golden tulip rally
-
- Contacteer:
Ik ben wel nieuwschierig wie er van de renaultclub allemaal naar de golden tulip rally gaan. Voor informatie meer informatie ga naar http://www.goldentuliprally.nl Ik ben er in ieder geval wel. Vrijdag en zaterdag ga ik er heen, is altijd gezellig.
-
- Contacteer:
Ik ben er ook.
Maar niet met een Renault helaas, ik rij met een vriend mee met een (sl)opel...forgive me please
Maar niet met een Renault helaas, ik rij met een vriend mee met een (sl)opel...forgive me please
Project 2004 - Willy gaat weer rijden ! En ... een GTT of toch een S4 ??
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
Vrijdagavond ben ik er ook.
Clio 16V Grandprix (williams blue)
Clio Grand Prix 16V (404)
- Rik Hamberg
- Car: Clio IV R.S. (JS)
Ik ga er ook heen, alleen op vrijdag!! Altijd SUPER spectaculair!!
RENAULT MAXI MEGANE van een Deen
RENAULT CLIO WILLIAMS
Doen er mee!!
GAAF die Megane!!
RENAULT CLIO WILLIAMS
Doen er mee!!
GAAF die Megane!!
Rik, waar haal jij die info vandaan?? Ik ben namelijk druk op zoek naar een startlijst maar kan hem niet vinden..... Staat volgens mij niet op http://www.goldentuliprally.nl
Een beetje vreemd is best lekker
-
- Contacteer:
Ha, die megane was er ook bij in Roosendaal. We hadden onze service meer brutaal ernaast geparkeerd. Was met het klussen 's avonds ideaal, die kerels hadden echt mega veel lampen bij zich, we stonden gewoon in het daglicht...Rik Hamberg schreef:Ik ga er ook heen, alleen op vrijdag!! Altijd SUPER spectaculair!!
RENAULT CLIO WILLIAMS
Doen er mee!!
GAAF die Megane!!

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Marco16V schreef:Vrijdagavond ben ik er ook.
Ik heb ook een grand prix (staat bij service terein) kom maar langs als je wilt ik ben zelf monteur bij Stichting KEHA rallysport staat wel op service terein. Groeten gerjan.
Via deze link kunnen de resultaten bijna live gevolgd worden... Megane en Clio doen het goed tot nu toe!! Dat beloofd nog wat...
http://home.keulen.com/

http://home.keulen.com/
Een beetje vreemd is best lekker
-
- Contacteer:
Wat voor een motorblok zit er in zo'n maxi megane is dat het zelfde als een Williams?
Wat een mooi geluid, ik kreeg er kippenvel van als hij langs kwam. De clio was niet echt snel maar reed wel goed mee. Zo'n Williams moet toch veel sneller kunnen, want die van mij is echt duidelijk sneller. Maar het was weer een geslaagt weekend.
Wat een mooi geluid, ik kreeg er kippenvel van als hij langs kwam. De clio was niet echt snel maar reed wel goed mee. Zo'n Williams moet toch veel sneller kunnen, want die van mij is echt duidelijk sneller. Maar het was weer een geslaagt weekend.
JAAAA.....J. Reekers schreef:De clio was niet echt snel maar reed wel goed mee. Zo'n Williams moet toch veel sneller kunnen, want die van mij is echt duidelijk sneller
daar zijn de beroemde ik kan het harder verhalen weer

als je er geen verstand van hebt... vergeet niet dat er regelementen zijn die verbieden dat bepaalde zaken aan de motor veranderd worden. Ook het budget is nogal belangrijk en als laatste moet je zo rijden dat je het 20 proeven uithoudt.
[img]http://ww.autopics.nl/fotos/rallys/GTR2 ... 3436AA.jpg[/img]
De williams werd trouwens 26e algemeen, 5e klasse N3 in een EK evenement, 3e nederlandse N3 dus.
there is no spoon.
-
- Contacteer:
Hmm, Tijn, van wie is deze Clio? Die 'ik ga harder'-verhalen zijn er inderdaad altijd. Toch moet je toegeven dat deze idd niet erg hard gaat. Tenminste, in Rotterdam gingen jullie, en wij ook, er vrij hard voorbij...
Gijs
Gijs
Bezemer Rally Team
Dat was een andere rijder in rotterdam, dat ging inderdaad niet hard. Normaal rijdt Marcel Cats in deze Clio, zo ook in Hellendoorn.clio_rally schreef:Hmm, Tijn, van wie is deze Clio? Die 'ik ga harder'-verhalen zijn er inderdaad altijd. Toch moet je toegeven dat deze idd niet erg hard gaat. Tenminste, in Rotterdam gingen jullie, en wij ook, er vrij hard voorbij...
Gijs
In de ELE rally werd hij bijvoorbeeld 2e N3 (voor Frank Kuitert in de RS)
there is no spoon.
-
- Contacteer:
Ok, vandaar. In Rotterdam was het inderdaad niet spectaculair. En Reno moet toch harder kunnen...
Gijs

