stuurkolom

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
Anonymous

er zit dus redelijk wat speling op mijn stuur hier zal ik waarschijnlijk die rubbers moeten vervangen?? iemad weet het beter??

moet ik hiervoor heel mijn stuurhuis iut elkaar halen of kan ik er zo uit?

zit deze ook met een slotbout vast en hoe krijg ik die los??
Marcel (mlg)
Contacteer:

Bij een clio ( het gaat om een clio geloof ik ?) wil er nog wel eens speling gaan zitten in de kneegewrichten van de stuurstang , dan moet je er een nieuwe stuurstang inzetten . Deze moet je er uit kunnen halen zonder speciaal gereedschap .

Het kan ook inwendig in het stuurhuis zitten ,dit komt alleen niet zo vaak voor . Het stuurhuis kan je klein beetje afstellen aan de onderzijde ( aan de andere kant waar de stuurstang vast zit .
Anonymous

dus zo'n stuurstang gaan er vanaf stuurkant uit??

weet iemand wat zoiets kost of moet ik he top de sloop halen?

kan ik zoiets ook gewoon lassen?
Marcel (mlg)
Contacteer:

Het valt niet te lassen , het is van binnenin de auto uit te bouwen . Het lastigste met uit/in bouwen is de bout tussen het stuurstang en stuurhuis los en vast te maken .

We hebben er een poosje geleden een vervangen en volgens mij is ie niet super duur nieuw
Op de sloop moet je maar kijken of ie goed is .
spir@l
Car: 5 GT Turbo
Contacteer:

"zoekt" en gij zult meer info vinden......
Patrick

spir@l schreef:"zoekt" en gij zult meer info vinden......
hebt gij ervaring dan???hahahaha
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
speedline

martijnanus schreef:er zit dus redelijk wat speling op mijn stuur hier zal ik waarschijnlijk die rubbers moeten vervangen?? iemad weet het beter??

moet ik hiervoor heel mijn stuurhuis iut elkaar halen of kan ik er zo uit?

zit deze ook met een slotbout vast en hoe krijg ik die los??
De stuurkolom vervangen door een exemplaar van de sloop levert waarschijnlijk dezelfde problemen op. Aangezien het waarschijnlijk niet de kruiskoppelingen zijn die speling hebben maar de rubber trillingsdemper.

Bij verschillende RenaultŽs, waaronder de Super 5GTT en de Clio 16v varianten, is er een rubber trillingsdemper toegepast in de stuurkolom.

Als dit rubber defect raakt krijg je te maken met speling op het stuur en een vaag stuurgevoel (rond de middenstand).

Om dit te verhelpen dien je de stuurkolom uit te bouwen en het rubber te vervangen of de koppeling waar het rubber in zit vast te lassen. Kan binnen 30 minuten gepiept zijn.
Anonymous

vast lassen dus =))

en hoe bouwen me deze uit???

tips tips en jah het is en 16v
Plaats reactie