Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Tijn schreef:Ik denk eerder dat er mensen wegblijven omdat er geen normale gedragsregels gehandhaafd kunnen worden hier.

Liever wat minder bezoekers maar die zich dan wel gedragen.
HElemaal mee eens dat laatste, het gaat me om de kwaliteit en niet om de kwantiteit.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Riël
Über-Spammer

Tijn schreef:
Riël schreef:
Tijn schreef: En wat iedereen schijnt te vergeten: Het is een voorrecht om van deze site gebruik te mogen maken , geen recht. Aan dat voorrecht hangen verplichtingen en de belangrijkste is dat je je houdt aan de gedragsregels van degene op wiens site je op visite bent.

Dat die gedragsregels ter discussie staan is al te belachelijk voor woorden. Als ik Bas was had ik een deel van de visite al lang de deur gewezen.
Echt ik vind het super wat bas neergezet heeft (en de rest die er verantwoordelijk voor is) maar zonder gebruikers, geen site, en je zult de wensen van de gebruikers ook in acht moeten nemen !! Niet alleen maar hun, maar bepaalde gedragsregels kennen dan zeker ter discussie staan!
Ik denk eerder dat er mensen wegblijven omdat er geen normale gedragsregels gehandhaafd kunnen worden hier.

Het gaat hier om meer dan alleen maar auto's afzeiken. Dat vind ik ook maar tot een bepaald niveau kunnen. Er zijn andere dingen, die al uitvoerig gediscussieerd zijn, waar als moderator toch af en toe een oog dicht geknepen moet worden, om de sfeer te behouden. B.v. off-topic gepost. Vergelijk het met een echt gesprek. Daar ga je ook af en toe op iets anders in. Houdt het leuk om te lezen en een topic te volgen. Daar gaat het toch om?
Michel S.
Contacteer:

Ik zat eens te denken. (ja dat lukt nog wel eens :D )

Hoe komt het dat afzeiken onder elkaar wel eens voor komt. Hoe kan het dat mensen zich nogal snel kunnen opwinden over het commentaar van een bepaald persoon. Hoe kan het dat mensen heel snel een mening kunnen hebben over iets en die chill serveren(niet bepaald subtiel brengen dus).

Omdat het een internet-forum is. En als 1 ding klopt over internet-forums is dat het nogal onpersoonlijk is. Het zijn letters wat je tikt. Een persoon bestaat voor de meeste hier uit een nicknaampie en een aantal posts.

Dus hoe kun je dat misschien overbruggen/inkrimpen. Door het forum persoonlijker te maken.
Dus door nicknames eigenlijk weg te laten en eventueel een smoelenboek ofzo. Er zullen vast nog wel wat ideetjes zijn, maar misschien is dat een oplossing??
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mickael

Michel S. schreef: een smoelenboek ofzo
Dat heeft het forum van een vriend van ook, dit is wel heel erg leuk. Dan kan je in iedergeval wel zien hoe die persoon eruit ziet. Soms kan dat wel heel raar zijn verwacht je echt een heel ander gezicht erbij.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Michel S. schreef:Ik zat eens te denken. (ja dat lukt nog wel eens :D )

Hoe komt het dat afzeiken onder elkaar wel eens voor komt. Hoe kan het dat mensen zich nogal snel kunnen opwinden over het commentaar van een bepaald persoon. Hoe kan het dat mensen heel snel een mening kunnen hebben over iets en die chill serveren(niet bepaald subtiel brengen dus).

Omdat het een internet-forum is. En als 1 ding klopt over internet-forums is dat het nogal onpersoonlijk is. Het zijn letters wat je tikt. Een persoon bestaat voor de meeste hier uit een nicknaampie en een aantal posts.