Gijs
Bezemer Rally Team
nou HEREN rally piloten,dat vind ik niet netjes wat jullie nu zeggen.
iedereen is nie gemaakt voor BURNS OF SAINTZ te immiteren,dus denk ik ,laat die jongen toch wat trager rijden,als ie nie harder durft.
hij probeert tenminste ook mee te doen,en ok dan komt de discussie van de amateurkes die de rallysport in gevaar brengen maar zeg,bompa van 85 in't verkeer is gevaarlijk dan een iets wat onervaren piloot
UGH ik heb gesproken
iedereen is nie gemaakt voor BURNS OF SAINTZ te immiteren,dus denk ik ,laat die jongen toch wat trager rijden,als ie nie harder durft.

hij probeert tenminste ook mee te doen,en ok dan komt de discussie van de amateurkes die de rallysport in gevaar brengen maar zeg,bompa van 85 in't verkeer is gevaarlijk dan een iets wat onervaren piloot
UGH ik heb gesproken

Nee Gille, Ik zit Marcel juist te prijzen. Theo (de rijder van die clio in rotterdam) vond trouwens zelf in Rotterdam ook dat hij niet hard gaat, hij is de navigator / sponsor van marcel en wilde voor de lol gewoon een keertje Rijden.gille (mountainbike) schreef:nou HEREN rally piloten,dat vind ik niet netjes wat jullie nu zeggen.
iedereen is nie gemaakt voor BURNS OF SAINTZ te immiteren,dus denk ik ,laat die jongen toch wat trager rijden,als ie nie harder durft.![]()
![]()
![]()
UGH ik heb gesproken
Het is zeker geen kwestie van dat Marcel niet harder durft, ik weet niet wie dat zei, maar die auto KAN gewoon niet harder haast. even voor de duidelijkheid, het scheelt op een proef ongeveer 3 km/uur gemiddeld tussen de 5e en de 1e in de klasse, dus we hebben het sowieso over gelul in de marge.
Marcel heeft in de zwaarste rally van nederland een topprestatie neergezet en dat is alleen maar lovende woorden waard.
there is no spoon.
ah ok dan zal ik dat verkeerd interprteert hebben,ik dacht al van zo zijn die mannen toch nie,dus heb ik beter mijn eerst gedachte gevolgdTijn schreef:Nee Gille, Ik zit Marcel juist te prijzen. Theo (de rijder van die clio in rotterdam) vond trouwens zelf in Rotterdam ook dat hij niet hard gaat, hij is de navigator / sponsor van marcel en wilde voor de lol gewoon een keertje Rijden.gille (mountainbike) schreef:nou HEREN rally piloten,dat vind ik niet netjes wat jullie nu zeggen.
iedereen is nie gemaakt voor BURNS OF SAINTZ te immiteren,dus denk ik ,laat die jongen toch wat trager rijden,als ie nie harder durft.![]()
![]()
![]()
UGH ik heb gesproken
Het is zeker geen kwestie van dat Marcel niet harder durft, ik weet niet wie dat zei, maar die auto KAN gewoon niet harder haast. even voor de duidelijkheid, het scheelt op een proef ongeveer 3 km/uur gemiddeld tussen de 5e en de 1e in de klasse, dus we hebben het sowieso over gelul in de marge.
Marcel heeft in de zwaarste rally van nederland een topprestatie neergezet en dat is alleen maar lovende woorden waard.

maar vind maar ergens en parcours vaneen paar km.
ik ben Navi, dus mag een ander rijden.gille (mountainbike) schreef:ah ok dan zal ik dat verkeerd interprteert hebben,ik dacht al van zo zijn die mannen toch nie,dus heb ik beter mijn eerst gedachte gevolgdTijn schreef:Nee Gille, Ik zit Marcel juist te prijzen. Theo (de rijder van die clio in rotterdam) vond trouwens zelf in Rotterdam ook dat hij niet hard gaat, hij is de navigator / sponsor van marcel en wilde voor de lol gewoon een keertje Rijden.gille (mountainbike) schreef:nou HEREN rally piloten,dat vind ik niet netjes wat jullie nu zeggen.
![]()
![]()
UGH ik heb gesproken
Marcel heeft in de zwaarste rally van nederland een topprestatie neergezet en dat is alleen maar lovende woorden waard.![]()
![]()
,ik dacht jullie met 2 jij en GIJS al eens ff uit tedagen voor een op een zelfgemaakt parcoursje een rallysprintje te doen,tis wel lang leden maar je verleert dat nie he.
maar vind maar ergens en parcours vaneen paar km.
there is no spoon.
-
- Contacteer:
Gille, Gille, niet zo hard van leer gaangille (mountainbike) schreef:nou HEREN rally piloten,dat vind ik niet netjes wat jullie nu zeggen.
![]()
![]()
UGH ik heb gesproken

