
uitlaten
ik rij een r5 gtx en nu ben ik van plan er een andere pijp onder te gooien maar ik heb geen idee wat voor een. ik heb gehoort dat hij met cat doffer klinkt, is dat zo? ik wil geen scherp maar een zwaar geluid. zou ik er dan ook een andere midden demper op moeten gooien? als hier iemand goede adviezen voor heeft, graag 

Met een kat. vervanger wordt het geluid scheller.
Dus dan moet je een midden pijp zonder demper er onder hangen en een goede einddemper.(EPS)
Dus dan moet je een midden pijp zonder demper er onder hangen en een goede einddemper.(EPS)
Ik heb ook een 1700 R5, injectie dan en daar heb ik een Peco ondergehangen, wel met middendemper, klinkt wel zwaar maar bonst niet zo als zonder demper.
Daar wordt je namelijk helemaal gestoord van, je krijgt dan echt last van debrugafspring neigingen
Daar wordt je namelijk helemaal gestoord van, je krijgt dan echt last van debrugafspring neigingen

Mrtn = Maarten
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
EEj maar als je auto nou verplicht is een kat te hebben kan je er dan een een katvervanger er onder zetten of word ie dan nie APK gekeurd
PATBAD schreef:EEj maar als je auto nou verplicht is een kat te hebben kan je er dan een een katvervanger er onder zetten of word ie dan nie APK gekeurd
ja dan wordt hij afgekeurd.
ligt 1 aan de leeftijd. 2 wat er op het kenteken staat. en 3 welke gassen er allemaal moeten worden getest.
Over de Katalysator
Er zijn erg veel verhalen, waarheden en onwaarheden over een katalysator. Eén ding is in elk geval zeker; als de kat wordt weggehaald en vervangen door een pijp zal dat voertuig niet alleen veel meer, maar vooral een veel scherper geluid produceren. Dit geluid komt dan meestal niet alleen achter uit de uitlaatpijp, maar ook tussen de voorstoelen van onder de auto naar boven.Dit is op te lossen door toepassing van een dempertje op de originele plaats van de kat.
KAT VERPLICHTINGEN
Geel kenteken:
Algemeen gesteld is de kat bij benzine en lpg wagens NIET VERPLICHT tot het eind van 1992. Wèl is het zo dat een auto met U-9 aanduiding op het kenteken STATIONAIR een koolmonoxide percentage beneden een half procent moet hebben. Een viergastest is niet nodig! Bij de wagens met een K-6 aanduiding ligt de verplichting voor het CO pecentage beneden de 1.5procent, wat in de praktijk vrij goed te realiseren is. Om beneden een half procent CO te komen is met lpg als brandstof in het algemeen geen probleem. Op benzine is dit lage percentage vaak wat moeilijker te bereiken.
RENDEMENT:
Het rendement qua koppel en vermogen bij het verwijderen van de kat is vooral bij de eerste generatie - met K-6 aangeduid - bijzonder groot.Ook de tweede generatie - met U-9 aangeduid - geeft meer vermogen bij het verwijderen van de kat. Immers ook hier "ademt" de motor makkelijker en zal dus meer presteren.
UITZONDERINGEN:
GEBLAZEN MOTOREN zoals bijvoorbeeld een G-60 zullen zonder een kat alleen meer rendement geven als ook het motormanagement wordt aangepast. Door minder weerstand in de uitlaat krijgt deze motor een veel betere spoeling en moet daardoor een andere brandstofdosering hebben.
TURBOMOTOREN zijn juist heel "dankbaar" voor een betere mogelijkheid tot meer ademhaling. Door een uitlaat met minder weerstand - dus zonder kat en / of door grotere pijpdiameters en dempers zonder tegendruk - zal deze motor véél beter presteren. Goed praktijkvoorbeeld is de Impreza die alleen al door het weghalen van de tweede kat nogal wat beter z'n "best doet". Insiders hebben ons in het oor gefluisterd dat deze wagen met alleen de allereerste kat zelfs al door de viergastest komt
KAT VERPLICHTINGEN BIJ EEN DIESEL:
De kat is bij een diesel of een turbodiesel NIET VERPLICHT, zolang de wagen maar door de roettest komt. De gewone atmosferische diesel zal zonder kat weinig beter lopen. Daarentegen levert de turbodiesel zonder de kat over het algemeen nogal wat MEER TREKKRACHT (koppel) en meer vermogen (pk's). Ook zal de wagen minder roet uitstoten doordat de turbo - nu zonder tegendruk - vroeger oppakt én meer lucht in de motor perst. Eigenlijk is bij de turbodiesel een goede uitlaat de ideale basis voor tuning. Immers met een betere turbodruk - en dus meer lucht - zal de motor ook weer meer brandstof aankunnen, dus een nog beter RENDEMENT opleveren.
Note: wagens met een automatische transmissie hoeven niet voor de roettest.
KAT VERPLICHTINGEN GRIJS KENTEKEN:
Bij een auto met grijs kenteken met een een benzine- of lpgmotor met een maximum gewicht van 3500 kg is de kat verplicht vanaf begin 1998.
Voor dieselverplichtingen én rendement zie geel kenteken.
<-------So you know don't mess with a Reno------->
heeft iemand ervaring met deze pijp?
http://www.remus.at/product.php?selMark ... &curMotor=
en is remus een goed merk?
http://www.remus.at/product.php?selMark ... &curMotor=
en is remus een goed merk?
hallo, koop NOOIT remus, heb ik ook al gehad, klinkt geen klote, kun je beter een skytune (weet niet of ze dat in nederland hebben) kopen, kost je zo'n 200euro voor een inox, mooi gepolijst en met 1 of 2 (kun je kiezen) uitlaten, hier is veel keuze in. Voor de rest is er altijd devil
hehe ik zelf heb een mongoose maar dat is turbo eh, ik denk dat mongoose de beste uitlaat is voor de gtt, is trouwens bewezen, levert meeste pk's

