Vandaag in een Opel Speedster gereden!

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Rick

[img]http://www.opel.de/showroom/speedster/i ... ntro_1.jpg[/img]

Een vriend van mij werkt bij Shell en daar tegenover zit een Opel dealer die daar ook altijd haar auto's aftankt, dus een beetje ouwehoeren met die lui heeft als resultaat gehad dat ie een Opel Speedster mee mocht nemen voor 2 uur!

Wat is dat heftig om in zo'n ding te sturen zeg, echt geweldig. Ten eerste de looks van die auto en het bekijks wat je er mee hebt en daarnaast de prestaties. Die auto heeft tot de 150 zo'n versnelling, echt heerlijk. De wegligging is ook echt formidabel. Mag ook wel, want het is natuurlijk een Lotus met een Opel motor en uiterlijk.
En als je dan door de binnenstad rijdt geeft het zo'n kick als je al die mensen ziet wijzen en kijken.

Kortom, tis een Opel, maar als ik een ton had liggen wist ik het wel!!!!
Anonymous

Rick schreef: Kortom, tis een Opel, maar als ik een ton had liggen wist ik het wel!!!!

En anders ik wel, of een van de mooie andere auto's die je voor een ton hebt. :p
Bart V

aardig karretje, en zal best goed rijden, maar het blijft een opel. Voor die ton ga ik voor een clio V6
Abel
Über-Spammer

:lol: Ik heb je dan op de snelweg gezien bij zwolle.. bij de wegwerkzaam heden.. ik kwam toen net bij Bas weg en het was denk ik iets van 16:45 twee jongens in een speedster...
Moontje Mégane Coupé
Contacteer:

Gaaf... Ik heb de Speedster nog nooit zien rijden, maar ik vind het echt een brute wagen !!!

En een ton ??? Uhm, dan ga ik toch ook voor de Clio V6 !!! 8)
Merijn.V
Contacteer:

Doe mij die renault roadster dan maar.
Vink toch net ff iets aparter.
Troj

Sorry, maar ik vind het helemaal niks zo'n Speedster.
Voor een ton ga ik toch ook voor een V6 of een Clio RS.. Of om helemaal gek te doen voor een Alfa 156 GTA (is misschien wel vloeken hier, ik vind het een geweldige bak! 8) )
Life is too short to not enjoy :)
Tom
Moderator
Car: MB

sorry dat ik het moet zeggen, maar de speedster is echt een walgelijke auto. Je moet de Lotus Elise en de speedster maar eens naast elkaar zetten en je zult zien dat de speedster een lotus is met een verkeerd jasje (opel zal dan ook als exuus geven dat hij in samenwerking met lotus is gebouwd). De rijeigenschappen zullen ongetwijfeld enorm goed zijn, maar daar komt ie weer...........omdat het een lotus is.

Kortom, ik vind het ronduit belachelijk dat een groot (top zul uit mijn mond niet horen) merk als opel een auto moet "lenen" bij een andere fabrikant om een leuk sport autotje op de mark te brengen. Dus mensen, koop een leuke elise (is ook nog eens stukken mooier) en dus absoluut geen speedster :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
catrinus

Als ik een ton had dan had ik mij direct een sport spider voor de deur staan. Niet zo`n opel. Ik vind de looks echt niets. Als ik een opel wil dan wil ik een c kadett gt/e.
There will be plenty of time to rest when your dead
Nick (germanstyle)

catrinus schreef:Als ik een opel wil dan wil ik een c kadett gt/e.
That's my man!!! En dan graag met een Senator of Monza blok erin!!! 8) 8)
Of zo'n C Aero!!! VET!!
(in deze reply komen de duitse tuninggevoelens weer ff naar boven :lol: )

Maar ik reed laatst ook achter zo'n Speedster. Iel ding man!! Voor een ton kocht ik wel wat meer blik en al helemaal geen opel.
Merijn.V
Contacteer:

catrinus schreef:Als ik een ton had dan had ik mij direct een sport spider voor de deur staan. Niet zo`n opel. Ik vind de looks echt niets. Als ik een opel wil dan wil ik een c kadett gt/e.
Zo'n coupe zeker? Inderdaad en dan geel met zwart?? :wink: Is voor mij ook DE opel.
Anonymous

Voor een ton koop je toch gewoon een Corvette c5!
Veel vermogen(344 PK)en toch ook open kunnen rijden.
http://home-3.tiscali.nl/~mozesb/991.jpg

Greetz Erik.
twingoturbo

Bart V schreef:aardig karretje, en zal best goed rijden, maar het blijft een opel. Voor die ton ga ik voor een clio V6
zeker mee eens, geen slopel!
Rick

Abel schreef::lol: Ik heb je dan op de snelweg gezien bij zwolle.. bij de wegwerkzaam heden.. ik kwam toen net bij Bas weg en het was denk ik iets van 16:45 twee jongens in een speedster...
haha..ja dat kan wel kloppen. Relaxed he?
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

Steven
Car: M536

Ik vind het ook een mislukking, kijk ook ff watvoor motor erin hangt: een 2.2-16v ECOTEC :-* Tuurlijk geeft het een leuk vermogen voor zo'n lichte wagen, maar ze hebben er nix aan gedaan en het geluid wat eruit komt is ook zwaar bagger.