Gijs
Bezemer Rally Team
-
- Contacteer:
Ik ken alle regelementen niet daarom zeg ik ook zo'n clio moet veel harder kunnen. Ik weet niet wat er wel en niet verbouwt mag worden. Ik heb een achterberg blok er in liggen mogen ze daar ook mee rijden?
Maar de bestuurdes deden het er goed bij de golden tulip rally, dat bedoelde ik niet maar de wagen was niet erg snel van zijn plek af. Ik weet best dat het rijden in een rally moeilijker is dan de meeste mensen denken en wil ook zeker niet zeggen dat ik het beter kan.
Maar weet ook iemand wat voor een blok er in een maxi megane ligt? En wat voor een uitlaat er onder hangt , want dat is echt een wereld geluid.
Maar de bestuurdes deden het er goed bij de golden tulip rally, dat bedoelde ik niet maar de wagen was niet erg snel van zijn plek af. Ik weet best dat het rijden in een rally moeilijker is dan de meeste mensen denken en wil ook zeker niet zeggen dat ik het beter kan.
Maar weet ook iemand wat voor een blok er in een maxi megane ligt? En wat voor een uitlaat er onder hangt , want dat is echt een wereld geluid.
Je hebt achterberg en achterberg... andere nokkenas, andere klepzetelhoek, andere kleppen, dat soort dingen mogen dus allemaal niet.... blueprinten met de originele specs en chiptunen mag wel. motorisch moet een groep N auto bijna standaard blijven. Marcel heeft een blok van DBM van een jaartje of wat terug, met een redelijk wilde chip er in (het ding vlamt enorm uit de uitlaat) en gaat voor een Groep N williams heel best van zijn plek.
Een maxi megane heeft een gr.A blok met enorm veel titanium onderdelen (kleppen , nokkenas geloof ik ook) er in, cmpleet andere kop en er is bijna niets gelijk aan de standaard motor. Daar komt zo'n 280 - 290 pk uit.
Een maxi megane heeft een gr.A blok met enorm veel titanium onderdelen (kleppen , nokkenas geloof ik ook) er in, cmpleet andere kop en er is bijna niets gelijk aan de standaard motor. Daar komt zo'n 280 - 290 pk uit.
there is no spoon.
kijk maar eens op de site van de golden tulip rally wat er allemaal achter is gefinisht.. celica GT4 bijvoorbeeldSteven (Fiets) schreef:En ik denk ook niet dat je je zo erg in die Williams moet vergissen qua snelheid. Hij is gewoon erg stil en maakt niet extreem veel toeren, dus klinkt het gauw minder snel.

there is no spoon.
slechte piloot dan, want met een GT4 wil ik die renoke's nog zien komen, zonder pech wel natuurlijk he.Tijn schreef:kijk maar eens op de site van de golden tulip rally wat er allemaal achter is gefinisht.. celica GT4 bijvoorbeeldSteven (Fiets) schreef:En ik denk ook niet dat je je zo erg in die Williams moet vergissen qua snelheid. Hij is gewoon erg stil en maakt niet extreem veel toeren, dus klinkt het gauw minder snel.
op hoeveel sec wil ik jullie zetten per KP.Tijn schreef:kijk maar eens op de site van de golden tulip rally wat er allemaal achter is gefinisht.. celica GT4 bijvoorbeeldSteven (Fiets) schreef:En ik denk ook niet dat je je zo erg in die Williams moet vergissen qua snelheid. Hij is gewoon erg stil en maakt niet extreem veel toeren, dus klinkt het gauw minder snel.

roestige oude gille wil het wel weer eens proberen ?
go ahead... make my day ....

