hee halo laatst heb ik gevraagd of er een turbo op mijn motor gebouwd kon worden daar heb ik toen antwoord op gehad allemaal heel leuk er werd toen ook gezegd dat je het beste een volvo blok erin kon poten nu zijn we er gister achter gekomen dat dit blok waarschijnlijk al een volvo blok is alleen zonder turbo en met monopoint injectie nu is mijn vraag of iemand mij aan het type van de turbo kan helpen die hier op moet passen alvast bedankt
Er hoeft geen andere kop op, alleen uitlaatspruitstuk moet omgebouwd worden.
Ik bn er zelf ook mee bezig, trouwens.....het inlaatspruitstuk van een Volvo 4serie is anders als die van de multipoint Renault.
Zit er in het blok ook niet een paar verschillen dan? Lagere compressie enzo? en Volvo heeft er een hele andere bak inhangen, past de baj van een Renault er gewoon op bij een Volvo blok?
jeroen.k schreef:Zit er in het blok ook niet een paar verschillen dan? Lagere compressie enzo? en Volvo heeft er een hele andere bak inhangen, past de baj van een Renault er gewoon op bij een Volvo blok?
Volvo gebruikt volgens mij ook renault bakken, vriend van mij heeft een 440 en daar zit inelkgeval een renault bak in, alleen volvo zal er wel andere tandwieltjes in gezet hebben, want die auto maakt enorm weinig toeren.
jeroen.k schreef:Zit er in het blok ook niet een paar verschillen dan? Lagere compressie enzo? en Volvo heeft er een hele andere bak inhangen, past de baj van een Renault er gewoon op bij een Volvo blok?
Volvo gebruikt volgens mij ook renault bakken, vriend van mij heeft een 440 en daar zit inelkgeval een renault bak in, alleen volvo zal er wel andere tandwieltjes in gezet hebben, want die auto maakt enorm weinig toeren.
Had begrepen dat de 480 turbo een speciale bak had die precies in het midden van de auto lag met aandrijfassen van een gelijke lengte
catrinus schreef:Er zal dan ook een andere kop op moeten. De kop die op een volvo turbo blok zit is heel anders dan die van een renault.
Ja allemaal leuk maar hoe zit het met de compressie van het blok dan .motor nummer begint trouwens met f3n zegt dat iets meer wou ook wel graag de specificaties van dit blok hebben maar ja heeft iemand die?ik heb wel een boekje maar daar staat alleen een f2n motor in uit een gtx en ik wil zo graag een turbo maar geen 1400 en aangezien ik dit blok al heb .er moet toch wel iets te fabriceren zijn of kant en klaar?
Je kan er de turbo van een 4serie Volvo opzetten.
Het enige probleem dat ik ben tegengekomen is dat de f2n motoren geen extern oliekanaal (toevoer) hebben om de turbo te smeren. Olieafvoer is het probleem niet, je maakt dan (gewoon) een pijpje naar je carter.
Omdat het praktisch dezelfde motoren zijn ga ik van het weekend even zoeken naar een afdekdop achter mn kleppendeksel, hier zou je je aanvoer dan op aan kunnen sluiten. Zoniet...........dan wordt het zelf een olieleiding aanleggen.
Doordat deze turbo low-pressure zijn hoef je nix aan te passen zeg maar. Dit is het probleem ook niet.
Is zo'n adapterstuk waar je een oliekoeler mee plaatst tussen je blok en je oliefilter geen handige manier voor een olieleiding naar je turbo dan ? passen gelijk goodridge-leidingen op enzo... oliekoelertje er in serie achter... helemaal klaar meteen.....
hkmjager schreef:hee halo laatst heb ik gevraagd of er een turbo op mijn motor gebouwd kon worden daar heb ik toen antwoord op gehad allemaal heel leuk er werd toen ook gezegd dat je het beste een volvo blok erin kon poten nu zijn we er gister achter gekomen dat dit blok waarschijnlijk al een volvo blok is alleen zonder turbo en met monopoint injectie nu is mijn vraag of iemand mij aan het type van de turbo kan helpen die hier op moet passen alvast bedankt
Dus ff rap past een gtturbo bak op een volvo blok? Bak past op gte blok dat is hetzelfdfe als volvo blok dus gtt bak past ook op volvo blok? Dan kom je toch ook weg met de steekassen?
Mrtn schreef:Je kan er de turbo van een 4serie Volvo opzetten.
Het enige probleem dat ik ben tegengekomen is dat de f2n motoren geen extern oliekanaal (toevoer) hebben om de turbo te smeren. Olieafvoer is het probleem niet, je maakt dan (gewoon) een pijpje naar je carter.
Omdat het praktisch dezelfde motoren zijn ga ik van het weekend even zoeken naar een afdekdop achter mn kleppendeksel, hier zou je je aanvoer dan op aan kunnen sluiten. Zoniet...........dan wordt het zelf een olieleiding aanleggen.
Doordat deze turbo low-pressure zijn hoef je nix aan te passen zeg maar. Dit is het probleem ook niet.
Nix aanpassen???????? Als dat zo was had ik ook al een turbo op mijn 1.7
Weet niet of er echt niks verander is in het blok zelf door volvo, maar anders zou ik dus zo een 1.7 mpi blok van Renault in mn 19 moeten kunnen hangen (plug en play) en daar de kop+pakking+in/uitlaatspruitstuk van een Volvo 480 op en klaar ben je?
Dan ff een extra dikke pakking erin en de turbodruk omhoog (0,6-0,8 bar) en je hebt direct een snelle mobiel??? Lijkt erg makkelijk allemaal. Maar klinkt wel leuk!
