importeren bi-turbo
er staat er ook 1 op marktplaats.nl te koop waarvoor zou je hem dan zo verweg halen
http://www.marktplaats.nl/printbody.php ... ef=&style=
http://www.marktplaats.nl/printbody.php ... ef=&style=
-
- Berichten: 1522
- Lid geworden op: za 10 feb 2001 0:00
- Locatie: Waskemeer Friesland
bezint eer ge begint , zeer gaaf maar je moet genoeg geld hebben om m te onderhouden , wegenbelasting e.d. , om van de onderdelenprijzen en of verkrijgbaarheid maar te zwijgen
wegenbelasting is duur vooral de verzekering maar plezier kost gewoon een hoop geld. En onderhoud is best te doen alleen zijn de turbo's zo verrekte duur.Maar dat is ook een kwestie van goed mee om gaan
Maar het is ook nog maar een plan eerst alles op een rijtje zetten.
Maar het is ook nog maar een plan eerst alles op een rijtje zetten.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
bijvoorbeeld uitlaat origineel
kost 15000 guldens
sierstukje uitlaat kost los 750 gulden ex btw
aandrijfas hoezen voor niet los verkrijgbaar
wordt ruil as bij dealer kosten ca 350 gulden
ga zo maar door
klepdeksel pakkingen vervangen kost aan uren zeker een halve dag als je het voor het eerst doe
en reken maar dat de meeste mensen die er aan sleutelen het voor het eerst doen
stuurhuis hoesjes gaan veel stuk
er is alleen erg weinig ruimte dus een goeie monteur die weet waar ie grijpen moet is er al meerdere uren mee bezig
ga zo maar door
en dit weet ik uit ervaring
heb diverse malen aan zo een monster mogen sleutelen
en dealer assistance? nou ja er zijn er te weinig dus maar 2 of 3 dealers in het land hebben er eentje in onderhoud (gehad)
kost 15000 guldens
sierstukje uitlaat kost los 750 gulden ex btw
aandrijfas hoezen voor niet los verkrijgbaar
wordt ruil as bij dealer kosten ca 350 gulden
ga zo maar door
klepdeksel pakkingen vervangen kost aan uren zeker een halve dag als je het voor het eerst doe
en reken maar dat de meeste mensen die er aan sleutelen het voor het eerst doen
stuurhuis hoesjes gaan veel stuk
er is alleen erg weinig ruimte dus een goeie monteur die weet waar ie grijpen moet is er al meerdere uren mee bezig
ga zo maar door
en dit weet ik uit ervaring
heb diverse malen aan zo een monster mogen sleutelen
en dealer assistance? nou ja er zijn er te weinig dus maar 2 of 3 dealers in het land hebben er eentje in onderhoud (gehad)
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
en zijn verdomd zwaar ,en log,had gerust nog 50 pk bij gekunnen wil ie echt als een speer rijden.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
ja wegen geloof ik 1856 kg
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Jah je zult er niet veel chips voor hebben, maar als je bij EPS een uitlaat laat maken naar je eigen wensen ben je ook aardig wat kwijt, maar toch veel minder als 7.000 euro. Dus mooie open uitlaat met absorptiedemper. Een vervangingsfilter zoeken, kijken of je misschien ergens nog een gaatje kan vinden voor een grotere intercooler, een chipje laten bakken bij de betere chippers en dan moet je toch wel richting de 330-350 pk kunnen.
Dan wordt het best leuk
Maar idd het zal niet goedkoop zijn...
Dan wordt het best leuk

