ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Riël
Über-Spammer

Weg tussen born en en limbricht (kenne jullie toch niet maar is ieg stuk rechtdoor)

in born zat al een clio16V een stuk voor me te gassen denk wat issie aan't doen? Ik achter 'm aan. Maar hij had 2 auto's voor zich ik denk wanneer gaat ie langs? En ja hoor vrije weg dus hij gaat die 2 inhalen (mooi geluidje had ie trouwens) ik ga met 'm mee, dus ik langs 1 auto langs 2e auto en hupla langs de clio hehe toen ik terugvoegde hij keek wel wazig :) best leuk.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
RO 16v

Vanmiddag sta ik voor de Uterechtsebrug richting de A2 voor het stoplicht te wachten komt er een Viper GTS naast mij staan ik de man uitdagen en reageert hier niet op. Groen ik voluit wegtrekken in mijn spiegels kijken en zie niks op een blauwe waas na en toen was hij verdwenen op het geluid na dan.
Peter @ Malta
Contacteer:

Renault Scénic 1.4 vs. Toyota Corsa :)

Gisteren zat ik op een tweebaansweg waar ik linksaf wilde, dus ik netjes links voorsorteren, komt er opeens een trut in een Toyota Corsa me rechts voorbij om voor me die weg op te kunnen.

Ik denk, 't is wel goed, ik had mijn vrouw en schoonouders bij me en ik ga geen gekke dingen doen; als jij je dinky toy in een muur wil parkeren moet je dat vooral doen.

Gaat het mens 70 rijden (buiten de gebouwde kom)! Ook nog midden op de weg, alsof ze Queen of the Road was. Dus ik kon langzaam dichterbij en op het punt waar er eindelijk een recht stuk is, zette ik hem er eventjes voorbij (vier personen met een totaalgewicht aan de verkeerde kant van 350 kilo inbegrepen).

Dat kon ze blijkbaar toch niet zo goed hebben, dus toen ik vervolgens af moest remmen om voorrang te verlenen ging ze me links voorbij (het equivalent van rechts inhalen op het continent) om vervolgens midden in een dorp de auto voor haar proberen in te halen.

Ik wist niet dat vrouwen ook al last hadden van een te hoog testosterongehalte. :lol:

- Peter
gille
Contacteer:

Peter @ Malta schreef:Renault Scénic 1.4 vs. Toyota Corsa :)

Gisteren zat ik op een tweebaansweg waar ik linksaf wilde, dus ik netjes links voorsorteren, komt er opeens een trut in een Toyota Corsa me rechts voorbij om voor me die weg op te kunnen.

Ik denk, 't is wel goed, ik had mijn vrouw en schoonouders bij me en ik ga geen gekke dingen doen; als jij je dinky toy in een muur wil parkeren moet je dat vooral doen.

Gaat het mens 70 rijden (buiten de gebouwde kom)! Ook nog midden op de weg, alsof ze Queen of the Road was. Dus ik kon langzaam dichterbij en op het punt waar er eindelijk een recht stuk is, zette ik hem er eventjes voorbij (vier personen met een totaalgewicht aan de verkeerde kant van 350 kilo inbegrepen).

Dat kon ze blijkbaar toch niet zo goed hebben, dus toen ik vervolgens af moest remmen om voorrang te verlenen ging ze me links voorbij (het equivalent van rechts inhalen op het continent) om vervolgens midden in een dorp de auto voor haar proberen in te halen.

Ik wist niet dat vrouwen ook al last hadden van een te hoog testosterongehalte. :lol:

- Peter
toyota CORSA jij bedoelt toch (sl)opel
corsa.
Anonymous

Peter @ Malta schreef:Renault Scénic 1.4 vs. Toyota Corsa :)
Was het nou een Toyota Corolla of een Opel Corsa ?? :lol: :p
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Toyota Corsa? Is dat een samenwerkingsverband tussen Opel en Toyota? ;)
Peter @ Malta
Contacteer:

Er bestaat wel degelijk een Toyota Corsa, maar nu ben ik niet zeker of die momenteel nog in het modellenprogramma zit. Ik probeer het wagentje op de Toyota website te vinden, tot nu toe zonder succes.