there is no spoon.
heb een tijdje geleden,eens gereden met een clio groep N van een vriend van mij en ik ging toch hard hoor volgens hem,en hij kende me vroeger ook weten rijden.1 nadeel he met vroeger ,als jullie nu couperen zeker met die clio's incluide mijn vriend zijn clio,is er nis meer van over,en couperen en op de koord rijden is toch nog tenminste rally hoor.dus zoals je zelf zegt make my dayTijn schreef:roestige oude gille wil het wel weer eens proberen ?![]()

ik ga de MENNO toch eens moeten warmmaken voor die rallyclio in elkkaar te steken en in nederland een wat ases te kicke zeker.en daar een dikke kitcar blok in.
couperen (voor degenen die geen belgische rallytermen kennen : snijden in de bocht, afsteken) gaat prima met de clio hoor, je moet alleen je wagenhoogte niet op het minimum zetten. kijk die foto maar eens, en dat was geen uniek punt. er zijn ook stukken bij waarbij de carterplaat gewoon op het asfalt schuift.gille (mountainbike) schreef:als jullie nu couperen zeker met die clio's incluide mijn vriend zijn clio,is er nis meer van over.
there is no spoon.
ja maar koop dan ineens een heel vrachtwagen vol speedline's,want ze breken zoals een lucifer als je coupeert.en ik spreek van ondervinding gewoon velg geplooid,was ie ff pisted,maar hij zei rijd jij ff want ik hoor een geluid in de aandrijflijn, dat ik ook iets zou horenTijn schreef:couperen (voor degenen die geen belgische rallytermen kennen : snijden in de bocht, afsteken) gaat prima met de clio hoor, je moet alleen je wagenhoogte niet op het minimum zetten. kijk die foto maar eens, en dat was geen uniek punt. er zijn ook stukken bij waarbij de carterplaat gewoon op het asfalt schuift.gille (mountainbike) schreef:als jullie nu couperen zeker met die clio's incluide mijn vriend zijn clio,is er nis meer van over.
3 bochtcouperen hop krak,en daar stonden we

-
- Contacteer:
Ja, maar dat hoort nu eenmaal bij de sport, je moet geen bochten 'couperen'...
En daarbij, kromme velgen buig je recht, wij hebben ook geen ladingen velgen, een velg kapot is al snel het einde van een rally voor ons. Elke wagen breekt, buigt en verliest velgen, is niet iets bijzonders voor de clio...
Gijs
En daarbij, kromme velgen buig je recht, wij hebben ook geen ladingen velgen, een velg kapot is al snel het einde van een rally voor ons. Elke wagen breekt, buigt en verliest velgen, is niet iets bijzonders voor de clio...
Gijs
Bezemer Rally Team
waarom geen bochten couperen????????????clio_rally schreef:Ja, maar dat hoort nu eenmaal bij de sport, je moet geen bochten 'couperen'...
Gijs
telt plezier zelf nie meer bij jullie mannen???
rally is voor mij altijd wel een beetje fun geweest, dat ik een heel klein beetje onder de knie had.en vermits ik wist dat ik nooit een WK zou rijden,is het nie verder geraakt dan wat klassewinst,en heel veel fun,daarbij hoort couperen enzo.....

maar ik wens jullie veel suc6 in jullie carriere

-
- Contacteer:
Kijk Gille, als jij rijdt in je eigen wagen, kun je doen wat je wilt. Als je met een team van tien man een half jaar tijd steekt in sponsoring, klussen en trainen, kijk je wel uit. We rijden op het geld van sponsors, we hebben zelf geen rooie cent. Dat betekent dat elke kromme velg ons einde kan zijn. En dan is de keuzen makkelijk: Een heel seizoen rijden op 90% en kans maken om volgend jaar weer door te gaan of voor de max gaan en alles riskeren, wellicht de laatste rally ooit rijden. Sorry, dan zijn er een hoop jongens voor wie ik een hoop verpest...gille (mountainbike) schreef:waarom geen bochten couperen????????????clio_rally schreef:Ja, maar dat hoort nu eenmaal bij de sport, je moet geen bochten 'couperen'...
Gijs
telt plezier zelf nie meer bij jullie mannen???
rally is voor mij altijd wel een beetje fun geweest, dat ik een heel klein beetje onder de knie had.en vermits ik wist dat ik nooit een WK zou rijden,is het nie verder geraakt dan wat klassewinst,en heel veel fun,daarbij hoort couperen enzo.....![]()
![]()
maar ik wens jullie veel suc6 in jullie carriere
Verder is het couperen natuurlijk onzin. Als de berm zahct is ok, maar anders neemt niemand het risiko. Want een kromme velg kan ook leeglopen en dan ben je nog meer tijd kwijt. Dat is juist het leuke van rally, de afweging tusen hard rijden en de finish halen. De hele tijd couperen en je zult nooit een klassering maken...
gijs
Bezemer Rally Team