Teken allemaal!!!

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
Plaats reactie
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

getekend en ik vind het een goede petitie.
Goof

Ik ook :)
*Stephan_RSI*

Heb ook ff getekend 8)
jeroen.k

Had ook al getekent, idd goede petitie!
Tijn
Contacteer:

Wat een kortzichtig verhaal. Hypocriet ook.

Wees eerlijk, je wil gewoon geen boete en daarom maakt iedereen zich druk.
there is no spoon.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Het is gewoon een feit dat ze hier dalijk weer vet aan gaan verdienen.

Ze moeten altijd de auto motoren scootertjes bromfiesters fietsers, hebben omdat die makkelijk te pakken zijn en goed geld opleveren.

Laat ze criminelen pakken of zo..

maar nee dit kunnen ze niet goed en dit levert ook niets op dus ze gaan maar weer op onschuldige mensen jacht.

echt wetgeving nederland suxx ass.

btw weet je wel hoeveel dit project heeft gekost.
jaja weer een FLOP erbij.. Nederland is er goed in.

Jammer dat het programma over de balk niet meer bestaad want dit was ook een goede geweest voor dit programma :lol:

naja dit was ut eigenlijk wel :)

(maar wees vooral friendelijk anders trekken we toch aan het langste eind :( )

gr maik.
jeroen.k

Tijn schreef:Wat een kortzichtig verhaal. Hypocriet ook.

Tuurlijk, thats's the bottom-line, maar als je continu gecontroleerd wordt vindt ik het een beetje een Uncle-Sam verhaal worden.

Je gaat toch ook geen mensen 24 uur per dag observeren om te kijken of ze niks stelen? Sterker nog dat mag niet eens, tenzij de poltie hier aanleiding voor heeft en zelfs dan na veel moeite en geouwhoer over privacy enzo!
marco

ik heb ook maar ff getekend,verhaaltje komt over als big brother op de snelweg :D ,no thx daar heb ik geen zin in

greetz marco
Mickael

done.
robert

probleem met dit soort automatisch boete systemen is dat het altijd aanstaat, en geen onderscheid maakt over de verkeersituatie. Ik vind dat er nogal verschil is tussen de spitsdrukte of 3 uur 'snachts.
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Tijn schreef:Wat een kortzichtig verhaal. Hypocriet ook.

Mjja op zich klopt dat wel en ik vind de journalistiek van die meneer ook niet altijd even hoogstaand (ben ik wel bevooroordeeld, want ik moet :-* :-* van de meeste journalisten, denk aan hoe .com ik het nieuws was vorig jaar), maar dit (maatregelen overheid) gaat allemaal wel erg ver.

Ik vind t met name jammer dat daar waar het makkelijkst te collecteren is, dat ook (automatisch) gebeurt. De snelweg is het veiligste wegdek om je over te verplaatsen, ook met 130 of 140 wel.

Laat ze eens kruisingen e.d. door gaan lichten, meestal wordt er op gevaarlijke punten pas iets ondernomen als er iemand plat gereden is.

Er was iets met koetjes en kalfjes, een sloot en een put...
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Tijn
Contacteer:

robert schreef:probleem met dit soort automatisch boete systemen is dat het altijd aanstaat, en geen onderscheid maakt over de verkeersituatie. Ik vind dat er nogal verschil is tussen de spitsdrukte of 3 uur 'snachts.
A13 bij delft ? :D
there is no spoon.
Merijn.V
Contacteer:

Jullie gaan voorbij aan de essentie van het verhaal van de tuftuf-club.

Hoe kortzichtig die knakkers daar af en toe ook zijn, in 1 ding hebben ze wel gelijk.

De snelheidscontroles zijn gericht op een aggressieve vorm van belasting-inning, waarbij de brave burger met een zware voet gecrimininaliseerd wordt.

Als je moet voorkomen voor een boete, dan worden de dakloze herhalingskruimeldieven die veel overlast aan de maatschappij opleveren, weggestuurd met een uur dienstverlening of niks, omdat er een cellentekort is. (Lees: bij die jongens valt geen geld te halen, en ze helpen (en daarmee de hele samenleving) dat kost geld))

Vervolgens mag je uitleggen waarom je om 2 uur snachts 155 reed waar je 120 mag. En dan wordt je behandeld als de eerste de beste grote crimineel, want iedereen weet dat je niet harder dan 120 mag. Het feit dat je in een uur tijd 5 auto's hebt gezien terwijl je 3 stroken asvalt voor jou alleen hebt, doet niet ter zake.
Edwin5gtt (Punttang) OUD
Contacteer:

Ook getekend.
Zo kun je toch niet meer relax rijden op de weg. :(
Anonymous

Heb getekent wat denken ze wel niet straks kan je helemaal nergens meer de pk's van onze renault's op het asfalt loslaten. :p
Ron RS

Denk dat dit niet echt veel nut heeft.
-Ray-
Contacteer:

hatsjee, getekend :)
Immer wieder die verdammte Holländer
edwinvr
Contacteer:

/me heeft ook getekend 8)
Nick (germanstyle)

Zo ff getekend, alleen al om die stomme "volg"controle bij Deventer te laten stoppen.
Moet daar altijd vaak langs. :wink: als ik naar meetings rijd of naar tuningbedrijven.
Hans R.

