agfgelopen vijdag wou ik mijn auto starten en het laadstroom lampje bleef branden.
met een muli meter de spanning gecontroleerd 12v dynamo stuk.
nu is mijn vraag moet ik voor het vervangen van die dynamo ook de radiateur en de stuurbekrachtigings pomp uitbouwen.
de bevestiging van mijn dynamo is anders dan ik op alle plaatjes van een 19 16v heb gezien.
de spanner zit naast de distributie kap.
de dynamo zit geklemd tussen 2 stalen flenzen.
waarvan een van de bevestigings bouten onder het wiel van de stuurbekrachtigings pomp zit.
dynamo stuk.
Uit en inbouwen bij motortype F7P
- Maak de massakabel van de accu los
- Maak de sierstrip onder de koplamp los
- Verwijder de rechterkoplamp
- Maak het reservoir voor de stuurbekrachtigingsolie los
- Maak de bevestigingen van de trekstang achter de dynamo los
- Maak de bevestigingen van de dynamoriem spanner los
- Verwijder de aandrijfriem en de riemspanner
- Draai de bevestiginsbouten los en bouw de dynamo uit
Zo heb ik het staan hier, mag aannemen dat het bij jouw ook zo zit.
Succes
- Maak de massakabel van de accu los
- Maak de sierstrip onder de koplamp los
- Verwijder de rechterkoplamp
- Maak het reservoir voor de stuurbekrachtigingsolie los
- Maak de bevestigingen van de trekstang achter de dynamo los
- Maak de bevestigingen van de dynamoriem spanner los
- Verwijder de aandrijfriem en de riemspanner
- Draai de bevestiginsbouten los en bouw de dynamo uit
Zo heb ik het staan hier, mag aannemen dat het bij jouw ook zo zit.
Succes
Hehe geef mij dan maar mijn gt 
- maak de dynamo los
scheelt wel he

- maak de dynamo los
scheelt wel he
nee je moet eens een dynamo vervangen van en honda :-* prelude dat moet de hele moter er zowat uit,dat is wat .
reservoir en koplamp kunnen gewoon blijven zitten. Het is ff een geklooi, maar hij is er dan toch gewoon uit te halen.
Je moet de hele spanner loshalen. Daarna de hele metalen "plaat" die aan de kant van de multiriem zit. Dus de 2 of 3 boutjes die aan het inlaatspruitstuk zitten en de 3 grote bouten. Twee hiervan zijn geen enkel probleem. De ander (achter poelie stuurbekr.)kun je met steeksleutel 16 net bij. Hij hoeft geloof ik niet helemaal los. Hij zit niet door een gat in die metalen "plaat", maar in een sleuf die naar onderen toe open is.
Succes.
Je moet de hele spanner loshalen. Daarna de hele metalen "plaat" die aan de kant van de multiriem zit. Dus de 2 of 3 boutjes die aan het inlaatspruitstuk zitten en de 3 grote bouten. Twee hiervan zijn geen enkel probleem. De ander (achter poelie stuurbekr.)kun je met steeksleutel 16 net bij. Hij hoeft geloof ik niet helemaal los. Hij zit niet door een gat in die metalen "plaat", maar in een sleuf die naar onderen toe open is.
Succes.
heb hem al los.
aleen de bout die onder het wiel van de stuurbekrachtigings pomp zit was effe klote.
aleen wel wat minder leuks ondekt hij heeft schade gehad.
als de bumper erop zit is het bijna niet te zien maar de voorste dwarsbalk is gerepareerd volgens mij hebben ze er mee tegen een boom of een plaaltje gereden er zitten ook nw koplampen en een nw bumper voor.
maar dat hebben ze erg netjes gedaan dus heb ik er niet zoveel problemen mee.
aleen de bout die onder het wiel van de stuurbekrachtigings pomp zit was effe klote.
aleen wel wat minder leuks ondekt hij heeft schade gehad.
als de bumper erop zit is het bijna niet te zien maar de voorste dwarsbalk is gerepareerd volgens mij hebben ze er mee tegen een boom of een plaaltje gereden er zitten ook nw koplampen en een nw bumper voor.
maar dat hebben ze erg netjes gedaan dus heb ik er niet zoveel problemen mee.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
je had ook gewoon ff de koolborsteltjes kunnen vervangen
als het goed is kan je die losschroeven zonder de hele dynamo los te schroeven.
ik kan het verkeerd hebben maar ik had hetzelfde probleem.
dan zou die als het goed is nog een kleine 100.000 km
mee kunnen gaan
zo niet is je sleepring ook aan vervanging toe dan kan je wel net zo goed de hele dynamo vervangen
succes
Als ik het fout heb moet je het zeggen !
als het goed is kan je die losschroeven zonder de hele dynamo los te schroeven.
ik kan het verkeerd hebben maar ik had hetzelfde probleem.
dan zou die als het goed is nog een kleine 100.000 km
mee kunnen gaan
zo niet is je sleepring ook aan vervanging toe dan kan je wel net zo goed de hele dynamo vervangen
succes
Als ik het fout heb moet je het zeggen !
Doe mij maar de JBL GTI A6000 Versterker!!
heeft u misschien 10.000 pleuro's voor mij?
heeft u misschien 10.000 pleuro's voor mij?