Het kan zijn dat het een Yaris was, al zijn er hier lui die een tweedehands auto vanuit Japan importeren. Maar deze zag er vrij nieuw uit. Ik meen me toch te kunnen herinneren dat de naam van het model onder het Toyota-embleem op de achterkant stond en dat heeft de Yaris niet.

't Zal met mijn gevorderde leeftijd te maken hebben... ik rij immers al een Scénic. :)

- Peter
Serge1916V

Ik reed vrijdag hier in eindhoven en stond voor het stoplicht en hoor een knettergeluid langs mij.
Zie ik een ECHT VET uitgebouwde CRX met 2 dikke uitlaten achter(het was een andere uitlaat dan die bekende 2 dikke pijpen ) Hij wilde racen zo te zien hehehe Dus ik ook gas geven. Ik had best wel flink verloren, maar hij zat in z'n eentje in die auto en wij zaten met z'n 3-en in mijn 19 16V En als ik in mijn eentje erin zit dan scheelt dat echt wel veel.
Een CRX is ook echt wel een klein wagentje
Daar kan je niet met z'n 3-en in , alleen met z'n 2-en of je moet iemand opvouwen in de kofferbak

Ik hoop dat ik de volgende keer in mijn eentje ben als ik hem tegenkom, want volgens mij kan ik hem wel bijhouden.

Als je alleen ebnt en je trekt hem open dan voel je de auto evenveel woorden dan daden maken, want vanaf de 4500 toeren begint ie dan het asvalt op tevreten , dat doet ie niet als je met z'n 2 of 3-en in de auto zit jammer genoeg haha.

Grtzzz
Serge
Troj

Peter @ Malta schreef:Er bestaat wel degelijk een Toyota Corsa, maar nu ben ik niet zeker of die momenteel nog in het modellenprogramma zit. Ik probeer het wagentje op de Toyota website te vinden, tot nu toe zonder succes.

Het kan zijn dat het een Yaris was, al zijn er hier lui die een tweedehands auto vanuit Japan importeren. Maar deze zag er vrij nieuw uit. Ik meen me toch te kunnen herinneren dat de naam van het model onder het Toyota-embleem op de achterkant stond en dat heeft de Yaris niet.

't Zal met mijn gevorderde leeftijd te maken hebben... ik rij immers al een Scénic. :)

- Peter
Er bestaat idd een Toyota Corsa, dit is hem:
[img]http://tomo.tomo.nsc.ru/aladdin/cars/to ... a/l_50.jpg[/img]
Is niet echt een Yaris, maar als je googled kom je dit tegen als toyota corsa..
Life is too short to not enjoy :)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Dit is toch gewoon en Carina E?
Troj

Ziet het idd wel naar uit, maar hij wordt in het buitenland Corsa genoemd.. Als je ff zoekt vindt je er zat bij handelaren, maarja, wie is er nou op zoek naar zo'n auto :D
Life is too short to not enjoy :)
Peter @ Malta
Contacteer:

Nee, dan was het zeer zeker geen Corsa. Het was zo'n typisch vrouwenautootje, excusez le mot. Er zat immers een vrouw in. :)

Overigens zie je vaker dat auto's een andere naam in het buitenland krijgen. Zo heeft de Mitsubishi Pajero in Spanje een andere naam, omdat "Pajero" in het Spaans zoveel betekent als "ik ben een rukker".

Andere voorbeelden van ongelukkige autonamen zijn de Fiat Uno in Finland (betekent zoiets als "rommel" of "idioot" in het Fins) en de Mazda MR2 ("merde") in Frankrijk.

