Berkman en Visser

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Anonymous

Ongeloofelijk!!!
mijn Renault 19 16v liep stationair niet goed en hapert bij het gasgeven.
Ik gisteren naar de Renault dealer in Ridderkerk,Berkman en Visser,ik had de dag ervoor netjes gebeld voor een afspraak.
Ik wilde graag de auto uitlezen aan de kast voor eventuele foutcodes.
Afijn,ik kom daar en mag gelijk naar binnen rijden.
De monteur "hangt" hem aan de kast maar kan geen fouten vinden,alleen bij de ECU.
Ik had al de stationair stelmotor schoongespoten met carbocleaner,maar hielp niks.
De monteur zegt dat het misschien de mapsensor is en monteert een andere mapsensor.
Hij stapt samen met de kast in de auto en we gaan rijden,de auto loopt beter,maar kan ook komen omdat hij nu echt goed op bedrijfstemperatuur is.( is ook op de kast te zien,lambdasonde is goed)
We rijden een proefrit,de auto rijdt beter maar niet optimaal.
De monteur zegt dat volgens de kast er een fout in de ECU zit,maar dat lijkt hem sterk,want anders zou de auto helemaal niet rijden (ik denk persoonlijk dat de ECU bepaalde kenvelden mist waar hij geen waardes voor heeft,weet een 19 16v expert hier of dat vaker voorkomt,Fout bij de ECU en toch nog lopen,alhoewel niet goed lopen)

Ik ga dus weg met een uitgelezen auto,foutcodes gereset (accupool loshalen) en een nieuwe mapsensor.
Kosten???niks,nada,noppes
Wat een service!!!
Het is de eerste keer dat ik er kom,waar vind zelf dat ik heel goed behandel ben.

Maar nu wilde ik vragen of er iemand een ECU te koop heeft (zie topic in TE KOOP GEVRAAGD)

ik hoor het graag
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Ah ze zijn er nog die dealers...

Heb ook een keer m'n clio uit willen laten lezen. Dat verschilde hier in de regio van EUR 15 t/m EUR 35, maar ik moest wel overal betalen...

edit: heb um trouwens niet uit laten lezen want de massakabel was verkeerd gemonteerd (tnx voor de vondst menno :-) )
Laatst gewijzigd door Bas op wo 25 sep 2002 6:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Bart V

Ja dat is zeker netjes, is hij die mapsensor niet vergeten ofzo?? :p Ik heb hier ook een kapotte ECU liggen, deze heeft sluiting gemaakt en heeft een zichtbaar verbrande baan. Als ik die erop hang loopt hij wel, maar hapert hij als een gek en houd hij in als je gas geeft, en hij loopt hij ook op 3 poten omdat hij volgens mij 1 injector niet aanstuurd.

Ik zou zeggen vervang je ECU voor een andere, en kijk eens of het verschil maakt. Maar je hebt die auto toch pas net gekocht?????
Anonymous

ja,klopt,ik had hem net gekocht,voor een schappelijk prijsje,er waren twee dingne in het begin die verholpen moesten worden,de auto trilde heel erg bij 80 km/uur,dat kwam door een motorsteun,die is inmiddels vervangen.
De andere klacht heeft hij nog steeds (stationair niet goed lopen en inhouden).
Met goede afspraken met de verkoper (voornamelijk een goede prijs)heb ik zo genomen en ik zou de klacht verhelpen,Gezien ik bij de holding Van Heck automaterialen werk,kan ik goedkoop aan onderdelen komen.
Als je kijkt op http://www.autotools.nl kijkt,(ik werk bij het bedrijf die dit programma maakt) zul je zien dat ik alle gegevens heb van alle auto's inclusief het programma Dialogys van Renault (wat de dealer heeft).dus voor mij is het niet moeilijk en duur om deze klacht te verhelpen.
Maar ik vind de mening en ervaring van jullie ook heel belangrijk en nuttig om problemen te verhelpen..
Bart V

Grappig, dat progamma autotools heb ik op mn werk :-D

maar al kan je nog zo goedkoop aan onderdelen komen, een nieuwe ECU kopen zou ik niet doen. Ik zou er gewoon een 2e handsje op knallen.
Anonymous

Waar werk jij dan als ik vragen mag??
Maus

jermaine schreef: Ik ga dus weg met een uitgelezen auto,foutcodes gereset (accupool loshalen) en een nieuwe mapsensor.
Kosten???niks,nada,noppes
Wat een service!!!
Het is de eerste keer dat ik er kom, maar vind zelf dat ik heel goed behandel ben.
Ikzelf heb m'n auto in onderhoud in Barendrecht; ook daar kennen ze dezelfde service. :)
Jeroen V
Contacteer:

mijn broers 19 16v had dezelfde symptonen,ook aan de testkast gelegen maar ze konden niks vinden. Het bleken na een tijdje gewoon de bougies te zijn !

Controleer die dus even.
Menno

dat de ecu bepaalde dingen vergeet is (vrijwel)uitgesloten. Wat kapot kan gaan is een aansturing, maar dan zou ie zich anders gedragen. Ook zou 't kunnen dat een ingang kapot is, maar dan zou de testkast zien dat een bepaalde sensor niet binnenkomt.

Goeie mogelijkheid is dat je ergens nogal wat overgangsweerstand op een massa aansluiting hebt zitten. Uitgebreid (!) schoonmaken lijkt me.
rev it like a rental
My_Key

misschien handig om over dit soort ervaringen een topic open te houden. Waar je zowel positieve als negatieve ervaringen in kunt zetten. Lijkt mij best handig.

( Ik heb ff gezocht maar nog geen gelijk topic aangetroffen )
dus......zodoende
Bart V

jermaine schreef:Waar werk jij dan als ik vragen mag??
Sleutel in het weekend als bijbaantje in de auto garage van mn oom, en wij hebben dus autotools op de pc staan, moet je eerlijk bekennen dat ik het alleen nooit gebruik :-D Wel leuk progamma.

Greetz
Anonymous

Ik heb ook zoiets gehad.
Was bij mij dat ding wat op de inlaat zit. Rood van kleur. Waar je ook dat 4mm boute op maakt. Die sensor was kapot.

Weet niet hoe die heet.
Anonymous

Volgens mij bedoel je de gaskleppotentiometer,als het goed is zijn die boutjes verzegeld met gele verf
Plaats reactie