GTE loopt op 3 pitten

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
R5GTE

Vandaag eens begonnen met knutselen aan mijn recent aangeschafte GTE, volgens de verkoper was de rekeneenheid kaduuk en zou die daarom op 3 pitten lopen.

Ik heb dus van mijn andere GTE de rekeneenheid afgehaald om te testen. ook met een goede loopt ie dus op 3. het is de 4e cilinder ofwel de meest rechtste.scheelt me in iedergaval weer een dure rekeneenheid.

Ik heb de injector al vervangen en bougie vonkt gewoon dus daar ligt het niet aan. ook krijgt de injector evenveel stroom als de andere drie.

als de auto stationair loopt lijkt er niet veel aan de hand maar zodra je iets gas geeft dan hoor je duidelijk dat ie niet zuiver loopt.

Ik snap er geen bal meer van peut+vonk+lucht dan moet ie het toch doen ??

wie heeft zoiets dergelijks ooit meegemaakt of gehoord wat er aan de hand kan zijn.

kzou ut toch wel fijn vinde as tie op 4 pitjes zou bromme. :D
Riël
Über-Spammer

Injector krijgt dan wel stroom, maar spuit ie dan ook benzine? Verwissel es injector 4 en 3 ofzo en kijk je of dan 3 het niet doet? Dan is een injector naar de *#@. Ik weet niet hoe het zit, maar kan er ook geen aanvoerslangetje naar de injector stuk/dicht zitten?

Als nix van dit het is kan het nog aan je cilinder/zuiger liggen. Te weinig compressie? Doe es een compressietest.

Groeten!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Patrick L.

Wat mijn ervaring is, is dat je niet willekeurig de rekeneenheid van een andere GTE in die van jouw kunt hangen, de homologatienr`s moeten overeenkomen. Als die niet kloppen zal ie niet of slecht lopen. Mischien anders ook de bougies+kabels en de onstekingsmodule van die ene GTE proberen.
Nu maar hopen dat er de originele rekeneenheid in zit en niet één van een andere GTE. Ik heb er nog 1 liggen, maar met klein defect, bij koude start loopt ie bijna niet (net zoals zonder choke), warm doet ie het gewoon, heb een keer ergens sluiting gemaakt. Mischien te gebruiken voor test.
Toen een gebruikte besteld op homologatienr, kreeg ik er één van een Clio 1.8, was toch de goeie.
R5GTE

Injectors zijn alle vier gewisseld met exemplaren die zekerste weten werken.
maar ik zal idd maar eens gaan testen met verdelerkap en bougies. als de vonk niet sterk genoeg is dan loopt ie ook beroerd.

De rekeneenheid die ik heb gebruikt om te testen was die uit mijn blue sport, precies dezelfde dus die is niet kapot.

mijn oom kwam gisteren met het verhaal dat er een sensor voor hoogste punt of doodpunt genoemd op de zijkant van het blok zit en als die kapot is dan wil ie ook wel eens slecht gaan lopen.

BTW ik ga volgende week een afspraak maken met de RDW voor mijn blue sport.
moet alleen 2 wiellagers en een aandrijfasvervangen.
verders is ie oppietoppie.
gille
Contacteer:

R5GTE schreef:Injectors zijn alle vier gewisseld met exemplaren die zekerste weten werken.
maar ik zal idd maar eens gaan testen met verdelerkap en bougies. als de vonk niet sterk genoeg is dan loopt ie ook beroerd.

De rekeneenheid die ik heb gebruikt om te testen was die uit mijn blue sport, precies dezelfde dus die is niet kapot.

mijn oom kwam gisteren met het verhaal dat er een sensor voor hoogste punt of doodpunt genoemd op de zijkant van het blok zit en als die kapot is dan wil ie ook wel eens slecht gaan lopen.

BTW ik ga volgende week een afspraak maken met de RDW voor mijn blue sport.
moet alleen 2 wiellagers en een aandrijfasvervangen.
verders is ie oppietoppie.
ik reageer hier ff op wat jij tegen riél zei ,ja had een goei draaiende die nie op 3 pitten liep kunnen kopen of wisselen,maar ja 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
R5GTE

gille (mountainbike) schreef:
R5GTE schreef:
ik reageer hier ff op wat jij tegen riél zei ,ja had een goei draaiende die nie op 3 pitten liep kunnen kopen of wisselen,maar ja 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
Gille, ik heb mezelf 2 GTE aangeschaft.
1 GTE blue sport die helemaal perfect is.
1 witte '87 GTE die op 3 pitten loopt ( deze heb ik erbij gekocht voor onderdelen.)

dus dubbel plezier :) :)
Plaats reactie