Terwijl ze een prachtige 2.0T hebben vanuit de Astra Coupé Turbo, misschien iets te grof geweld voor zo'n bak, maar das tenminste wel een sportieve motor.

Ik vind het maar een zeer matig ding, geef mij maar liever 1 elise (of een Exige ;) )
Robke
Car: Lexus IS250

Ik heb laatst in een Honda S2000 gereden, is gewoon veel vetter dan zo'n opel. Doortrekken tot de 9400tpm!!!!
En dat ding blijft maar accelereren, 150 in z'n 3 met een 6-bak vind ik wel erg netjes! :D
210 in z'n 5 en dan nog maar 5500tpm draaien, echt geweldig die wagen! Komt natuurlijk door de 240 paarden op de achterwielen.

Eerlijk waar, als ik een ton had, kocht ik er zo eentje voor in het weekend! :)
Robert dB.

sluit ik me bij aan....ennuh JP ookwel denk ik :D
Jan-Geert (Momentsleutel)

Tom schreef:sorry dat ik het moet zeggen, maar de speedster is echt een walgelijke auto. Je moet de Lotus Elise en de speedster maar eens naast elkaar zetten en je zult zien dat de speedster een lotus is met een verkeerd jasje (opel zal dan ook als exuus geven dat hij in samenwerking met lotus is gebouwd). De rijeigenschappen zullen ongetwijfeld enorm goed zijn, maar daar komt ie weer...........omdat het een lotus is.

Kortom, ik vind het ronduit belachelijk dat een groot (top zul uit mijn mond niet horen) merk als opel een auto moet "lenen" bij een andere fabrikant om een leuk sport autotje op de mark te brengen. Dus mensen, koop een leuke elise (is ook nog eens stukken mooier) en dus absoluut geen speedster :wink:
tja opel leent overal modelletjes weg , de movano is een renault bus alleen dan goedkoper.. , en de wagon r + van suzuki hebben ze ook gejat wat nu nog meer , tja en zelfs nissan heeft nu zon bus van renault.. maar ja voor een ton kocht ik een vel satis :-)
Dirk (CRX)

robclio16V schreef:Ik heb laatst in een Honda S2000 gereden, is gewoon veel vetter dan zo'n opel. Doortrekken tot de 9400tpm!!!!
En dat ding blijft maar accelereren, 150 in z'n 3 met een 6-bak vind ik wel erg netjes! :D
210 in z'n 5 en dan nog maar 5500tpm draaien, echt geweldig die wagen! Komt natuurlijk door de 240 paarden op de achterwielen.

Eerlijk waar, als ik een ton had, kocht ik er zo eentje voor in het weekend! :)
HIER sluit ik mij bij aan, heb mogen meerijden in zo'n auto (was niet blond met mooie borsten om te mogen sturen) maar die dingen gaan ECHT wild!
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
Troj

Ik heb net in een Morgan Aero 8 gereden, koop je wel niet voor een ton, maar wel errug vet :D :D
Life is too short to not enjoy :)
Anonymous

mooie bak die speedster
R5GTE

Tom schreef:sorry dat ik het moet zeggen, maar de speedster is echt een walgelijke auto. Je moet de Lotus Elise en de speedster maar eens naast elkaar zetten en je zult zien dat de speedster een lotus is met een verkeerd jasje (opel zal dan ook als exuus geven dat hij in samenwerking met lotus is gebouwd). De rijeigenschappen zullen ongetwijfeld enorm goed zijn, maar daar komt ie weer...........omdat het een lotus is.

Ik weet het, jullie zitten er niet op te wachten maar ik moet het effe kwijt dat Opel niets heeft geleend van Lotus.
GM lees General Motors is eigenaar van
Opel , Lotus , Chevrolet , GMC , Caddilac, Buick en Pontiac

Maar ik moet je nageven dat Lotus een ultiem rijgenot geeft. zowel motorisch als qua auto.

