Wagen wilt niet starten na inbouw ander blok / Help Wat Nu ?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Rob

Ik heb bij mijn GTT een ander onderblok ingebouwd (ook C1J) en na alles aangesloten hebben wilt ie niet meer starten :evil:
De bougie vonkt, hij krijgt benzine, en er is niks mis met de luchtaanvoer.
Nu was volgens mij het probleem dat de bougie niet op het juiste moment vonkt. De bougiekabels zitten wel goed. Maar volgens Wilco (bleu) zou het tandwieltje onder het verdeler kapje verdraait zijn. Nu hebben we hier verschillende standen bij geprobeerd maar niets werkte. De enige verbranding die ik heb gehad was een backfire.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn?
Laatst gewijzigd door Rob op ma 14 okt 2002 17:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Rob

Oeps! Kan iemand deze topic naar het goede onderwerp zetten? nl.techniek.motor?
Ben

Hadden wij ook na inbouw 2de blok, als me pa uit zijn diepe slaap ontwaakt is zal ik hem even aan zijn oor trekken wat het zijn kan.
Bij mij was het in ieder geval de bougie volgorde, die niet klopte.
Rob

bougie volgorde klopt zeker en vast!
Ik heb deze namelijk precies hetzelfde overgenomen van een andere GTT (wel een bleu sport)
Anonymous

Denk toch dat de ontsteking niet goed staat anders krijg je geen backfire.
Je moet de motor op tijd zetten en dan de ontsteking zo zettten dat de rotor met zijn punt bij de bougiekabel van de eerste cilinder staat.(onder de verdelerkap)
Patrick L.

Zo te zien is het inderdaad je ontsteking, staat dat niet in de vraagbaak, hoe je die weer op tijd kunt zetten, dacht het wel. Heb eventueel wel een stroboscoop lamp die je kunt lenen, geef maar een seintje.
Riël
Über-Spammer

Ik zal kijken of ik morgenmiddag ff langskom, als het goed is loopt de 16v dan ... kom ik daar ff mee. Check idd nog maar es je ontsteking. Nix vergeten? Geen valse lucht nergens? Choke erop? Alle slangen goed? Kan heel veel zijn hé ... maar lopen zal ie wel hoor... of misschien heb ik de kleppen wel erg kut gesteld :D
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Patrick

Riël schreef:Ik zal kijken of ik morgenmiddag ff langskom, als het goed is loopt de 16v dan ... kom ik daar ff mee. Check idd nog maar es je ontsteking. Nix vergeten? Geen valse lucht nergens? Choke erop? Alle slangen goed? Kan heel veel zijn hé ... maar lopen zal ie wel hoor... of misschien heb ik de kleppen wel erg k#t gesteld :D
welke 16v??
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Rob

patrick 21TURBO schreef:
Riël schreef:Ik zal kijken of ik morgenmiddag ff langskom, als het goed is loopt de 16v dan ... kom ik daar ff mee. Check idd nog maar es je ontsteking. Nix vergeten? Geen valse lucht nergens? Choke erop? Alle slangen goed? Kan heel veel zijn hé ... maar lopen zal ie wel hoor... of misschien heb ik de kleppen wel erg k#t gesteld :D
welke 16v??
de Opel Rackett Gsi 16v toch?
Rob

Scooter schreef:Denk toch dat de ontsteking niet goed staat anders krijg je geen backfire.
Je moet de motor op tijd zetten en dan de ontsteking zo zettten dat de rotor met zijn punt bij de bougiekabel van de eerste cilinder staat.(onder de verdelerkap)
dit heb ik ook al gedaan, ik heb zelfs de bougiekabels 4 keer een kwart slag gedraait (snappie)
Eeerst gewoon het verdelerkapje een halve slag gedraait om te kijken of het verdelerhuis misschien verkeerd om stond (lees: dat de rotor idd precies een halve slag verkeerd stond) Maar dit was niet zo, want de rotor stond naar de 1e cilinder toen deze op BDP stond

Maar Riel, ik hoor je waarschijnlijk wel aankomen!

En nu maar hopen dat ie wel start :evil:
Jeroen V
Contacteer:

heb je een normaal geluid bij het starten ( niet te snel )
Rob

Je bedoelt dat de startmotor te snel ronddraait?
Nee, het klonk bij nader inzien toch allemaal wel redelijk normaal.
Maar het ligt aan de ontsteking aleen weet ik niet wat aan de onsteking.
Riël
Über-Spammer

Onderhand al gelukt? de 16v loopt nog niet, moest erg veel aangepast worden ... maar daar zal ik hier nie over praten :)

Ik kan je zo eigenlijk niet helpen, moet ik er ook ff bij zijn, zit alleen wat krap in de tijd. Dinsdagavond misschien? Heeel misschien morgenavond, als de gsnie loopt :)

Groetjes
marco

welke 16 v riel????????????
Riël
Über-Spammer

Een kadett D gsi 2.0 16v gebouwd. En hij loopt nu! En hoe!! Vet is dat. Ik kom waarschijnlijk vandaag ff langs rob, er viel me nog iets te binnen: is het blok geaard?
gille
Contacteer:

Riël schreef:Een kadett D gsi 2.0 16v gebouwd. En hij loopt nu! En hoe!! Vet is dat. Ik kom waarschijnlijk vandaag ff langs rob, er viel me nog iets te binnen: is het blok geaard?
ne slopel joh,en dat nog vet durven noemen,ik ga donderdag in msstricht wat bandjes leeglaten denk ik 8) 8) 8) 8)
marco

ne slopel joh,en dat nog vet durven noemen,ik ga donderdag in msstricht wat bandjes leeglaten denk ik 8) 8) 8) 8)[/quote]