Dus hoe kun je dat misschien overbruggen/inkrimpen. Door het forum persoonlijker te maken.
Dus door nicknames eigenlijk weg te laten en eventueel een smoelenboek ofzo. Er zullen vast nog wel wat ideetjes zijn, maar misschien is dat een oplossing??
Een smoelenboek lijkt me een goed plan, maar van de andere kant ook weer niet, want dan wordt je straks 'gejudged' op je uiterlijk. Dat lijkt me niet echt de bedoeling.

Een andere heeeeele goede oplossing is: MEETINKJE HOUDEN! En dus mensen persoonlijk leren kennen.
Anonymous

Smoelenboek staat in principe op .nl

Het is al eens eerder voorgesteld en toen is dat besloten.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ja, maar dat smoelenboek laat vaak alleen het smoeltje van de auto zien, ipv die van de eigenaar! :)
Anonymous

bij de profiles in het forum zie je de smoelen merijn

(en in het rugby topic [img]http://lelijkesites.nl/images/emoticons/moon.gif[/img])
Jeroen
Contacteer:

Merijn schreef:Ja, maar dat smoelenboek laat vaak alleen het smoeltje van de auto zien, ipv die van de eigenaar! :)
Zie hier mijn avatar op het Megane Coupe forum

[img]http://www.hypertuning.nl/forum/upload/forum9.gif[/img]
Ben

Merijn schreef:Ja, maar dat smoelenboek laat vaak alleen het smoeltje van de auto zien, ipv die van de eigenaar! :)
Haha tuurlijk de meeste auto's zijn mooier dan de eigenaar :wink:

In mijn geval nog niet natuurlijk :p maar daar wordt aan gewerkt.
Riël
Über-Spammer

Op hardwareforum.nl is een 'pasfoto' verplicht!
marco

Bas schreef:
Tijn schreef:Ik denk eerder dat er mensen wegblijven omdat er geen normale gedragsregels gehandhaafd kunnen worden hier.

HElemaal mee eens dat laatste, het gaat me om de kwaliteit en niet om de kwantiteit.

Hier ben ik het dus niet zo mee eens hoor bas.De kwaliteit van deze site wordt door ieder individu
gemaakt hiero.En ja je hebt de mensen niet voor het uitzoeken.Laat staan dat je mensen gaat weigeren ,dat kan toch echt niet.Kijk in je gehele leven krijg je kritiek te voorduren.De een zegt het zo en een ander zegt het weer anders,een geluk dat we allemaal niet hetzelfde zijn en denken :D >anders was de wereld ook zo saai als wat.Nu is de kritiek hier vaak op velgen sq een andere auto enz.Nu is de een wat directer dan de ander en knalt er een opmerking uit die mischien niet echt gepast is maar mischien wel voordiegene terecht en gemeend.Kijk wat hebben we eraan om mekaar maar een spiegel voor te houden en overal maar ja en amen op te zeggen.Kijk dat werkt gewoonweg niet denk ik.Ik ben persoonlijk altijd eerlijk tegenover mensen en dat kan soms best raar/hard overkomen.Maar ik ben tenminste wel eerlijk.Vindt ik iets niet mooi dan zeg ik dat gewoon .De ene keer zeg ik het zo en de andere keer weer anders.Als je geen kritiek wilt sq kunt verdragen dan vraag ook niet om een mening.Je weet dat je dit kunt verwachten op een forum .iedereen heeft een andere smaak en iedereen stylt zijn wagen naar zijn wensen.kijk het worden er steeds meer <bezoekers dan he :D >en ja dat brengt gewoon dit soort dingen met zich mee.Ik ken geen een forum waar dit niet is .Ook vindt ik steeds dat gezeik met respect is everything te ver gaan .Het wordt er altijd bijgeroepen als er weer eens onenigheid is .respect is er tot op een bepaalde hoogte .En je hoeft niet altijd maar alles in te slikken sq op een andere manier te brengen.Je zegt dingen zoals je bent.En je kunt mensen niet veranderen.Wat ik gewoon wil zeggen is eigenlijk dit.Laten we ons niet als kleine kleuters gedragen en als volwassen mensen met elkaar omgaan.En daar hoort kritiek geven ook bij.Ik heb gewoon weer zoiets van dit is weer zo een onzinnige discussie die ik al vele malen eerder heb gezien en gevoerd.En waar is dat allemaal uiteindelijk gestrand????????????.Eigenlijk op niks .
Laten we ons nu met zijn alle gewoon gedragen en lekker sociaal met elkaar omgaan.Zodat we ons op het eind van het jaar in de meern nog een hand kunnen geven :D .En dan op naar het volgende jaar ,weer een jaar vol renaults .Want waar komen we hier voor .Ik ben hier voor de info/gezelligheid/nieuwe mensen leren kennen/meetings bij te wonen.So keep it real,and keep the peace.

