Hoi allemaal,
Ik ben dus druk bezig om mijn project auto klaar te maken. Ik doe dus nu de voorbereidende werkzaamheden voor als hij straks thuis komt. Maar ik heb nu 1 probleem. Het blok wat er nu in gaat komen heeft een brandstofdruk nodig van 3,5 bar. Zover ik kon vinden levert de brandstofpomp van een gtt 2,5 bar druk bij 60 liter per minuut. Nu is mijn vraag is deze druk zo op te hogen naar 3,5 bar? Aangezien ik mij nog nooit met de brandstof toevoer heb bemoeid weet ik dus niet of dit zo op te hogen is. Moet ik dit bij de drukregelaar afstellen? Of is dit niet af te stellen bij een gtt? of ben ik een totaal andere drukregelaar nodig omdat er een ander blok in komt. Ik hoor het wel en alvast bedankt.
Gr, Catrinus
[gtt phase1] Hoe kan ik de brandstofdruk verhogen
De druk wordt geregeld door een drukregelaar (duh)
Bij een gtt zit ie rechtsonder in't motorruim tegen de chassisbalk. Deze regelt af op een paar tiende bar overdruk. Bij het blok wat jij wilt zit de drukregelaar vast aan de injectorgallery. Je kunt dus de originele drukregelaar gewoon dumpen, en de slangen verlengen naar de injectorgallery van je nieuwe blok.
Waarschijnlijk trekt je brandstofpomp dit wel. Zoniet:vervangen
ps. die 2.5 liter bij 60 bar is slechts een waarde waarmee je 'm kan testen. Dat wil niet zeggen dat dit ook het gebruiksgebied is.
Als je nog meer aansluitvragen hebt moet je maar ff mailen/bellen/pm'en.
Bij een gtt zit ie rechtsonder in't motorruim tegen de chassisbalk. Deze regelt af op een paar tiende bar overdruk. Bij het blok wat jij wilt zit de drukregelaar vast aan de injectorgallery. Je kunt dus de originele drukregelaar gewoon dumpen, en de slangen verlengen naar de injectorgallery van je nieuwe blok.
Waarschijnlijk trekt je brandstofpomp dit wel. Zoniet:vervangen

ps. die 2.5 liter bij 60 bar is slechts een waarde waarmee je 'm kan testen. Dat wil niet zeggen dat dit ook het gebruiksgebied is.
Als je nog meer aansluitvragen hebt moet je maar ff mailen/bellen/pm'en.
rev it like a rental
Geweldig bedankt menno. Was hier ff de weg helemaal kwijt. Als ik je hulp nodig ben dan hoor/zie je het vanzelf. Mocht jij eens ergens hulp bij nodig hebben dan kun je ook gerust een beroep op me doen. Ik ga nog ff verder met het uitpluizen van de kabelboom. Zit ook veel werk in maar dan heb ik straks ook wat. Alsnog bedankt.
There will be plenty of time to rest when your dead
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
menno zijn er ook regelaars die door de ecu kunnen worden aangestuurd?
ik heb nu een injector gallery met injectoren van een 21 1700
en een 25 2200
van de 25 wil ik de injectoren gebruiken en die in de rail van de 21 plaatsen
daar zit al een drukregelaar op maar die wil ik liever ook aanlaten sturen door de ecu als het mogelijk is
ik heb nu een injector gallery met injectoren van een 21 1700
en een 25 2200
van de 25 wil ik de injectoren gebruiken en die in de rail van de 21 plaatsen
daar zit al een drukregelaar op maar die wil ik liever ook aanlaten sturen door de ecu als het mogelijk is
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
lijkt me mooi om de branstof druk naar behoefte te kunnen laten regelen
ivb met verbruik en emissie
ivb met verbruik en emissie
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
brandstof druk gestuurd door inlaat vacuum bedoel je
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
ja daarom heb ik 2 sets
zullen we wel achterkomen tijddens het afstellen
zullen we wel achterkomen tijddens het afstellen
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break