Ik heb gisteren ook getekend, maar ik kreeg net het bericht terug dat mijn mail niet bezorgt kon worden.

Er zijn dus waarschijnlijk meer mailtjes gestuurd en nu zit hun meelbox vol :)
Turbo-Peer

Hmmm....ik zat er toch al over te denken om naar Duitsland te verhuizen :wink:
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Goof

Hans R. schreef:Ik heb gisteren ook getekend, maar ik kreeg net het bericht terug dat mijn mail niet bezorgt kon worden.

Er zijn dus waarschijnlijk meer mailtjes gestuurd en nu zit hun meelbox vol :)
Ja sorry!! :(

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

kiwi@tuftufclub.com
Matijs
Contacteer:

Merijn.V schreef:Jullie gaan voorbij aan de essentie van het verhaal van de tuftuf-club.

Hoe kortzichtig die knakkers daar af en toe ook zijn, in 1 ding hebben ze wel gelijk.

De snelheidscontroles zijn gericht op een aggressieve vorm van belasting-inning, waarbij de brave burger met een zware voet gecrimininaliseerd wordt.

Als je moet voorkomen voor een boete, dan worden de dakloze herhalingskruimeldieven die veel overlast aan de maatschappij opleveren, weggestuurd met een uur dienstverlening of niks, omdat er een cellentekort is. (Lees: bij die jongens valt geen geld te halen, en ze helpen (en daarmee de hele samenleving) dat kost geld))

Vervolgens mag je uitleggen waarom je om 2 uur snachts 155 reed waar je 120 mag. En dan wordt je behandeld als de eerste de beste grote crimineel, want iedereen weet dat je niet harder dan 120 mag. Het feit dat je in een uur tijd 5 auto's hebt gezien terwijl je 3 stroken asvalt voor jou alleen hebt, doet niet ter zake.
Spot on!
Ik ben ook geen aanhanger van de tuftuf-club, maar dit initiatief dient een goed doel.
Diwwek

Dit tuftuf club verhaaltje is inderdaad een beetje kortzichtig.

Het nieuwe kabinet (waar volgens mij velen van jullie wel aanhangers van zijn/waren) vond het gedoogbeleid van Paars maar niks. Hier zouden zij wel wat aan doen. Natuurlijk maken ze er niks van waar maarja dat is vaker zo met dit soort partijen...

Als de politiek gaat instemmen met verkeersovertredingen van 150 km waar je 120 mag, dan heb je de volgende keer de poppen aan het dansen als er iemand 180 rijdt. Omdat hij vind dat het daar wel "moet kunnen". De regel is 120. Je kunt geen uitzonderingen maken als: Als het 's nachts is, of het is niet zo druk, dan mag je best wat harder.
De brave burger rijdt niet te hard ;) Bovendien als iedereen zich keurig aan de snelheden houd, gebeuren er minder ongelukken, was de politie niet meer nodig en hoeft de staatskas dus ook minder gespekt te worden...
Nee, een rechter handelt naar de wet. En in de wet staat dat 30 km/u een forse overtreding is, en daar staat niet dat er een uitzondering gemaakt kan worden als het niet druk is of wat dan ook.

Ik weet dat ik een boel gezeur ga krijgen over deze reply maar het is wel de waarheid. Als je te hard rijdt dan weet je dat je fout zit. Als je het risico wilt nemen, dan moet je de consequenties ook maar ervaren.

Natuurlijk weten de coureurs hier het allemaal beter. Maar onthoudt wel dat er slimme mensen zijn die de maximum snelheid bedacht hebben, en dat er goeie redenen voor zijn.

En imho mogen ze die snelheid wel naar 90 gooien, veel minder ongelukken en stukken minder vervuiling (ja dat is onderzocht)
Anonymous

Diwwek schreef:Maar onthoudt wel dat er slimme mensen zijn die de maximum snelheid bedacht hebben, en dat er goeie redenen voor zijn.
Dat valt wel mee hoor !

De smartasses zijn in duitsland al losgegaan.

Het gaat er ook niet om dat het niet mag en dat je er om gepakt kan worden maar dat er zo streng op gecontroleerd word terwijl bijvoorbeeld inbraak een lage prioriteit heeft bij de politie tegenwoordig.

Om over de echte criminaliteit maar te zwijgen....
TheFinz

het verhaal van de tuf tuffers is misschien wat kort door de bocht maar feit blijft dat er misdaden niet opgelost worden doordat die gasten staan te flitsen.
En ik vind dat belangrijker als die burger die ergens 7 kilometer te hard rijdt.

(trouwens ik geloof dat 60% van de bekeurde voor minder als 10 km per uur is, nu moet je vaker op je teller gaan kijken als op de weg, das lekker veilig)

en ik heb nog geen agenten bij het speeltuintje op de hoek zien flitsen waar ze als gekken voorbij rijden terwijl het daar echt gevaarlijk is.

zoals de meeste dingen zal de waarheid wel in het midden liggen. maar ik ken een partij die dat nooit toe zal geven daar de opbrengsten een onmisbare bron van inkomsten is.

kep hem wel getekend, moeten maar eens geld investeren in belangrijkere zaken.
Plaats reactie