kosten verzekeringen voor 5gtt 19 16v en clio 16v
Beste mensen. Weten jullie hoeveel het kost om zo'n auto te verzekeren als je 18/19 bent.
Ik hoor namelijk dat het erg duur is om het te verzekeren
En ook zou ik willen weten hoe duur de wegenbelasting kost
alvast bedankt voor de reply's
ik hoor het wel
[img]http://www.renault5turbo.nl/witte_gt_erasmus.jpg[/img]
[img]http://www.renault1916v.nl/fotos/logogal.jpg[/img]
[img]http://www.cliosport.net/gallery/clio16v/daveg4.jpg[/img]
Ik hoor namelijk dat het erg duur is om het te verzekeren
En ook zou ik willen weten hoe duur de wegenbelasting kost
alvast bedankt voor de reply's
ik hoor het wel
[img]http://www.renault5turbo.nl/witte_gt_erasmus.jpg[/img]
[img]http://www.renault1916v.nl/fotos/logogal.jpg[/img]
[img]http://www.cliosport.net/gallery/clio16v/daveg4.jpg[/img]
bedankt voor de foto's nu weet ik tenminste om welke auto's het gaat! 
Voor de verzekering moet je ff op http://www.wellowell.nl kijken. Kun je een vergelijking maken op basis van jouw gegevens.
Voor de wegenbelasting---> http://www.wegenbelasting.nl
die site was alleen nog in guldens, maar weet niet of dit inmiddels verholpen is?

Voor de verzekering moet je ff op http://www.wellowell.nl kijken. Kun je een vergelijking maken op basis van jouw gegevens.
die site was alleen nog in guldens, maar weet niet of dit inmiddels verholpen is?
jeroen.k schreef:bedankt voor de foto's nu weet ik tenminste om welke auto's het gaat!
tja.. ik wil de cijfertjes hier zien staan is makkelijker
eeeuh, sorry dat volg ik niet helemaal...wegenbelasting is makkelijk te checken aan de hand van het gewischt van de auto. Als je het gewicht van de auto niet weet doe je eerst wellowell en dan weet je het ook.
De verzekeringspremie is namelijk afhankelijk van je leeftijd en waar je woont en hoeveel kilometer je rijdt! ff zelf checken dus lijkt me, anders heb je nog geen goede cijfers!
De verzekeringspremie is namelijk afhankelijk van je leeftijd en waar je woont en hoeveel kilometer je rijdt! ff zelf checken dus lijkt me, anders heb je nog geen goede cijfers!
-
tja.. ik wil de cijfertjes hier zien staan is makkelijker[/quote]
Niet te lui hè, je moet wel iets voor doen! En anders bestaat er ook zoiets als een telefoon en een telefoonboek, gewoon een verzekaar bellen en laten voorrekenen wat dat voor jou kost.
Niet te lui hè, je moet wel iets voor doen! En anders bestaat er ook zoiets als een telefoon en een telefoonboek, gewoon een verzekaar bellen en laten voorrekenen wat dat voor jou kost.
Niet te lui hè, je moet wel iets voor doen! En anders bestaat er ook zoiets als een telefoon en een telefoonboek, gewoon een verzekaar bellen en laten voorrekenen wat dat voor jou kost.[/quote]Patrick L. schreef:tja.. ik wil de cijfertjes hier zien staan is makkelijker
ja maar bellen kost geld en ik moet sparen voor sportauto hahahaahaa