Ik heb er nu een handgemaakte onder hangen van "Equippe Verschure" klinkt echt VET!Armando schreef:Heb zelf een katvervanger met open tussenpijp en een einddemper van peco onder m'n 16v hangen vind het persoonlijk zalig klinken...

MOet je echt een keer horen Armando, heb jij nu niet een echte t*ring herrie in die clio van jouw, omdat je ook een Green erin heb zitten




REMUS sucks badly !! :-* :-*gtx-driver schreef:is remus een goed merk?
Kost veel, klinkt niet, en roest meestal !!!
idd, vriend van me had een Remus onder zijn Peug 106.bruno (ataf) schreef:REMUS sucks badly !! :-* :-*gtx-driver schreef:is remus een goed merk?
Kost veel, klinkt niet, en roest meestal !!!
Ding was na jaar helemaal doorgeroest. Hij klonk wel wat zwaarder, maar niet veel.
Ik heb trouwens een Devil besteld voor de mijne, Devil is toch wel ok?
Devil is "HET" merk voor de franse auto!jeroen.k schreef:idd, vriend van me had een Remus onder zijn Peug 106.bruno (ataf) schreef:REMUS sucks badly !! :-* :-*gtx-driver schreef:is remus een goed merk?
Kost veel, klinkt niet, en roest meestal !!!
Ding was na jaar helemaal doorgeroest. Hij klonk wel wat zwaarder, maar niet veel.
Ik heb trouwens een Devil besteld voor de mijne, Devil is toch wel ok?

Clio 16v.....
Remus zuigt big time onder een clio, ik had een 102mm en een dempeloze tussenpijp, resultaat een veredelde stofzuiger. In combi met een openluchtfilter is het wel leuk, alleen met gasgeven.
Onder mijn GTT zit een OMP van voor naar achter open, lekker zwaar geluid, en bij gas los en terugschakelen roffelt en ploft en knalt het lekker.
Wil je echt mooie herrie neem je een Devil.
Onder mijn GTT zit een OMP van voor naar achter open, lekker zwaar geluid, en bij gas los en terugschakelen roffelt en ploft en knalt het lekker.

Wil je echt mooie herrie neem je een Devil.
Immer wieder die verdammte Holländer
Heb idd wel vaker gehoord dat de comb. remus - clio zuigt...
Zelf heb ik er weinig moeite mee, heb 'n 1x 102mm 'future design' als einddemper en het klinkt echt gewoon goed, mooi geluid & ziet er goed uit!
Moet ik er wel bij vertellen, dat ik 'n complete (voor - eind) raceuitlaat heb beginnend bij het pasta'spruitstuk
& nog 'n open filter...
mazzeltov, Nielske
Zelf heb ik er weinig moeite mee, heb 'n 1x 102mm 'future design' als einddemper en het klinkt echt gewoon goed, mooi geluid & ziet er goed uit!
Moet ik er wel bij vertellen, dat ik 'n complete (voor - eind) raceuitlaat heb beginnend bij het pasta'spruitstuk



mazzeltov, Nielske
live your life 2 da fullest...
Cause u ain't get a second chance!!!
Cause u ain't get a second chance!!!
-
- Berichten: 3865
- Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
- Locatie: Sappemeer
check dit eens: klik hier
Ik heb dus ook een Remus, demperloze tussenpijp en een 57i kit....maar ik ben toch echt wel tevreden over het geluid (en dat voor een 1.4).-Ray- schreef:Remus zuigt big time onder een clio, ik had een 102mm en een dempeloze tussenpijp, resultaat een veredelde stofzuiger. In combi met een openluchtfilter is het wel leuk, alleen met gasgeven.

