ik ben 1.93 mtr lang, en daardoor kan ik mijn hoofdsteun niet hoog genoeg zetten (clio Rsi, 1997).
Hoe los ik dit op (nee, niet een stuk van mijn nek afhakken!!)
te lage hoofdsteun (of te lang lichaam)
Ik ben 2.00m lang en ik heb hiervoor mijn stoel verlast (moest toch gebeuren
). De zitting 15-20mm verlaagd en de leuning 25-30mm verlengd. Maar de hoofdsteun zit nog steeds te laag. Je zou hem nog langer kunnen maken.
Maar wees hier voorzichtig mee. Je rug is kwetsbaar bij een ongeluk, en zoŽn slap frame wil wel eens breken, zeker indien er ondeskundig aan gelast is !
De stoel heb je er lasklaar (zonder bekleding) naast staan binnen 30 minuten met een beetje ervaring
Succes...
Of een (sport-)stoel op maat !

Maar wees hier voorzichtig mee. Je rug is kwetsbaar bij een ongeluk, en zoŽn slap frame wil wel eens breken, zeker indien er ondeskundig aan gelast is !
De stoel heb je er lasklaar (zonder bekleding) naast staan binnen 30 minuten met een beetje ervaring
Succes...
Of een (sport-)stoel op maat !
-
er zijn geen langere frames (lees: 2 verticale staafjes)te krijgen voor de hoofdsteun??
Vertikaal Speedline niet Horizontaal....speedline schreef:Niet als je bij een ongeluk 2 gaten in je rug wilt hebben[rsi]peerke schreef:er zijn geen langere frames (lees: 2 verticale staafjes)te krijgen voor de hoofdsteun??
en ik denk dat hij bedoelt de hoofdsteun hoger.
Ik ben zelf 1.98 m lang en had hetzelfde probleem. Ik heb toen een kuipstoel van konig erin gezet en probleem opgelost. Het is een grote stoel met verschillende opties zelfs een lendesteun (komt weinig voor bij kuipstoelen). De stoel komt bij Savas quiality seats vandaan en kost rond de 700 gulden.
-
- Moderator
- Car: MB
die japanners hebben vaak van die achterlijk hoge hoofdsteunen. Die stoeltjes zijn gemaakt op die loempia figuurtjes en ipv heel de stoel aan te passen doen ze dat alleen met de hoofsteun :-*
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ik begrijp donders goed wat hij bedoelt. Alleen jullie begrijpen mij niet in dit geval !Abel schreef:Vertikaal Speedline niet Horizontaal....speedline schreef:Niet als je bij een ongeluk 2 gaten in je rug wilt hebben[rsi]peerke schreef:er zijn geen langere frames (lees: 2 verticale staafjes)te krijgen voor de hoofdsteun??
Wat zijn jullie groot allemaal?
ben 1.70 en haal de hoofdsteun amper 

Als je achteruit met je hoofd tegen de hoofdsteun aanklapt met een botsing komen de spijlen dwars door de rugleuning en evt. jouw rug. Tenminste als je eraan hebt zitten kloten. LevensgevaarlijkAbel schreef:Vertikaal Speedline niet Horizontaal....speedline schreef:Niet als je bij een ongeluk 2 gaten in je rug wilt hebben[rsi]peerke schreef:er zijn geen langere frames (lees: 2 verticale staafjes)te krijgen voor de hoofdsteun??

Ben ik volkomen met je eens!
Riël schreef:Wat zijn jullie groot allemaal?ben 1.70 en haal de hoofdsteun amper
ehm jij 170,wat voor schoenen heb je dan aan,dat haal je niet eens man.
160 zal je bedoelen

M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
1.70 wedje
Jij bent gewoon zo lang, je bekijkt het relatief 

riel deze post van michel heb ik daar gedaan,jij bent geen 170 als ik 172 ben,dus wed maar niet dat verlies je,plateau zolen zijn weer uit hoor 

5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
kop en kut ineengeschud(shorty's)patrick 21TURBO schreef:riel deze post van michel heb ik daar gedaan,jij bent geen 170 als ik 172 ben,dus wed maar niet dat verlies je,plateau zolen zijn weer uit hoor

-
- Contacteer:
[rsi]peerke schreef:ik ben 1.93 mtr lang, en daardoor kan ik mijn hoofdsteun niet hoog genoeg zetten (clio Rsi, 1997).
Hoe los ik dit op (nee, niet een stuk van mijn nek afhakken!!)
Duh........

Nee, sorry.. Ik weet het niet....