greetz marco
Vos

Jeroen schreef:

hmmm dan liever alleen de auto!!! :lol: :lol: :lol:
Clio 16v.....
Riël
Über-Spammer

Begint 't al? :D
marco

uhm een foto van mij bij de auto en alle mensen blijven hier weg :lol: :lol: :lol:
greetz marco
Vos

Riël schreef:Begint 't al? :D
:lol: :lol: :lol: :lol: :D
Clio 16v.....
Moontje Mégane Coupé
Contacteer:

Jeroen schreef:

:p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p
Mark G
Contacteer:

Op alle forums kom je dit tegen, en het is niet gemakkelijk.
Teveel weghalen en niemand post nog iets.
Niets of weinig weghalen en het is een grap van begin tot einde. (vanaf de tweede post toch :wink: )
Toch kan ik zeggen dat de tweede oplossing de beste is. Ondervind ik toch...
Aanpassen van iemand zijn post komt altijd aanvallend over... Dit merkte ik vroeger ook op m'n forum...

Dat was even mijn mening ...

Verder lees ik alle dagen x aantal posts, en geniet ervan. Met of zonder OFFTOPIC stuff erin.
OFFTOPIC maakt het soms wel leuk om te lezen...

Het afkraken van iemand anders zijn wagen die te koop staat.. dat is het enige waar ik me aan stoor.

Voor de rest..
Great Site... Great Forum.. Great Club... Great Members :wink:
Anonymous

jongens, jongens,
ik dacht dat wij vrouwen erg waren
:wink: :p :)
Michel S.
Contacteer:

Sindy-GT5 schreef:jongens, jongens,
dat zijn jullie toch ook. Daar hoef je je niet voor te schamen :p >-) :p
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
gille
Contacteer:

Michel S. schreef:
Sindy-GT5 schreef:jongens, jongens,
dat zijn jullie toch ook. Daar hoef je je niet voor te schamen :p >-) :p
tuurlijk zowel als schoonma,als baas en als vrouw 8) 8)
Anonymous

Ik vind dat de mods nu echt wat tever gaan !!**Dit topic** is geen tekoopgespot zoals ik het lees, misschien heeft dezegene wel baat bij deze auto en wil hij weten of iemand hem kent ??

Te Koop gespot is bij mijn weten een auto erop zetten zodat anderen hem zien en iemand die er toevallig net naar op zoek is hem ook ziet en er misschien iets aan heeft. Met als gevolg veel gezeik.

Kritiek mag vind ik als iemand een auto daadwerkelijk wil kopen (!!) (een soortement van waarschuwing), en hem daarom op het forum zet. Hij kan natuurlijk ook alleen het plaatje erop zetten en het verhaal erbij vermelden dat hij deze auto wil gaan kopen van een particulier, dan is het ineens geen adv meer ;) En ook niet tekoop gespot want waar heeft ie hem gespot ?? dat staat er dus idd net ff niet bij ;)

p.s. Je kunt deze reply ook in de "ze"-vorm lezen :lol:

Merijn.V
Contacteer:

Ga nou niet weer lopen mekkeren als de moderators de regels die Bas heeft opgesteld uitvoeren.

