Hoi, ik heb ff een vraagje .
Ik heb dit probleem sinds een tijdje maar t begint me nu toch wel te irriteren.
Het zit namelijk zo: als mn auto koud is dan doet mn toerenteller t amper (de wijzer blijft staan op 0 of soms op 1000 toeren,en soms zelfs op 4000 ofzo) maar t vreemde is dat als mn auto warm gereden is dan doet de toerenteller het weer wel!!
wie heeft dit probleem al s gehad en wie kan me vertellen of t een dure grap wordt?
alvast bedankt voor de reacties
grtz Paskie
[clio 16v] toerenteller doet vreemd
-
Misschien een probleem met je dynamo/accu? Je toerenteller is electronisch. Als je 's morgens je auto start en de dynamo werkt eerst even niet goed of iets dergelijks, kan hij vervelend gaan doen.
Nou ik hoop van niet want die zijn allebei ongeveer een jaar geleden vervangen
.
Maar waar zitten die aansluitingen precies? Gaat dat signaal electronisch of via een kabel?
Ik heb t vermoeden dat ik t moet zoeken in de tellerbak zelf ...zou wel vreemd zijn want met een warme motor doet ie t weer wel (en dan zonder tegen t glas aan te drukken ).

Maar waar zitten die aansluitingen precies? Gaat dat signaal electronisch of via een kabel?
Ik heb t vermoeden dat ik t moet zoeken in de tellerbak zelf ...zou wel vreemd zijn want met een warme motor doet ie t weer wel (en dan zonder tegen t glas aan te drukken ).
Dat is inderdaad apart. toerenteller zit op je ontsteking (bobine) aangesloten. Die stekker waarmee hij aangesloten is zou geoxideerd kunnen zijn ofzo. Trek hem eens los en controleer hem eens, hij zit onder op de bobine.
Wellicht een domme opmerking, maar je weet maar nooit:
Heb je er een mobiele telefoon bijhangen? Ik had een tijdje een GSM naast mijn tellerbak hangen en mijn meter deed zeer vreemd... Hij viel steeds weg en kwam weer terug.
Alleen je zegt dat het bij jou alleen maar zo is wanneer je motor koud is en dan gaat bovenstaande theorie niet meer op, helaas...
Heb je er een mobiele telefoon bijhangen? Ik had een tijdje een GSM naast mijn tellerbak hangen en mijn meter deed zeer vreemd... Hij viel steeds weg en kwam weer terug.
Alleen je zegt dat het bij jou alleen maar zo is wanneer je motor koud is en dan gaat bovenstaande theorie niet meer op, helaas...

dan zou de motor ook erg rot lopen.RO 16v schreef:Misschien is het opname element van de ontsteking versleten of kapot ( zit op de versnellingsbak).
ff de draden op je ontstekingsmodule met contactspray inspuiten. als de bedrading wel voor elkaar is, zou ik zeggen dat 't de teller zelf is.
rev it like a rental
-
kijk kijk, da's de eerste keer dat ik ook eens gelijk heb. Kweet bijna niets van auto's af maar nu voel ik me toch effe een hele piet.Johan de clio man schreef:dit probleem heb ik ook gehard het bleek toen dat mijn dynamo kapot was en gerevizeerd moest worden

Hmm heb net hele handeltje ingespoten met contactspray (stekkers /draden ontst.mod) maar probleem blijft .Er hangt ook geen gsm naast
en idd mn motor loopt wel goed dus iets in de ontsteking oid leek me t ook al niet.
Accu en dynamo zijn ook nog goed gelukkig .
Zo'n teller is die nou "makkelijk" te repareren ,of zou t een andere worden?? En is de toerenteller afzonderlijk te vervangen of moet ik de hele zooi vervangen (dus incl km teller en andere metertjes)?

Accu en dynamo zijn ook nog goed gelukkig .
Zo'n teller is die nou "makkelijk" te repareren ,of zou t een andere worden?? En is de toerenteller afzonderlijk te vervangen of moet ik de hele zooi vervangen (dus incl km teller en andere metertjes)?
de teller kan je los vervangen. eerst de tellerbak uit 't dashboard, dan de teller uit de tellerbak.
Voor de teller kan ik me als mogelijke problemen voorstellen: slecht contact of zwaar lopen.
dus contactsprayen en/of smeren.
Voor de teller kan ik me als mogelijke problemen voorstellen: slecht contact of zwaar lopen.
dus contactsprayen en/of smeren.
rev it like a rental