Hallo ik ben het weer eens
Heeft er iemand op deze site het antwoord op mijn vraag. Past een 5Gtt blok fase 1 in een R 11 Turbo, en hoe dan en wat eventueel aanpassen? Ik weet dat de bak van de 9/11 anders (groter) is. Maar ik zou graag een gereviseerd blok van mijn 5 in de 11 leggen. Moet kunnen niet dan.
Alle tips en weetjes meer dan welkom!
René
Inbouwen 5 blok in 11
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Ik had in mijn eerste GT een 11 blok liggen (C1J L766), dus dat past. Wat je verder aan moet passen wijst zichzelf wel denk ik.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Het is zeker weten te doen, spul verschilt volgens mij op details, maar ik kan je niet met zekerheid zeggen wat je allemaal aan moet passen. Je hebt er nu een origineel blok in zitten (11 turbo)?
Dan is het een kwestie van beetje puzzelen denk ik? Zou voor de 11 bak gaan en motorsteunen en dan verder opbouwen...
Dan is het een kwestie van beetje puzzelen denk ik? Zou voor de 11 bak gaan en motorsteunen en dan verder opbouwen...
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
D'accord, mijn 5 blok is nu tot de grond toe af gebroken
, Blijft jammer van m'n vijfje hoor maar ik ben blij dat ik nog een leuk blokkie heb liggen!
Heb de carrosserie nog dus roep maar als je wat moet hebben!

Heb de carrosserie nog dus roep maar als je wat moet hebben!
In mijn 11 zit ook het blok van een 5 GT. Ontsteking/radiateur/slangen enz zijn anders. Ook de bakverhoudingen verschillen iets.
Let ook ff op de aansluitingen van al die kleine slangetjes aan de kunststof-inlaatbocht bij de carburateur. Die zijn ook iets anders.
Let ook ff op de aansluitingen van al die kleine slangetjes aan de kunststof-inlaatbocht bij de carburateur. Die zijn ook iets anders.
He Arjen, bedankt voor je reactie. Wat die slangen klopt wel, iets wat ik niet snap is dat er op de turbo van mijn elf geen buis loopt van achterop de turbo naar de carb. (waar is die eigenlijk goed voor) verder is er maar een slang op de actuator aangesloten.Arjen schreef:In mijn 11 zit ook het blok van een 5 GT. Ontsteking/radiateur/slangen enz zijn anders. Ook de bakverhoudingen verschillen iets.
Let ook ff op de aansluitingen van al die kleine slangetjes aan de kunststof-inlaatbocht bij de carburateur. Die zijn ook iets anders.
Die extra slang is allemaal voor de wastegate aansturing en die kun je zoals je vast wel weet om meerdere manieren aansturen.
Dat pijpje zorgt voor de overboost regeling, dat ie bij hoge toeren nog even wat extra druk geeft om de uitlaatweerstand te overwinnen.
Verder had de 11 toch ook een T3 charger ipv T2? Dit is stellig beweert op Marum...
Dat pijpje zorgt voor de overboost regeling, dat ie bij hoge toeren nog even wat extra druk geeft om de uitlaatweerstand te overwinnen.
Verder had de 11 toch ook een T3 charger ipv T2? Dit is stellig beweert op Marum...
Dan ga ik hier stellig beweren dat een 11 gewoon een T2 heeft. Die van mij in ieder geval wel. Er is wel veel onduidelijkheid over de 11 turbo. Ik heb ook in verschillende boeken gelezen dat de motor gelijk zou zijn aan die van een 5AT. Niet dus. Is gewoon een GT-motor met een andere ontsteking en standaard iets lagere druk.
Ja, ik bedoel dus inderdaad een luchtslang. Bedankt voor de uitleg. Ik heb ook gelezen dat er een T3 aanhangt (is toch groter qua omvang?) maar dat ontken is dus ook, bovendien is de turbo vervangen geweest. Ik denk dat ik ook naar de Meern kom dus dan pluizen we het boeltje uit.