Kleppen stellen 1.8 F-type (laguna)

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Anonymous

Ik heb een mooi boek gekocht over mijn auto een 1.8RN laguna. Kleppen moeten gesteld worden (het is er weer tijd voor) en dan zou je verwachten dat ik het boek effe lees. Heb ik gedaan, echter het is in het Frans (ik ben maar een gewone NL-er, mijn vrouw is FR) en vrouwlief komt niet echt uit de technische franse termen. MAW: HELLUP

Kan iemand mij vertellen hoe dit in zijn werk gaat ? Ik zal zelf beginnen: Koop het speciale tool om de plaatjes te kunnen leggen -> done. Pak de voelers uit de kist -> done. Demonteer de kleppendeksel -> En dan ???? Ik weet dat de spelling gecontroleerd wordt met een absoluut koud blok en ik ken de marges van de kleppen. Waar beginnen we, wat is de volgorde van controle, wat te doen als ie afwijkt (wat is de marge en hoe ga ik daar mee om ? Stel spelling is 0.35 en het boek zegt dat het 0.40 moet zijn of bijvoorbeeld 0.43 terwijl het 0.40 moet zijn).

Als tegenprestatie voor de input zal ik foto's maken tijdens het stellen zodat iemand er iets leuks mee kan doen

MyLaguna
Tom
Moderator
Car: MB

weet niet ofdat hier mensen zijn die goed frans kunnen, maar mischien is het dan verstandig om even die tekste te posten
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Anonymous

Ik wacht daar nog effe mee.... Ik vind de toegvoegde waarde van iemand MET ervaring ook heel belangrijk. Die kan je rondom de valkuilen leiden

MyLagnua
Anonymous

Ik heb mijn kleppen laten doen van mijn laguna2.0i,ik rij op lpg en dan moeten ze iets ruimer staan . Was niet veel kwijt ik geloof €65.Rijdt weer als een 16V (ongeveer). :lol:
Anonymous

Het gaat mij over de techniek, niet over het geld. Dit voor alle duidelijkheid.

Hoe meet je de klepspelling
Wat als ie teveel is ?
Hoe gebruik je het speciaal gereedschap ?
En hoe doe je de eindcontrole ?

Dit moet toch iemand weten ...
Anonymous

Guys,

Hier zijn de resultaten van mijn meting:

Van Links naar Rechts (stuurkant)

Uitlaatklep .40 mm
Inlaatklep .30 mm
Uitlaatklep .40 mm
Inlaatklep .25 mm
Inlaatklep .20 mm
Uitlaatklep .40 mm
Inlaatklep .25 mm
Uitlaatklep .35 mm

Nogmaals: Hij loopt op LPG

Vraag: Welke klep behoeft afstelling of kan ik nog wachten ? Advies voor Benzine was .20mm inlaat en .40mm uitlaat voor het boek

MyLaguna
Plaats reactie