Getril bij uitlaat RSi

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
turboman
Contacteer:

Sinds een kleine 2 dagen hoor ik een irritant getril bij het voorste deel van de uitlaat (tussen de uitlaatspruitstuk en de katatlysator).. Erg irritant... Wil naar KwikFit om het ff te laten checken. Net 6 weken geleden een komplete (denk ik, garantie) uitlaatsysteem (excl. kat.), bij Renault Autodrome Hoogeveen laten plaatsen (garantie dus), en wellicht nu een loszittend/losgetrild schroefje ?

Tevens gisteren m'n achter ruitewisser gestolen van m'n RSI, goddomme~!!!!! Netjes eraf gedraaid... alsof het op bestelling was?! :(
Steven
Car: M536

Is het niet je kat die rammelt?
Anonymous

Steven (Fiets) schreef:Is het niet je kat die rammelt?
Katten miauwen...
turboman
Contacteer:

Steven (Fiets) schreef:Is het niet je kat die rammelt?
Nee, dit klinkt ''anders'', of ik moet me al vergissen??
Steven
Car: M536

Nou de rammelende katalysator klinkt echt als een los blikje in die katalysator. *Kloink* en *klunk* en *rammel* geluiden.

Kep het laatst nog uitgebreid gehoord bij een Williams en daarna schoot het katgedeelte dwars in de behuizing waardoor ie de uitlaat bijna 100% blokkeerde....
jeroen.k

Steven (Fiets) schreef:Nou de rammelende katalysator klinkt echt als een los blikje in die katalysator. *Kloink* en *klunk* en *rammel* geluiden.

Kep het laatst nog uitgebreid gehoord bij een Williams en daarna schoot het katgedeelte dwars in de behuizing waardoor ie de uitlaat bijna 100% blokkeerde....
Hmmm, heb je dit vooral bij hobbels enzo? Dan heb ik namelijk een verrotte kat! :(

Soort klonkend geluid bij bijvoorbeeld een drempel en soms klinkt het ook een beetje schuivend?
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Als dat zo is dan mag je op zoek naar een andere kat die wel goed is. Kan je je huidige behuizing leeg halen en gebruiken als kat vervanger :D . Of zeg ik nu iets onlogisch??

Gr. Frits
turboman
Contacteer:

ik hoop het :( toch niet... dat die kat in de zeik is?! Ik heb nu nog garantie geloof ik...
rasit..

stephan schreef:Katten miauwen...
hahahaha :lol:
turboman
Contacteer:

jeroen.k schreef:
Steven (Fiets) schreef:Nou de rammelende katalysator klinkt echt als een los blikje in die katalysator. *Kloink* en *klunk* en *rammel* geluiden.

Hmmm, heb je dit vooral bij hobbels enzo? Dan heb ik namelijk een verrotte kat! :(

Soort klonkend geluid bij bijvoorbeeld een drempel en soms klinkt het ook een beetje schuivend?
mmm, dat weet ik niet zeker.. ik hoor het sinds 2 dagen... als ik gas geef dan klinkt wel een blikkerig/metallisch geluid...
turboman
Contacteer:

Het komt uit de katalysator.. morgen naar Kwikfuck, en dan ff kijken wat het is...
Remco_Rs
Contacteer:

dat kan je er donder op zeggen dat je katylisator stuk is,,,dat gerammel zal wel het binnenwerk van de katylisator zijn,want zoals je weet mischien bestaat een katylisator grootendeels uit lamellen, :(
Anonymous

turboman schreef:Het komt uit de katalysator.. morgen naar Kwikfuck, en dan ff kijken wat het is...
Hey Dolf, ik had ook zo'n raar geluid. Ik hoorde het als ik gas gaf. Bleek de kat. te zijn geweest. In april jl. heb ik er een nieuwe onder laten zetten (was gelukkig nog garantie die liep toen na 1 week af)

En zo'n achterruitenwisser kost iets van 63 euro (inc. BTW) heb ik ook onlangs vervangen. De armschanier was gebroken!. Toen moest ik de hele wisser bestellen :(

Succes...
turboman
Contacteer:

hoelang kan ik er nog mee rijden ??? Ik wil dit weekend ver weg naar Duitsland en wil niet ergens stranden ?!!!
Anonymous

turboman schreef:hoelang kan ik er nog mee rijden ??? Ik wil dit weekend ver weg naar Duitsland en wil niet ergens stranden ?!!!
Geen idee hoe lang je ermee door kan rijden. Ik reed er zo'n 1,5 week mee door.
jean-paul

de williams die besproken werdt,doet het wel maar je moet niet vragen hoe :( houdt in als de ziekte)
maar dit heeft toch vier weken geduurd.wou net me katvervanger eronder zetten maar helaas,de bouten van het spruitstuk zitten ECHT vast.
turboman
Contacteer:

Tis dus de kat.. wordt volgende week onder garantie vervangen....

Kwikfit adviseert om er niet meer 600 km mee te gaan rijden, kleine stukjes wil nog wel!!

Iemand hier mee eens ?
Plaats reactie