Tacktisch woordgebruik voorkomt niet dat het gewoon een tekoop gespot item blijft en daar deden we niet meer aan.

Als iemand zegt dat ie zo'n auto zoekt, dan is het vroeg genoeg om hem deze link te sturen.

Ga niet elke keer lopen mauwen als een moderator ingrijpt.
Bart V

Moderators moeten hun taak niet zo "serieus" nemen, het moet wel een beetje een relaxed forum blijven, en het moet niet zo zijn dat als iemand een keer de fout in gaat dat er meteen een moderator boven op zit. Natuurlijk zijn er situtaties dat het nodig is om in te grijpen, maar de laatste tijd gebeurd dit veel te snel naar mijn mening. Het is echt iets van de laatste tijd, en de sfeer lijd eronder als je het mij vraagt.
Bas
Bestuurslid

Ja, en de sfeer leed niet onder het afzeiken van te koop gespotte topics...

Als jij serieus geinteresseerd bent in deze auto en je post zo aanpast dat je meer vraagt dan 'wie kent deze auto' dan wil ik het topic wel weer openen, als het om geouwehoer gaat blijft ie dus dicht.

Graag je reactie (BartV)
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Anonymous

Bas schreef:Ja, en de sfeer leed niet onder het afzeiken van te koop gespotte topics...

Als jij serieus geinteresseerd bent in deze auto en je post zo aanpast dat je meer vraagt dan 'wie kent deze auto' dan wil ik het topic wel weer openen, als het om geouwehoer gaat blijft ie dus dicht.

Graag je reactie (BartV)
Bas dat vind ik top te horen :)

Bart V

Bas schreef:Ja, en de sfeer leed niet onder het afzeiken van te koop gespotte topics...

Graag je reactie (BartV)
Tja ik heb het niet eens over dat topic, meer over het "algemeen"

Maar om even in te gaan op mijn topic. Ik wist niet dat het niet meer mocht om marktplaats advertenties in te koop te zetten, als ik dit had geweten had ik dit echt niet gedaan, regels zijn regels, maar ik wist dit NIET, dus vandaar dat ik dat topic aangemaakt had. Ik ben in de eerste instantie niet opzoek naar een 16V omdat ik er geen geld voor heb, maar aangezien deze een aantrekkelijke prijs had wilde ik gewoon weten of iemand deze auto kende, en zodoende ik mischien toch overstag zou gaan. Beetje jammer dat jij dat meteen beschouwt als "geouwehoer". Maar je kan het topic sluiten, want ik koop de auto niet.
Bas
Bestuurslid

Bart V schreef: Tja ik heb het niet eens over dat topic, meer over het "algemeen"

Maar om even in te gaan op mijn topic. Ik wist niet dat het niet meer mocht om marktplaats advertenties in te koop te zetten, als ik dit had geweten had ik dit echt niet gedaan, regels zijn regels, maar ik wist dit NIET, dus vandaar dat ik dat topic aangemaakt had. ...... Beetje jammer dat jij dat meteen beschouwt als "geouwehoer". Maar je kan het topic sluiten, want ik koop de auto niet.
Mooi, dan zijn we d'r uit.

Dat ik het als geouwehoer bestempel komt doordat zo ongeveer iedereen het nodig vind om op dit soort topics te duiken om daarna het voorwerp in kwestie af te zeiken. Daarna kunnen de mods hier gaan puinruimen om de goede sfeer te behouden. Maar goed, we gaan hier geen discussie voeren, mensen die vinden dat gespotte auto's te zien moeten zijn registreren maar http://www.gespotterenaultsopmarktplaats.nl. :p
Anonymous