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
He nou ff geen gein over verzekeringen.
Wie heeft een bv. GTT als oldtimer er bij verzekerd??
Ik heb hier nog een autotje staan uit Ž86 dus meer dan 15 jaar oud en nu mijn zusje ook auto gaat rijden wil ik die als oldtimerverzekeren. Kom er zelf nog niet helemaal uit of ik die nu los moet verzekeren of als 2e auto of iets.
Betaal nu dus gewoon veel te veel.
Ik zou dus zeggen roept u maar!!
Gr. Frits
Ik heb hier nog een autotje staan uit Ž86 dus meer dan 15 jaar oud en nu mijn zusje ook auto gaat rijden wil ik die als oldtimerverzekeren. Kom er zelf nog niet helemaal uit of ik die nu los moet verzekeren of als 2e auto of iets.
Gr. Frits
oldtimer verzekering is volgens mij pas bij 25 jaar hoor, maar misschien als je hem als 2de auto verzekert niet. maar anders wel.
He! nu is die weer rood.
neh met 25 jaar betaal je dan geen wegenbelasting meer, das wat anders..._Martijn_ schreef:oldtimer verzekering is volgens mij pas bij 25 jaar hoor, maar misschien als je hem als 2de auto verzekert niet. maar anders wel.
Don't walk the grass... smoke it
dus met 15 jaar kan je hem als oltimer verzekeren?
He! nu is die weer rood.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Als het goed is kan je een 2e auto als (semi-) oldtimer verzekeren en betaal je dus wel iets verzekering maar niet veel.Moet ie wel ouder zijn als 15 jaar. Maar wie kan me helpen aan een verzekeraar die dit doet????
En ja ik weet dat ik met 25 jaar pas belastingvrij rij maar dat bedoelde ik met mijn vraag niet.
Gr. Frits
En ja ik weet dat ik met 25 jaar pas belastingvrij rij maar dat bedoelde ik met mijn vraag niet.
Gr. Frits
Project: GTT Blue Sport
Ik weet dat Club Renault Sportives een collectieve verzekering heeft lopen bij :
Morsch & Schijffelen Assurantien
Hoofddorp
Tel 023 565 1517
Moet je wel lid zijn/worden van CRS
mijn GTT als 2e auto koste iets van F 50, - in de maand ( all risk)
Morsch & Schijffelen Assurantien
Hoofddorp
Tel 023 565 1517
Moet je wel lid zijn/worden van CRS
mijn GTT als 2e auto koste iets van F 50, - in de maand ( all risk)
Ik heb mijn 11turbo uit 1984 als semi-oldtimer verzekerd. Dit heb ik gedaan bij Advies Verzekerd in De Wijk. Ze hebben ook een website. Het adres weet ik zo niet meer. Zij hebben hem weer verzekerd bij De Europeese. Kosten: 220 GULDEN per jaar. Je mag maximaal 8000km per jaar rijden en moet een andere dagelijkse auto hebben.Frits schreef:He nou ff geen gein over verzekeringen.
Gr. Frits
Ook moet je lid zijn van een autoclub, maar toen ik vertelde over RTC.com heeft hij dat als club opgegeven. Ik heb echt prima ervaringen met die mensen. Ik kon alles via mail en fax regelen.
-
- Moderator
- Car: MB
GTT voor iemand van 18/19 jaar oud (met 0% dus) met 10 a 15 dkm. in de wa-klasse moet je rekenen op zo'n 1100 á 1500 gulden. DE wegenbelasting is meen ik rond de 100 piek in de drie maanden
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Jongens dit is dus precies wat ik bedoel. Zulke adresjes.
Laat maar komen zou ik zeggen. Heeft de rest van de club er misschien ook nog wat aan.
B.v.d. Frits en andere gegadigden.

Laat maar komen zou ik zeggen. Heeft de rest van de club er misschien ook nog wat aan.
B.v.d. Frits en andere gegadigden.
Wat ik hier over te zeggen heb is best interessant als je je voorkeur gaat geven aan de 19 16V
De clio en renault 5 gt turbo staan bij de verzekeringsmaatschappijen bekend als "snelle" auto's waardoor je automatisch meer betaalt, en VEEL meer als je jong bent.
De 19 16V welke bijna net zo snel is als de clio 16V staat NIET op die lijst en is in verhouding veel goedkoper. Mijn moeder werkt bij de verzekering en die heeft het toen eens voor mij opgezocht.
Dus wat verzekeringskosten betreft is de 19 16V het voordeligst.
De clio en renault 5 gt turbo staan bij de verzekeringsmaatschappijen bekend als "snelle" auto's waardoor je automatisch meer betaalt, en VEEL meer als je jong bent.
De 19 16V welke bijna net zo snel is als de clio 16V staat NIET op die lijst en is in verhouding veel goedkoper. Mijn moeder werkt bij de verzekering en die heeft het toen eens voor mij opgezocht.
Dus wat verzekeringskosten betreft is de 19 16V het voordeligst.
-
- Moderator
- Car: Megane
En hoe oud ben je?ArjanR19 schreef:Ik betaal voor de 19 iets van 400 gulden per jaar.
Wat dat is nie duur
Voor goedkope en toch goede verzekering moet je echt effe ZLM bellen! Kijk anders effe ip http://www.zlm.nl en zoek het nummer op of stuur een mailtje. Ze zijn echt een stuk goedkoper!
bij ZLM is de oldtimer verzekering van 20 jaar als 2de auto en mag je niet meer dan 7500km ermee rijden. mijn golfje staat nu op m'n eigen naam en ik betaal 350 euro (ik ben 19)
maar het hangt ook af van het type motor (turbo en gti zijn duurder) en nieuwprijs van de auto
maar het hangt ook af van het type motor (turbo en gti zijn duurder) en nieuwprijs van de auto
-
- Contacteer:
Ik heb mijn auto verzekerd via mijn pa's werk. (collectieve verzekering)Ik ben voor wa+ 550 gulden per jaar kwijt en dan staat hij gewoon op mijn eigen naam als 18jarige bestuurder dus zonder schadevrije jaren. en dit is een clio 1.4 rt. Ik had naar zlm gebeld en omdat ik jonger dan 23 was kwam er 25% extra risico kosten op en dan zou ik 1359 gulden kwijt zijn geweest voor alleen wa. (dus zo'n collectieve verzekering deed bij mij ook nogal veel probeer dat eens uit te zoeken of dat niet kan via het werk van je ouders ofzo (of je eigen werk)
Ik betaal ongeveer 48 euro per maand voor een kale WA-verzekering bij ZLM. En als ik dat ga vergelijken met andere verzekeringsmaatschappijen vind ik dat ik niet mag klagen!
Renault 5 GTT, 21 jaar oud, 0 schadevrije jaren.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Alleen jammer dat ZLM alleen in het noord Brabant en zeeland zit.
Kijk maar op de website. Heb ik dus nog niets aan.
Gr. Frits
Kijk maar op de website. Heb ik dus nog niets aan.
Gr. Frits
ZLM neemt alleen aanvragen uit Zeeland en Noord-Brabant in behandeling.
Verzekerings maatschappijen zitten niet op snelle en relatief oude auto's te wachten, omdat deze de grootste risico factor zijn. Ze hebben liever nissan en hyundai rijders met grijs haar en 70 schadevrije jaren.oxje schreef:Is het niet iets voor de RTC om een collectieve verzekering voor leden aan te bieden?
-
Street Legal Honda biedt ook wel zoiets aan voor hun leden. Dus jullie kunnen het altijd proberen.
Jij betaald 576 euro per jaar, dat is Fl 1269,33 per jaar. Volgens mij wel aardig veel geld.Merijn schreef:Ik betaal ongeveer 48 euro per maand voor een kale WA-verzekering bij ZLM. En als ik dat ga vergelijken met andere verzekeringsmaatschappijen vind ik dat ik niet mag klagen!
Ben 7 Oktober 23 geworden.P@TB@D schreef:En hoe oud ben je?ArjanR19 schreef:Ik betaal voor de 19 iets van 400 gulden per jaar.
Wat dat is nie duur
Heb nog nooit schade gereden.
Rij nu toch 120.000 km per jaar(met auto van de zaak)
Dus mag niet klagen.
Mzzl...