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Ik heb een einddemper van supersprint en demper loze tussen pijp en er komt een vreemd zoef geluid uit wat moet ik doen om een vette brul te krijgen (nee geen kat weg hallen is bij mij verplicht) 
-
- Berichten: 164
- Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
- Locatie: Velp (GLD)
Heb zelf een Clio 16v gehad, hier een rvs katvervanger tussen gehangen, middendemper weg en een 114mm sebering eindpijp eronder. i.c.m. een extreem dure Green Air open luchtfilter een extreem mooi zwaar geluid en lekker grommen bij het gas geven. deze wagen rijd nu ergens in middelburg rond.
heb nu sinds kort een gtt en heb toevallig vandaag de voorste bocht naar de middendemper vervangen. nu ligt de einddemper er nog onderuit en dit klinkt best lekker, heb hem net uitgelaaten en hij brulde aardig, dit i.c.m. de dumpvalve een boel gezichten van "was da??" effe lachen dus hier in Velp.
Iemand toevallig nog een mooi eindpijpje voor de GTT in de aanbieding???
even melden aub
heb nu sinds kort een gtt en heb toevallig vandaag de voorste bocht naar de middendemper vervangen. nu ligt de einddemper er nog onderuit en dit klinkt best lekker, heb hem net uitgelaaten en hij brulde aardig, dit i.c.m. de dumpvalve een boel gezichten van "was da??" effe lachen dus hier in Velp.
Iemand toevallig nog een mooi eindpijpje voor de GTT in de aanbieding???
even melden aub
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
Willi met geheel open Devil klinkt wel aardig
:D:D:D:D

-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
Dit 'probleem' had Ray ook bij zijn 1.4 Clio. Ik moet eerlijk toegeven dat ik nooit een 1.2/1.4 heb gehoord met een vreselijk uitlaatgeluid. Het lijkt me dat het pas leuk gaat klinken onder een 16v. Cilinderinhoud bepaald namelijk ook voor een belangrijk deel het uitlaatgeluid.PATBAD schreef:Ik heb een einddemper van supersprint en demper loze tussen pijp en er komt een vreemd zoef geluid uit wat moet ik doen om een vette brul te krijgen (nee geen kat weg hallen is bij mij verplicht)
Rijdt in Harderwijk een Clio III 1.2 rond met een sportdemper (weet niet welk merk) en daar komt toch een heel leuk geluid uit hoor.Robert dB. schreef:Dit 'probleem' had Ray ook bij zijn 1.4 Clio. Ik moet eerlijk toegeven dat ik nooit een 1.2/1.4 heb gehoord met een vreselijk uitlaatgeluid. Het lijkt me dat het pas leuk gaat klinken onder een 16v. Cilinderinhoud bepaald namelijk ook voor een belangrijk deel het uitlaatgeluid.PATBAD schreef:Ik heb een einddemper van supersprint en demper loze tussen pijp en er komt een vreemd zoef geluid uit wat moet ik doen om een vette brul te krijgen (nee geen kat weg hallen is bij mij verplicht)
En neem MarceldLC die kreeg een boete met zijn 1.4 omdat zn peco teveel herrie maatke, dus mischien ligt het gewoon aan de uitlaat? Heb verder geen ervaring met supersprint, dusss...
trek de warme en koude luchttoevoer slangen er maar af van je luchtfilterhuis, kan geen kwaad en dan heb je de enige echte noe-erRobert dB. schreef:Dit 'probleem' had Ray ook bij zijn 1.4 Clio. Ik moet eerlijk toegeven dat ik nooit een 1.2/1.4 heb gehoord met een vreselijk uitlaatgeluid. Het lijkt me dat het pas leuk gaat klinken onder een 16v. Cilinderinhoud bepaald namelijk ook voor een belangrijk deel het uitlaatgeluid.PATBAD schreef:Ik heb een einddemper van supersprint en demper loze tussen pijp en er komt een vreemd zoef geluid uit wat moet ik doen om een vette brul te krijgen (nee geen kat weg hallen is bij mij verplicht)

Immer wieder die verdammte Holländer
Wat zouden jullie kiezen peco of devil?
heeft er niemand z'n geluid op een site staan of zo?
heeft er niemand z'n geluid op een site staan of zo?