Bas schreef: Maar goed, we gaan hier geen discussie voeren, mensen die vinden dat gespotte auto's te zien moeten zijn registreren maar http://www.gespotterenaultsopmarktplaats.nl. :p
[dommeblondjesmode]Hé die site doet het helemaal niet[/dommeblondjesmode]
:p :D :p :wink:
Tom
Moderator
Car: MB

heb je die zelf bedacht of was dat in de [Hubo] mode :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Rory

Ik lees dit gezeik (meer is het niet in mijn mening) al geruime tijd. Het komt er gewoon op neer dat je je mening niet mag uiten en dus mogelijk iemand zn auto afkraakt omdat diegene er eventueel niet tegen kan? Sorry maar dan kun je je beter opsluiten in je kamer waar je pc staat want dan kom je niet echt ver.

Kritiek zal je altijd ontvangen hoe dan ook, heb liever dat ze het recht tegen je zeggen dat ze het een kutbak vinden, dan eerst zeggen "mooie kar!" en als je wegbent "... wat een pauperbak zeg.."

Maarja zal wel kortzichtig zijn van me :D
(NO FLAME INTENDED) maw bedoel er niks mee :lol:
Anonymous

Tom schreef:heb je die zelf bedacht of was dat in de [Hubo] mode :wink:
beide :) ben namelijk zelf ook blond :p
Patrick

dat er gedragsregels gebonden moeten worden aan het bezoek van dit forum vindt ik okee en zal ook moeten,ik ben zelf alleen van mening dat er soms ietwat snel wordt ingegrepen en de vrijheid van posten een beetje in het nauw gedreven wordt waardoor het leuke en vrije gevoel een beetje wegebd.
ik heb vernomen dat er iemand een warning heeft gehad voor een smiley die er gepost was die eigenlijk niet zo goed is gevallen maar om daarvoor nu een warning aan iemand te plakken dat vindt ik iets te snel.
als iemand zich uit op een manier wat niet kan met bepaald taalgebruik of persoonlijk gaat worden op vijandig manier dan zeg ik zekers doen.
maar goed verder houdt ik me daar buiten was alleen om ff aan te geven hoe snel al een boete wordt uitgedeeld hier :)
ik zit hier graag,lees veel posts en post ook geregeld,ik vondt het wel geinig als er af en toe iemand ff in de haren hing met dees of gene.
niet te ver gane dingen dan he :wink:
maar okee regels zijn regels,stellen jullie ze op houdt ik me hier aan,maar zou het wel fijner vinden als de boog ietje minder gespannen stond :)
keep it reel,keep it cool be happy drive renault.
de groeten patrick.
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Moontje Mégane Coupé
Contacteer:

patrick 21TURBO schreef:dat er gedragsregels gebonden moeten worden aan het bezoek van dit forum vindt ik okee en zal ook moeten,ik ben zelf alleen van mening dat er soms ietwat snel wordt ingegrepen en de vrijheid van posten een beetje in het nauw gedreven wordt waardoor het leuke en vrije gevoel een beetje wegebd.
ik heb vernomen dat er iemand een warning heeft gehad voor een smiley die er gepost was die eigenlijk niet zo goed is gevallen maar om daarvoor nu een warning aan iemand te plakken dat vindt ik iets te snel.
als iemand zich uit op een manier wat niet kan met bepaald taalgebruik of persoonlijk gaat worden op vijandig manier dan zeg ik zekers doen.
maar goed verder houdt ik me daar buiten was alleen om ff aan te geven hoe snel al een boete wordt uitgedeeld hier :)
ik zit hier graag,lees veel posts en post ook geregeld,ik vondt het wel geinig als er af en toe iemand ff in de haren hing met dees of gene.
niet te ver gane dingen dan he :wink:
maar okee regels zijn regels,stellen jullie ze op houdt ik me hier aan,maar zou het wel fijner vinden als de boog ietje minder gespannen stond :)
keep it reel,keep it cool be happy drive renault.
de groeten patrick.

:wink: :wink: :wink:
Plaats reactie