem terug in z'n 2 te zetten.
Dan voel je al die tandjes KRKRKRKRKR hehehe
Als ie warm is dan geen problemen....
Waar zit die schroef die ik eruit moet draaien zodat de oude olie eruit loopt en waar moet ik die nieuwe bijgooien ?
Kan iemand mij helpen AUB, want wat dit betreft weet ik niet eens waar de schakelbak zit, ergens rechtsvoor.......
Jullie zullen me wel uitlachen maar ik heb eerlijk gezegd nog nooit daarnaar gekeken dus zal het wel tijd zijn om dat te verversen.

Alvast bedankt.....
Visscher
Contacteer:

Volgens mij zit je versnellingsbak links voor... En daar zul je onder de auto even moeten kijken. Zul je zo gevonden hebben.
Serge1916V

Het ligt eraan hoe je kijkt ja :)
Als je voor de auto staat en je de motorkap open hebt staan dan zit ie rechts
Als je in de auto gaat zitten dan zit ie links :lol:
Onder de luchtfilter...zeg maar, zo is duidelijker :)
Dus aan de onderkant zit die schroef die je los moet draaien en dan loopt de olie eruit en bovenin moet je hem bijvullen ??
3,5 liter olie dus ???

Thnx
Anonymous

De leegloopplug zit vlak bij het punt waar de schakelstang in de bak verdwijnt.
De vulplug zit voorop met een plastic vleugelmoer.

De hoeveelheid kan per bak verschillen, maar je moet 'm vullen totdat de onderkant van de vulplug is bereikt. Meer erbij kan niet omdat het dan met dezelfde gang eruit loopt.
Serge1916V

Aha, het is wel aan te raden om dit op een brug te doen he ? Omdat het leeg laten lopen anders wel moeilijk is, toch ?

Ik ga vanavond ff de auto op de brug zetten en dan eens checken.

GR8
Thnx :)
jpp_GTX

ik heb net de linker aandrijfas vervangen en dan loopt de bakolie er ook uit. (1.7 F2N motor uit R% GTX). Maar omdat niet alles er uit liep heb ik ook maar die plug eruit gedraaid. Zit inderdaad vlak bij de schakelstang. Maar hoeft niet echt op de brug hoor als je opkrikt dan kun je er zo bij.

Ik had er trouwens een grote plastic opvangbak onder staan, maar een hele boel olie liep via de schakelstang zo richting de achterkant van de auto (lager punt) en kwam daar op de grond terecht. Maar misschien heb je een andere motor en zit alles net weer anders)

De vulplug zit aan de voorkant van het blok (bestuurderkant) je kunt er net bij. Het is geloof ik een witte schroefdop die je eraf kan draaien. Ik heb greloof ik bijna 4 liter versnellingsbakolie bijgevuld (JB3 bak). (hulpmiddel: een trechter met een stukje tuinslang, steek je zo schuin in het gat)

succes,

Jan-Paul.
Serge1916V

Ik ga het vanmiddag gelijk doen.
Word hoog tijd volgens mij :D

Bedankt voor de reacties :wink:
jpp_GTX

succes ermee
speedline

3,4 liter uit mijn hoofd voor een JB3 bak van een 19 16v...
jpp_GTX

ja heel gek eigenlijk, want ik heb dus ook een JB3 en daar ging echt meer dan 3,4 liter in terwijl er 3,4 in hoort te passen. (er gingen bijna 4 flessen van 1 liter in dus ongeveer 3,7 of zo.
speedline

jpp_GTX schreef:ja heel gek eigenlijk, want ik heb dus ook een JB3 en daar ging echt meer dan 3,4 liter in terwijl er 3,4 in hoort te passen. (er gingen bijna 4 flessen van 1 liter in dus ongeveer 3,7 of zo.
Misschien domme vraag, maar stond de auto wel recht en waterpas... ?
jpp_GTX

nou je het zegt, ik had hem aan de vookant opgekrikt en dus stond hij niet recht. Echter toen de aandrijfas erin zat en het wiel er weer op toen hebben we hem gewoon weer recht gezet met die dop open zodat evt te veel olie er weer uit zou lopen. Ik geloof niet dat er toen veel uitgekomen is. Maar wellicht voldoende om dit verschil te verklaren.

Eigenlijk stom dat ik daar overheen heb gekeken.

Bedankt.

trouwens kun jij me miscchien helpen met dat K&N filter verhaal? Zie latest posts
Plaats reactie