- Peter
Dirk (CRX)

Serge1916V schreef:Ik reed vrijdag hier in eindhoven en stond voor het stoplicht en hoor een knettergeluid langs mij.
Zie ik een ECHT VET uitgebouwde CRX met 2 dikke uitlaten achter(het was een andere uitlaat dan die bekende 2 dikke pijpen ) Hij wilde racen zo te zien hehehe Dus ik ook gas geven. Ik had best wel flink verloren, maar hij zat in z'n eentje in die auto en wij zaten met z'n 3-en in mijn 19 16V En als ik in mijn eentje erin zit dan scheelt dat echt wel veel.
Een CRX is ook echt wel een klein wagentje
Daar kan je niet met z'n 3-en in , alleen met z'n 2-en of je moet iemand opvouwen in de kofferbak

Ik hoop dat ik de volgende keer in mijn eentje ben als ik hem tegenkom, want volgens mij kan ik hem wel bijhouden.

Als je alleen ebnt en je trekt hem open dan voel je de auto evenveel woorden dan daden maken, want vanaf de 4500 toeren begint ie dan het asvalt op tevreten , dat doet ie niet als je met z'n 2 of 3-en in de auto zit jammer genoeg haha.

Grtzzz
Serge
Er zit ook maar een 1.6 onder de motorkap. Eerlijk is eerlijk, je hebt gewoon verloren.. Zou mij niets verbazen als het een Vtec was, die zijn behoorlijk rapper als je ze op toeren houdt (zelf geprobeerd in verschil met mijn eigen 1.6 16v).
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
RO 16v

Het gene waar ik me de laatste tijd aan erger zijn van die gasten die denken een snelle auto te hebben en je altijd uitdagen waarna je ze een klop geeft waarvan ik me zou schamen en bij het volgende stoplicht proberen ze het weer als of ze het deze keer wel gaan winnen. Maar het zijn altijd de zelfde of vw of opel of een japaner als of ze zich nog moeten bewijzen of zo!! :-*
Dirk (CRX)

Slechte verliezers sucks inderdaad.. ik niet hoor.. sneller is duimpie omhoog.. ik doe dan echt mijn best, alleen laat dan het gereedschap mij in de steek..

Is nu trouwens ook een idioot binnen de CRX club die een 2de generatie Vtec geturbo'ed heeft met een Toyota turbo. Boven de 200pk en een sleur meer aan koppel t.o.v. de flut die het eerst heeft.
Anonymous

Eergisteren op de weg van Haaksbergen naar Enschede.
Ik reed daar met mijn 19, was lekker aan het touren met mijn vriendin.

Zit er ineens een civic 1.6 16v achter me.
Hij was me vet aan het drukken.

Dit keer geen wedstrijdje, ik weet toch wel dat ik sneller ben. Heb al tig keer gewonnen van die dingen
ook de V-Tec's. Dus ik dacht: ga maar, wees trots op
je luchtfilter getunde auto.

Hij bleef maar drukken, toen ging ik lekker 70 rijden. :p

Hij gaat er dus langs, toen moest ik plots gapen.
Zoiets is ook wel eens leuk, moest me wel er inhouden hoor!

Mzzl...;)
Riël
Über-Spammer

Woow man, ~respect~
Anonymous

Riël schreef:Woow man, ~respect~
Het is echt een hele opgave om hem en zijn auto dan niet even te vernederen. Mijn vriendin zei nog van: Moet je er niet achter aan?

Is best leuk, probeer het maar.
Mzzl...;)
Bart V

ArjanR19 schreef:
Het is echt een hele opgave om hem en zijn auto dan niet even te vernederen. Mijn vriendin zei nog van: Moet je er niet achter aan?

Mzzl...;)
Wieweet was deze wel sneller dan jouw 19 :p Zal je nooit achter komen.
Dirk (CRX)

Meeste civicjes zijn maar SOHC's.. slechts enkele Vtec civicjes zijn verkocht in Nederland. Dus das geen enkel probleem!
Anonymous

Bart V schreef:
ArjanR19 schreef:

Mzzl...;)
Wieweet was deze wel sneller dan jouw 19 :p Zal je nooit achter komen.
Whaaaha....
Toen hij er vol langs ging, maakte dat echt geen indruk.