Maar idd het zal niet goedkoop zijn...
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
grotere intercooler red je niet
deze zit in een hele lichte v vorm onder de radiateur achter de spoiler lip
en een andere intercooler vinden is moeilijk omdat deze 1 gecombineerde ingang in het midden heeft en 2 uitgangen , ieder aan een kant
want er moeten 2 turbo's van koele lucht worden voorzien
en tja dat chippen is best lastig zeker omdatje een rollerbank moet hebben die voor een auto met 4 wiel aandrijving geschikt is moet hebben voor goede resultaten
deze zit in een hele lichte v vorm onder de radiateur achter de spoiler lip
en een andere intercooler vinden is moeilijk omdat deze 1 gecombineerde ingang in het midden heeft en 2 uitgangen , ieder aan een kant
want er moeten 2 turbo's van koele lucht worden voorzien
en tja dat chippen is best lastig zeker omdatje een rollerbank moet hebben die voor een auto met 4 wiel aandrijving geschikt is moet hebben voor goede resultaten
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
De Safrane Biturbo heeft een rijklaar leeggewicht van 1724kg. Andere intercoolers zijn weggegooid geld vanwege de configuratie van de motor en de inbouw. Chiptuning boven 300pk is niet aan te raden bij een PK9 bak. De motor wordt al softwarematig gedrosseld om de aandrijflijn voor overbelasten te behoeden. Het onderhoud is zeer prijzig, maar ja, klanten die een auto kunnen betalen van 80.000 hebben nou eenmaal wat meer te besteden. Het remsysteem is het zwaarste wat Renault ooit onder een personenauto voor de openbare weg monteerde.
Een fantastische auto met een voor de monteur matige packaging (heb de auto ook onder handen gehad). Mits goed onderhouden een zeer fijne wagen. Voor de de op snel reiscomfort beluste automobilist (thatŽs me) het non plus ultra...
Kortom een zeer gebalanceerde reisauto.
Als je het onderstel denkt onder handen te kunnen nemen, vergeet het maar ! Van verlagingsveren gaat de elektronisch geregelde demping op storing indien er geen andere software gebruikt wordt. En voor de dempers met geïntegreerde niveauregeling, levert geen enkele andere demperfabrikant een sportiever afgestemd alternatief !
Bezint eer ge begint !
Andere velgen zijn helemaal een slecht idee omdat bijvoorbeeld de achteras een "geprogrammeerde" sporingsverandering kent onder vertraging. Als je de wiel/ ophangingsgeometrie wijzigt heeft dat ingrijpende gevolgen voor het weggedrag op de limiet. Bij een vierwielaangedreven auto als deze kan dat zeer kwalijke gevolgen hebben !
Succes...
Een fantastische auto met een voor de monteur matige packaging (heb de auto ook onder handen gehad). Mits goed onderhouden een zeer fijne wagen. Voor de de op snel reiscomfort beluste automobilist (thatŽs me) het non plus ultra...

Als je het onderstel denkt onder handen te kunnen nemen, vergeet het maar ! Van verlagingsveren gaat de elektronisch geregelde demping op storing indien er geen andere software gebruikt wordt. En voor de dempers met geïntegreerde niveauregeling, levert geen enkele andere demperfabrikant een sportiever afgestemd alternatief !
Bezint eer ge begint !
Andere velgen zijn helemaal een slecht idee omdat bijvoorbeeld de achteras een "geprogrammeerde" sporingsverandering kent onder vertraging. Als je de wiel/ ophangingsgeometrie wijzigt heeft dat ingrijpende gevolgen voor het weggedrag op de limiet. Bij een vierwielaangedreven auto als deze kan dat zeer kwalijke gevolgen hebben !
Succes...
Dankje wel voor deze uitgereide info speedline
dat zijn toch detail's die ik nog niet wist was ook niet van plan om de auto eventueel aante passen.Deze is namelijk al gewoon af vind ik persoonlijk.Maar nu weet ik nog niks over de papier winkel om die auto hierheen te halen help is een klein beetje heeren.dank u wel
dat zijn toch detail's die ik nog niet wist was ook niet van plan om de auto eventueel aante passen.Deze is namelijk al gewoon af vind ik persoonlijk.Maar nu weet ik nog niks over de papier winkel om die auto hierheen te halen help is een klein beetje heeren.dank u wel
-
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
- Car: Talisman sedan
- Locatie: St. Annaland
- Contacteer:
Laat je wat weten als je er echt een neemt?
Lijkt me echt de moeite waard om es te bekijken!
Lijkt me echt de moeite waard om es te bekijken!