Hang er dan gewoon in 1x het volvo blok in, met je normale bak.
Dat zal je uiteindelijk veel minder moeite kosten dan het blok ombouwen. Een blok heb je er zo uit, dus das echt geen probleem.
Steven (Fiets) schreef:Hang er dan gewoon in 1x het volvo blok in, met je normale bak.
Dat zal je uiteindelijk veel minder moeite kosten dan het blok ombouwen. Een blok heb je er zo uit, dus das echt geen probleem.
Maar wat ik mij dus af vraag is of het blok echt 100% identiek is?
Ik weet van Bart V dat het 1.7mpi blok van renault zonder problemen in mijn 1.4e past (kabelboom is plug en play/motorsteunen vrijwel gelijk) Ik betwijfel het eigenlijk een beetje of dit bij Volvo ook zo is...
Steven (Fiets) schreef:Hang er dan gewoon in 1x het volvo blok in, met je normale bak.
Maar wat ik mij dus af vraag is of het blok echt 100% identiek is?
Ik weet van Bart V dat het 1.7mpi blok van renault zonder problemen in mijn 1.4e past (kabelboom is plug en play/motorsteunen vrijwel gelijk) Ik betwijfel het eigenlijk een beetje of dit bij Volvo ook zo is...
Motorsteunen zijn zeer zeker niet identiek, dit is zo'n beetje het enige dat juist niet hetzelfde is.
Tijn schreef:Is zo'n adapterstuk waar je een oliekoeler mee plaatst tussen je blok en je oliefilter geen handige manier voor een olieleiding naar je turbo dan ? passen gelijk goodridge-leidingen op enzo... oliekoelertje er in serie achter... helemaal klaar meteen.....
Dit ga ik zeer zeker even uitzoeken, klinkt theoretisch erg logisch, nu ff kijken of dat in de praktijk ook wilt lukken.
Ik ben weer van mening dat de motorsteunen wél identiek zijn, zal het zo zeggen, op het blok. Misschien is het zo dat je de steunen van het blok af moet schroeven bij de volvo en bij de renault en ze dan moet omwisselen, maar dan gaat je blok wél in je 5e! Heb het pas nog losgehad heb hier een 440 staan, da's het GTX blok (en gte maar zonder inj.) en de bak is ook van renault aan het teken te zien, dus die zijn hetzelfde.
Steunen van een Volvo en Renault zijn zeker niet hetzelfde, de plaatsing op en het subframe zijn zeer verschillend. De steunen van een Renault zijn wel weer op het volvoblok te schroeven.
ik heb een vraag ik ben nu zo ver dat alles loopt ik weet het heb ff geduurt maar hij rijd hij welliswaar nog niet klaar (carroserie moet nog beetje geplamuurd enz. )maar nu wou ik weten of het nu wel of niet kan het feit is dat ik dus een 1700 mono point heb en ik het niet erg vind om de cil;inder kop enz wil ombouwen en heb nu dus van een monteur gehoord dat je je blok kunt ombattarijen naar 16V
alleen deze man zegt dus dat ik eerst met een 1700 moet leren rijden om dat deze dus al snel is maar ik wil nog extremer niet dat ie sloom is maar het is toch ook leuk als je een sprintje trekt dat je dan de nelste bent dus mijn vrag is eigenlijk kun je op een 16V ook een turbo zetten.ik zou garra willen weten wat ik allemaal moet kopen om hem om te boewen naar 16V turbo? als het ombouwen naar 16V niet wil dsan zou ik wel graag willen weten hoe ik die turbo ongeveer erop kan monteren (welke turbo moet ik hebben en waar kan ik deze kopen?
wat ik wil proberen is een RSI blok bij mij erin te bouwen, is infeiten hetzelfde blok alleen dan een 1800 en een andere inlaat... moet alleen nog wel een blok vinden
ik heb een vraag ik ben nu zo ver dat alles loopt ik weet het heb ff geduurt maar hij rijd hij welliswaar nog niet klaar (carroserie moet nog beetje geplamuurd enz. )maar nu wou ik weten of het nu wel of niet kan het feit is dat ik dus een 1700 mono point heb en ik het niet erg vind om de cil;inder kop enz wil ombouwen en heb nu dus van een monteur gehoord dat je je blok kunt ombattarijen naar 16V
alleen deze man zegt dus dat ik eerst met een 1700 moet leren rijden om dat deze dus al snel is maar ik wil nog extremer niet dat ie sloom is maar het is toch ook leuk als je een sprintje trekt dat je dan de nelste bent dus mijn vrag is eigenlijk kun je op een 16V ook een turbo zetten.ik zou garra willen weten wat ik allemaal moet kopen om hem om te boewen naar 16V turbo? als het ombouwen naar 16V niet wil dsan zou ik wel graag willen weten hoe ik die turbo ongeveer erop kan monteren (welke turbo moet ik hebben en waar kan ik deze kopen?
b.v.d marcel p.s. nieuwe foto's zijn onder weg
vriend van mij heeft een F16 I.E blok(Renault 19 1.8 16v) in zijn 5 GTT ligen... dat gaat echt als de brandweer! maar als je dat wilt maken, VEEL SUCCES! ik praat hier over:
- subframe aanpassen
- zelf een kabelboom maken
- uitlaat aanpassen
enz.. enz..
dus een 16v ervan maken zal niet makkelijk zijn! daarom zoek ik ook wat simpelers om zelf te bouwen, een RSI blok...