Corvette ZR-1 heeft ook een door Lotus ontwikkelde motor ( rijdt echt super)
En ik heb eens in een Esprit Turbo gereden ( paal in de box)
speedline

Lotus Cars is naar ik weet zelfstandig en produceert in een joint venture met GM de zwaar onderstuurde slOPEL SPEEDSTER. Vergeleken bij dit gebakje is de Lotus Elise een supersportwagen. De 2.0T variant staat in de startblokken overigens.

De enige Opel die ik wens is ook een Lotus. De legendarische Lotus Carlton of Lotus Omega. Een meesterlijke en controversiële auto waar in Engeland nog een politieke rel over is geweest betreffende zijn topsnelheid ! 377pk en 275+ met de Borg Warner (nu tremec) BT56A 6-bak uit de Corvette (nu zonder skip shift feature) en de Viper... Deze auto was onderin zo sterk dat er gemiddeld elke 60000km een revisie of bakwissel nodig was bij deze apparaten >-)

Lotus Engineering is/ was (?) in handen van het Maleisische Proton. Zij doen zoals bijna niemand weet in het geheim de chassis tuning (onderstelafstelling) voor het grootste gedeelte van de automobielfabrikanten. Dit omdat zij tot de top van onderstelontwikkelaars behoren ! Als je daar als testrijder of ontwikkelaar/ beproever hebt gewerkt (of mogen werken) ben je een topper. Ze vragen ook minimaal 10 jaar ervaring in een soortgelijke functie !

Lotus heeft overigens de beste voorwielaangedreven auto ooit gebouwd. De door een 1.6-liter turbomotor (dwars voorin geplaatst) aangedreven Lotus Elan. Een zwaar onderschatte auto en in de handen van een ervaren rijder een meesterlijke auto. Hij staat in de meeste fabrieks wagenparken als benchmark voor de testrijders !

De Esprit is voorzien van een Renault UN transaxle :D (Uit de 21, 25, etc.) Daar is overigens wel het een ander aan doorontwikkeld :lol: , het scheen nodig te zijn ?!

De motor van de ZR-1, die LT-5 heet, hebben ze in samenwerking met de buitenboordmotor-fabrikant Mercury ontwikkeld die ze overigens ook bouwde 8) Ook voorzien van het valet parking systeem 8) Wat de helft van de 16 injectoren uitschakelde icm een tammer programma van de motor-ecu...

De Honda S2000 heeft een prachtige aandrijflijn maar heeft net als alle screaminŽ vtec HondaŽs één zeer groot nadeel; gebrek aan koppel onderin waardoor de prestaties en drive-ability ronduit tegenvallen. Voor de rest is de S2000 ergonomisch niet echt een topper en heeft hij last van een te hoog NVH gehalte. Lekker mee proefrijden en het daar bij laten...
turboman
Contacteer:

ebbetje schreef:Voor een ton koop je toch gewoon een Corvette c5!
Veel vermogen(344 PK)en toch ook open kunnen rijden.
http://home-3.tiscali.nl/~mozesb/991.jpg

Greetz Erik.
Zeker weten? Een C5 voor 100.000 guldens ? Dacht het toch niet
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Ik vind de RENAULT SPIDER veel mooier :wink:
catrinus

Ik ben het helemaal met patbad eens. Een sport spider is veel gaver(heb er al eens in gezeten :p bij een crs meeting)
gille
Contacteer:

kijk deze lotus maar eens :wink: :wink: :wink:
http://users.pandora.be/XtronX/GTI.jpg
catrinus

:p :p :p :p Die is echt wel gaaf
gille
Contacteer:

gille (mountainbike) schreef:kijk deze lotus maar eens :wink: :wink: :wink:
dikke rs4 blok twinturbo achter u poep ,dat moet hard gaan volgens mij
turboman
Contacteer:

gille (mountainbike) schreef:
gille (mountainbike) schreef:kijk deze lotus maar eens :wink: :wink: :wink:
dikke rs4 blok twinturbo achter u poep ,dat moet hard gaan volgens mij
Ik denk aan 0-100 in 3,2 seconden

Ik bereken dit zo (blijft disputabel, maar toch):

kg / pk * 1,09 (gemiddelde factor)
1000 / 380 * 1,09 = 2,8 s (reken maar op iets meer dan dat)

Renault 5 GTS
765 kg / 68 pk * 1,09 = 12,2 seconden (=12,2)

Renault Clio RSi
935 / 110 * 1,09 = 9,26 (=8,9) (Clio echter verh. gewijs VEEL koppel)

Renault Clio 16V
965 / 137 * 1,09 = 7,6 (=8,0)

Wellicht is er een formule die dit nauwkeuriger kan berekenen ?!
Vos

GGGGGGGGGGGAAAAAAAAAAAAAAAVVVVVVVVVVVVEEEEEEEEEE bak man die lotus! Echt perfect voor in het weekend! :p
Clio 16v.....
Plaats reactie