ArjanR19 schreef:Jij betaald 576 euro per jaar, dat is Fl 1269,33 per jaar. Volgens mij wel aardig veel geld.Merijn schreef:Ik betaal ongeveer 48 euro per maand voor een kale WA-verzekering bij ZLM. En als ik dat ga vergelijken met andere verzekeringsmaatschappijen vind ik dat ik niet mag klagen!
merijn besef je wel dat jij je auto kan verzekeren voor een 125 euro per jaar met die leeftijd,
maar een gtt van 21 jaar bestaat die wel?
bedoel je misschien 16 jaar?
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Pat,patrick 21TURBO schreef:ArjanR19 schreef:Jij betaald 576 euro per jaar, dat is Fl 1269,33 per jaar. Volgens mij wel aardig veel geld.Merijn schreef:Ik betaal ongeveer 48 euro per maand voor een kale WA-verzekering bij ZLM. En als ik dat ga vergelijken met andere verzekeringsmaatschappijen vind ik dat ik niet mag klagen!
merijn besef je wel dat jij je auto kan verzekeren voor een 125 euro per jaar met die leeftijd,
maar een gtt van 21 jaar bestaat die wel?
bedoel je misschien 16 jaar?
Ik denk dat hij zelf 21 jaar is.
Dit kan idd goedkoper, kijk maar eens op wellowell.nl (maar niet veel goedkper hoor). Dit is idd een vrij nette prijs voor iemand van jouw leeftijd.ArjanR19 schreef:Jij betaald 576 euro per jaar, dat is Fl 1269,33 per jaar. Volgens mij wel aardig veel geld.Merijn schreef:Ik betaal ongeveer 48 euro per maand voor een kale WA-verzekering bij ZLM. En als ik dat ga vergelijken met andere verzekeringsmaatschappijen vind ik dat ik niet mag klagen!
Eej, maar ik woon wel in OSS, hè!jeroen.k schreef:Dit kan idd goedkoper, kijk maar eens op wellowell.nl (maar niet veel goedkper hoor). Dit is idd een vrij nette prijs voor iemand van jouw leeftijd.ArjanR19 schreef:Jij betaald 576 euro per jaar, dat is Fl 1269,33 per jaar. Volgens mij wel aardig veel geld.Merijn schreef:Ik betaal ongeveer 48 euro per maand voor een kale WA-verzekering bij ZLM. En als ik dat ga vergelijken met andere verzekeringsmaatschappijen vind ik dat ik niet mag klagen!

Overigens, ik heb net op Wellowell.nl gekeken en de goedkoopste verzekering voor mij zou per jaar 882 euro's gaan kosten! Dat is toch wel een flink verschil met die vijfhonderdnogwat euro's per jaar bij ZLM!
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Enige probleem/ geluk zij ZLM is dat ze alleen in noord braband en zeeland willen verzekeren en niet in de rest van het land.
Welowel kijkt in nederland en niet lokaal.
Gr. Frits
Welowel kijkt in nederland en niet lokaal.
Gr. Frits