:lol: :lol: :lol: :D :wink: ,zolang het maar niet de mijne zijn :p ,

greetz marco
gille
Contacteer:

marco schreef:ne slopel joh,en dat nog vet durven noemen,ik ga donderdag in msstricht wat bandjes leeglaten denk ik 8) 8) 8) 8)
:lol: :lol: :lol: :D :wink: ,zolang het maar niet de mijne zijn :p ,

greetz marco[/quote]nee man alleen serieuze GTT's die ik sloop 8) 8) 8) 8)
marco

dus donderdag komt gille ook weer naar maastricht als ik het goed lees,dus je komt ook beschuit met muisjes eten :D ,see ya all donderdag mensen
greetz marco
gille
Contacteer:

marco schreef:dus donderdag komt gille ook weer naar maastricht als ik het goed lees,dus je komt ook beschuit met muisjes eten :D ,see ya all donderdag mensen
greetz marco
beschuit met watte?????????????,,,jij wil mij toch nie vergifftigen zeker.een slaatje is ook goe hoor
Riël
Über-Spammer

gille (mountainbike) schreef:
Riël schreef:Een kadett D gsi 2.0 16v gebouwd. En hij loopt nu! En hoe!! Vet is dat. Ik kom waarschijnlijk vandaag ff langs rob, er viel me nog iets te binnen: is het blok geaard?
ne slopel joh,en dat nog vet durven noemen,ik ga donderdag in msstricht wat bandjes leeglaten denk ik 8) 8) 8) 8)
Wedden dat die van een 21T harder leeglopen? 8) Het is gewoon een sjieke kadett, vind ik dan. En als ie donderdag al mee wil mag ie hem toch wel ff komen laten zien?
gille
Contacteer:

Riël schreef:
gille (mountainbike) schreef:
Wedden dat die van een 21T harder leeglopen? 8) Het is gewoon een sjieke kadett, vind ik dan. En als ie donderdag al mee wil mag ie hem toch wel ff komen laten zien?
als ie graag word uitgelachen met zijn (sl)opel mij geen probleem 8) 8) 8)
Riël
Über-Spammer

Je doet maar ... ik vind 'm zelf toch vet ! Neem maar een doekje mee om je kwijl af te vegen :)
gille
Contacteer:

Riël schreef:Je doet maar ... ik vind 'm zelf toch vet ! Neem maar een doekje mee om je kwijl af te vegen :)
hahahahaah en neemvoor hem eentje mee he naar het verlies van een sprint tegen de 21T's
Riël
Über-Spammer

Laatst gewijzigd door Riël op ma 30 sep 2002 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
gille
Contacteer:

foto's doen het nie man
Riël
Über-Spammer

Jaja nu wel, maar we gaan nu wel erg offtopic he :D
Patrick L.

Riël schreef:Ik kom waarschijnlijk vandaag ff langs rob, er viel me nog iets te binnen: is het blok geaard?
ja dat is ook een goeie, niet eens opgelet. Rob, is dat ding idd nu wel of niet geaard???
Rob

Patrick L. schreef:
Riël schreef:Ik kom waarschijnlijk vandaag ff langs rob, er viel me nog iets te binnen: is het blok geaard?
ja dat is ook een goeie, niet eens opgelet. Rob, is dat ding idd nu wel of niet geaard???
Zeker is het blok geaard, maar waarschijnlijk had Patrick gelijk. Morgen ga ik nieuwe bougie halen en kaijken of ie wel start.

En Riel, ik had de koffie al klaar staan hoor :lol:
Patrick L.

Ik hoop dat het dat is, want anders [img]http://www.smilies.nl/smash.gif[/img] :lol:
Riël
Über-Spammer

Morgen es kijken.....
Xedrah

[img]http://members.home.nl/annelies/kiitos/5.JPG[/img]

Goh, wat een mooi blokje! :D ;)
Rob

ja mensen, zoals ik ook al in het TNM topic had gepost, ik heb gister weer voor de eerste keer sinds weken gereden! :D (goh wat heb ik dat gefluit van die turbo toch gemist :lol: )
Wat er mis was?
Om te beginnen heb ik de 1e cilinder op BDP einde compressie gezet en de bougiekabel waar toen de rotor naar toe wees als 1e cilnder gezet. Daarna 1342 volgorde en gestart. Hij loopt ! Op 3 pitten :(
Toen bleek er uitlaatgassen uit mijn carterontluchting te komen. Ook niet echt bon :evil: . Maar ik had de kleppen op de hand (dus zonder voelermaatjes) laten stellen. Na deze wel goed te hebben gesteld heb ik he, gestrt en hij liep! :D Eindelijk. En goed ook, geen problemen met starten, meteen lopen HOERA.
Nu de uitlaat bij de beugel nog goed vastschroenen en dan zou alles weer in orde moeten zijn!
marco

nou rob laten we hopen dat die dan klaar is he als je de uitlaat hebt vast geschroeft,enne tot donderdag zou ik zeggen
Patrick L.

Goed gedaan kerel. Ik snap alleenniet weat er nu veranderd is. Dit hadden we toch op die ene zondag ook gedaan?Dus ja laat de 1e cilinder(bakzijde?) omhoog komen, daarna kijken waar de rotor naar wijst en dat is de 1e cilinder?
Plaats reactie