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
wat je nodig hebt is het volledige kenteken van de auto
daarmee kan je aantonen dat ie een europese type goedkeuring hebt
met dit kenteken kan je de auto laten keuren bij de rdw
heb je deze papieren niet of niet volledig
wordt er een indentieteits onderzoek gedaan
dat duurt meestal weken
kost weer een hoop meer
en het kan dan zijn dat je een geripte bak hebt gekocht
verder hou er rekening mee dat je altijd nog 10% bpm betaald
dus kijk goed uit
kijk verder naar de airco of die goed werkt
of er geen ashoezen stuk zijn
banden netjes recht gesleten
geen ernstige moterolie lekkage (dus ook extreem schoon blok oppassen)
tip van de dag rijd hem goed warm en kijk onder de kap naar rook sporen (verbrandende olie)
rond kleppen deksels
kijk ook of de niveau regeling werkt
en verders de normale dingen
daarmee kan je aantonen dat ie een europese type goedkeuring hebt
met dit kenteken kan je de auto laten keuren bij de rdw
heb je deze papieren niet of niet volledig
wordt er een indentieteits onderzoek gedaan
dat duurt meestal weken
kost weer een hoop meer
en het kan dan zijn dat je een geripte bak hebt gekocht
verder hou er rekening mee dat je altijd nog 10% bpm betaald
dus kijk goed uit
kijk verder naar de airco of die goed werkt
of er geen ashoezen stuk zijn
banden netjes recht gesleten
geen ernstige moterolie lekkage (dus ook extreem schoon blok oppassen)
tip van de dag rijd hem goed warm en kijk onder de kap naar rook sporen (verbrandende olie)
rond kleppen deksels
kijk ook of de niveau regeling werkt
en verders de normale dingen
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Verdere aandachtspuntenSven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:wat je nodig hebt is het volledige kenteken van de auto
daarmee kan je aantonen dat ie een europese type goedkeuring hebt
met dit kenteken kan je de auto laten keuren bij de rdw
heb je deze papieren niet of niet volledig
wordt er een indentieteits onderzoek gedaan
dat duurt meestal weken
kost weer een hoop meer
en het kan dan zijn dat je een geripte bak hebt gekocht
verder hou er rekening mee dat je altijd nog 10% bpm betaald
dus kijk goed uit
kijk verder naar de airco of die goed werkt
of er geen ashoezen stuk zijn
banden netjes recht gesleten
geen ernstige moterolie lekkage (dus ook extreem schoon blok oppassen)
tip van de dag rijd hem goed warm en kijk onder de kap naar rook sporen (verbrandende olie)
rond kleppen deksels
kijk ook of de niveau regeling werkt
en verders de normale dingen

Bij een Baccara:
* aanwezigheid extra tochtruit op hoedenplank
* aanwezigheid kledingbak onder hoedenplank
* speciale houtinleg in goede staat
Algemeen:
* display klimaatregeling (prijzig en kloteklus)
* alle elektrische functies stoelen (ook achter dus)
* werking differentieelslot achteras
* werking demperverstelling
* zweten turboŽs
* optische staat van koelerpakket (dus ook intercoolers)
* speling aandrijflijn
* onbalans aandrijflijn (cardanas !)
* kantelen motor
* staat remmen (zeer prijzig)
* wielophangings-bussen achteras !
* handrem werking en staat kabels (zeer prijzig)
* achterwielophanging mag niet krom zijn (kost ruim meer dan 5.000,- !!! :-* )
* speling schakelmechanisme
* werking sprekende boordcomputer

Ik zal nog wel het een en ander vergeten zijn ! Maar in principe alles dus

Succes...

-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
speedy waar werk jij?
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Hallo! goedemorgen, al wakker?antoine schreef:AUB hier was naar opzoek toch:
Het invoer gedeelte
en deze:
Het bpm gedeelte
Succes met de auto!

Kijk eens naar de datum, tokkie

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Ja ja, draai er maar weer omheenantoine schreef:Nee![]()
![]()
.Maar wil iemand een auto invoeren heb je de bovenste informatie nodig
![]()
.



Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Ik weet niet of je het weet, maar Marihuana en coke vallen niet meer in het ziekenfonds hoorantoine schreef:Komt door de medicijnen denk ik

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12383
- Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
- Car: renault 5gt turbo
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
Erik Olijnsma schreef:Ik weet niet of je het weet, maar Marihuana en coke vallen niet meer in het ziekenfonds hoorantoine schreef:Komt door de medicijnen denk ik


Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12383
- Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
- Car: renault 5gt turbo
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
peter r schreef:Ik heb plannen om een safrane bi-turbo uit zwitserland te halen. Wie kan mij aan informatie helpen internetsite's en dergelijke

pttm
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt