uitlaat te kort???

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
Plaats reactie
Haas
Car: Megane RS

Een vriend van me ouders is een meneer-agent en die wees mij er op, dat mijn uitlaat illegaal zou zijn omdat hij te kort is??? Volgens mij slaat t nergens op.
Mijn uitlaat is de oude van Rob (als jullie dat wat zegt... ). Het is type zelfbouw en klinkt echt lekker vind ik, maar ik wilde er een ander eindstukkie opzetten. Nou, dat ging dus niet helemaal maar mijn eindpijpje zit nu dus onder mijn bumper en steekt er dus niet onderuit...dat zou illegaal zijn...

Wat denken jullie er van? En wat gaat dat eventueel kosten??
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik heb wel ooit gehoord dat je uitlaat niet ver mag uitsteken, maar dit is nieuw! Lijkt me echt onzin...
Ben

Dat doen die agenten altijd, als ik een keer bij de brandweer aan het sleutelen ben aan mijn auto en er komt een juut langs zitten ze ook over alles te zeiken en wijs te doen dat ze alles zo goed weten daar moet ik echt van :-* als ik daar dan sta.
Mrtn
Car: R5GTT

Je bedoelt dat ie voor je achterbumper al ophoudt?

Heb ik ook nog nooit van gehoord, wat ik al wel vaker heb gehoord is dat agenten ook vaak het bijster kwijt zijn met al die regeltjes enzo, dat ze zelf niet weten wat wel en wat niet mag met tuning en dergelijke.

Zolang je uitlaat niet lekt en goed gemonteerd is en bovendien de db.wet niet overschrijdt is er nix aan de hand volgens mij
Mrtn = Maarten
Mickael

:lol: wat een onzin :lol:

Euh nou niet helemaal, Het is zo dat je uitlaat niet verder als een paar cm mag uitsteken, hij mag volgens het boekje ook niet meer geluid produceren als een stand. uitlaat.

Dus zeg je van mooi, dan kan ie er dus helemaal onderuit en ik doe aan de zijkant een sidepot, dat mag dus weer niet, vanwege het geluid.

Maar in jou geval is dat echte onzin! Als hij maar luchtdicht is.
Jeroen V
Contacteer:

apekul ! , bij de meeste nieuwe merc, of audi zie je ook geen uitlaat, zit ook onder de bumper.
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Bij mijn clio II is het ook zoeken naar de uitlaat hoor...
Die steekt zeker niet onder bumper uit...
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Haas

Jeroen V schreef:apekul ! , bij de meeste nieuwe merc, of audi zie je ook geen uitlaat, zit ook onder de bumper.
zei ik dus ook, maar dat was origineel af fabriek zo, dus bij een clio steekt hij uit...

Lijkt me nog steeds onzin...Over dat luchtdicht: hijs niet helemaal luchtdicht, maar daar ben ik gister en net nog mee bezig geweest...komt goed Gungum rouleert:D
Of hij te veel herrie maakt: zou het niet weten,hijs nog niet gekeurd met deze uitlaat, maar heb er nog nooit wat van gehoord...dus zal wel goed komen :D
Ben

Bij de keuring wordt er toch niet op db's van uitlaten gelet? Als hij maar aan de eisen voldoet die bij de auto horen (ik bedoel wel of geen kat)?
Anonymous

Jeroen V schreef:apekul ! , bij de meeste nieuwe merc, of audi zie je ook geen uitlaat, zit ook onder de bumper.
laguna zelfde verhaal
Marcel dLC

haaz (lambal) schreef:Wat denken jullie er van? En wat gaat dat eventueel kosten??
Ik vind het idd bullshit, maaruh een niet deugdelijke uitlaat kost in ieder geval 87 euro....ik kan het weten
Haas

Marcel dLC schreef:
haaz (lambal) schreef:Wat denken jullie er van? En wat gaat dat eventueel kosten??
Ik vind het idd bullshit, maaruh een niet deugdelijke uitlaat kost in ieder geval 87 euro....ik kan het weten
*slik*

maar ze kunnen voor die te korte uitlaat toch niet zomaar een bekeuring geven? En als ze het geluidsniveau willen metne moet dat toch bij een garage ofzo??kan toch niet langs de weg of wel?
jeroen.k

Dikke Bull natuurlijk...zelfs bij mijn 19 van '93 komt ie origineel niet verder dan net voor de bumper (zie je hem dus ook niet)
Haas

ok..tnx...HADOU met je gezeik over mijn uitlaat...het mag lekker toch :P

:lol: :lol: :lol:
Mrtn

Bij een APK letten ze niet op de db'els, iets wat de politie wel eens wil doen als ze zich vervelen.

Goedkeuring bij de APK is dus géén vrijwaring voor je fraai gefabriceerde uitlaatje.

APK meet alleen de CO bij je uitlaat en of ie luchtdicht is, voor de rest zal het ze worst wezen of ie geel of paars is.
Mrtn = Maarten
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

wat een onzin >-)

zal wat wezen dat je je uitlaat niet eens mag verbergen pffff :evil:
Haas

tsja...als ze dan een keer moeilijk gaan doen: dan maar een keer een boetetje...maar wil gewoon zonder gezeik door de keuring komen...en dat gaat wel lukken neem ik aan: vanaaf luchtdicht hoop ik (deze keer wel) en me kat is origineel...
Marcel dLC

haaz (lambal) schreef:
Marcel dLC schreef:
*slik*

maar ze kunnen voor die te korte uitlaat toch niet zomaar een bekeuring geven? En als ze het geluidsniveau willen metne moet dat toch bij een garage ofzo??kan toch niet langs de weg of wel?
Of ze meten niks maar geven toch een bekeuring, zoals bij mij.....maar da's weer een ander topic
Haas

had ik idd gelezen en daardoor wilde ik t ook ff checken van die lengte van die uitlaat...:D
Robke
Car: Lexus IS250

Bij mijn vorige wagen hebben ze nooit moeilijk gedaan over m'n uitlaat, dat ding maakte veel en veel teveel herrie en hij stak te ver uit, nooit heeft er iemand over gezeurd.

Die lamzak zal waarschijnlijk niks te doen hebben gehad en wilde jou een beetje stangen ofzo...... :-*
Haas

tis er idd een beetje een van de oude stempel...begon al meteen te zeuren dat ik niet mee moest doen aan straatraces en waarom ik er in godsnaam aan begonnen was... :-*
RO 16v

haaz (lambal) schreef:tis er idd een beetje een van de oude stempel...begon al meteen te zeuren dat ik niet mee moest doen aan straatraces en waarom ik er in godsnaam aan begonnen was... :-*
Maar waarom zegt die agent dat heeft toch niets te maken met je uitlaat??? gewoon een zeikert!!!! Vindt je gek dat ze geen respect krijgen met dit gezeik. :-*

Ik begin steeds meer de indruk te krijgen dat een opleiding voor een agent overeenkomt met een veter diploma (sorry is te moeilijk voor ze). :)
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

tja ze verzinnen tegenwoordig van alles. om je een bekeuring aan te naaien
Mrtn

naaien kennen ze goed, maar klaar kom je d'r niet van :lol:
Mrtn = Maarten
Plaats reactie