Dus zal wel niet sneller zijn...
Tom
Moderator
Car: MB

gisteren op de A15 vanaf Rotterdam nog even heel lekker gereden met een nieuwe A4 avant (stond niet op welke motor). We waren ongeveer even snel en hadden allebij zin om hem even de sporen te geven :D
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

Tom schreef:gisteren op de A15 vanaf Rotterdam nog even heel lekker gereden met een nieuwe A4 avant (stond niet op welke motor). We waren ongeveer even snel en hadden allebij zin om hem even de sporen te geven :D
[Offtopic]
Hebbie die flitser nog gezien bij charlois?

Stonden daar rond een uurtje of 17:45 te flitsen.
[/Offtopic]

Gisteren gesport met een Seat Ibiza TDI met rode D en I ook bij rotterdam, reed in de Megane dik 160 toen ik onze vrienden van justitie zag staan, op dat moment heb ik mijn winst uit handen gegeven aan mijn vriend in de Seat :lol: hij was te laat ik niet :D
.:: TurboPowerr ::.
Tom
Moderator

die flitser heb ik niet gezien, maar op dat moment zat ik ook niet op de weg. Op de heenweg naar rotterdam (16.00-17.00) heb ik heel rustig gereden (Was ook nogal druk dus kon niet eens hard rijden), maar op de terug weg (21.00-22.00) ging het iets harder :D
Chrisv

kreed laatst achter een mercedes SL280 (geloof ik) zon brede.

Hij wilde wel ff doorrijden merkte ik.
Dus ik erachteraan, en ik kon m mooi bijhouden.

Weet niet of hij vol stampte, daar leek t wel op maar kun je natuurlijk niet weten.

ongeveer een km of 5 achter gezeten.

Ook door dorpjes heen keihard blazen allebei was wel lache. Hij kon sneller over de drempels heen, maar ik haalde die tijd weer snel in :)
some people are alive only because it's illegal to kill them
[rsi]peerke

Ik ben niet zo'n stoplichtsprinter.

Maareeh, wat is er eigenlijk zoal met mijn standaard RSi'tje te verslaan (ik bedoel dan natuurlijk van de categorie 16 v, vts, gti enz)

Misschien ga ik het dan toch leuk vinden??!
Bart V

Probeer het eens, dan kom je er vanzelf wel achter :wink:
twingoturbo

rsi'tjes zijn sneller dan je denkt.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Just go for it :D .

Heb er met mijn 1.8 rt laatst ook een 205 gti uitgetrokken met wat moeite, dus laat staan als je nog eens 15 pk extra hebt.

Gr. Frits
Sander101

Ik heb een keer zo'n dikke Ster (mercedes) jeep eruitgetrokken. Eentje met 2 van die dikke pijpen. Met mijn clio 2.0. Het was maar net aan. En toen we 160 reden stopte ik maar ffies. Want het was dwars door Den Haag. Toegestaan was 50km per uur. :lol:
Riël
Über-Spammer

Gollef 3 VR6 hahaaa erlangs in de 3 :) vind het nog altijd leuk. Dus, wie wil die bak van me :D
Tom
Moderator

Frits schreef:Just go for it :D .

Heb er met mijn 1.8 rt laatst ook een 205 gti uitgetrokken met wat moeite, dus laat staan als je nog eens 15 pk extra hebt.

Gr. Frits
dan zal die GTI niet aardig zijn best gedaan hebben of hij was er slecht aan toe
gille
Contacteer:

Tom schreef:

Gr. Frits
dan zal die GTI niet aardig zijn best gedaan hebben of hij was er slecht aan toe
dacht ik ook al
Robke
Car: Lexus IS250

gille (mountainbike) schreef:
Tom schreef:

Gr. Frits
dacht ik ook al
Er bestaan ook 1.6 GTI's, die zijn dus dus gewoon traag! :lol: :D
gille
Contacteer:

robclio16V schreef:
gille (mountainbike) schreef:
Tom schreef:

Gr. Frits
dacht ik ook al
Er bestaan ook 1.6 GTI's, die zijn dus dus gewoon traag! :lol: :D
bwah traag toch 0-100 9.1 sec ,dus zo traag is dat nie hoor en zeker sneller dan een 1.8rt.
waarschijnlijk zal die peug gast in't slaap gevallen zijn,bij het samen optrekken.
Gesloten