geheugen rekeneenheid gewist r19

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

Ik heb mn r19 weg gebracht voor een kleine beurt,daarbij vermelde ik dat hij de ene keer goed door trok en de andere keren niet.
Bij het ophalen stond er op mn reparatie bon dat mn geheugen rekeneenheid gewist was

Kan iemand mij vertellen wat je nou gedaan hebben?
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Ze hebben waarschijnlijk 1 van de accu polen even losgehad, de computer gaat daarna weer opnieuw 'leren'.

Kan technisch beter onderbouwd (wie o wie) worden, maar dit is wat ze w.s. gedaan hebben.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
chris-mc
Contacteer:

Bas schreef:Ze hebben waarschijnlijk 1 van de accu polen even losgehad, de computer gaat daarna weer opnieuw 'leren'.

Kan technisch beter onderbouwd (wie o wie) worden, maar dit is wat ze w.s. gedaan hebben.
crtl,alt,delete voor een auto??????? :lol: :lol:
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
jeroen.k

zoiets jah! doordat de stroom van je rekeneenheid af is geweest wist hij zn geheugen, nu gaat hij alle waarden weer opnieuw opslaan en dan rijdt ie meestal wat lekkerder!

:D
chris-mc
Contacteer:

Ik heb pannen gehad,dus toen meneer renault kwam kijken heb ik het gevraagt en idd het is simpel voeding los halen.
maar nou reedt ik terug naar huis(van mn werk) toen ik een raar geluid hoorde,en dat werd steeds herder
na stoppen bij een plekje heb ik een blik geworpen onder de motorkap,wat blikt,men heeft de snaar te strak gespannen en daardoor is de as van mn dynamo krom getrokken,mn snaar zat bijna naast zn wiel,dus kan leuk worden voor renault,zij hebben er aan gewerkt.
Robke
Car: Lexus IS250

Fijne mensen daar dan! :(
Je hebt dan straks waarschijnlijk wel een nieuwe dynamo! :D
chris-mc
Contacteer:

robclio16V schreef:Fijne mensen daar dan! :(
Je hebt dan straks waarschijnlijk wel een nieuwe dynamo! :D
yes ge hebt gelijk,ze hebben er meteen de v-snaar vervangen.

ik heb navraag gedaan om de mijne te laten ombouwen nar een mpi,en het is mogelijk.Ik moet nu slopen langs gaan maar een 1,7 mpi motor en die gegeven doorsluizen naar de renault garage,die gaan het bekijken en als het blokje goed is zetten ze het over.
Bart V

tja er zit een goed merkbaar vermogensverschil tussen mono en multipoint injectie. Als je op de sloop gaat shoppen moet je kijken in de renault 19 phase 1 TXE en GTX uitvoering met het motortype F3N 742, daar zijn er genoeg van. De phase 2 heeft geen 1,7 multipoint injectie motor, wel een 1.8 met mpi injectie in de luxe RT uitvoering, maar die zal je niet snel vinden. Blokje uit een R5 GTE of renault 21 gts gaat ook passen trouwens en is hetzelfde.
R5GTE

Bart V schreef:tja er zit een goed merkbaar vermogensverschil tussen mono en multipoint injectie. Als je op de sloop gaat shoppen moet je kijken in de renault 19 phase 1 TXE en GTX uitvoering met het motortype F3N 742, daar zijn er genoeg van. De phase 2 heeft geen 1,7 multipoint injectie motor, wel een 1.8 met mpi injectie in de luxe RT uitvoering, maar die zal je niet snel vinden. Blokje uit een R5 GTE of renault 21 gts gaat ook passen trouwens en is hetzelfde.
Bart, weet jij heel toevallig ook het merk en type
Renix of Bendix en evt het Renault bestelnummer 77........ ik heb een GTE in onderhoud en die moet eigenlijk ook een nieuwe rekeneenheid.
Bart V

Ja dat weet ik wel. Er worden 2 soorten computers gebruikt. Renix/bendix of siemens/fenix3a. Hier zit geen verschil in, en bij mij staat op de behuizing bendix en er zit een fenix3a chip in. Dit klopt ook. Alle renault nummers zijn verder hetzelfde.

Ik heb dezelfde motor als in de GTE hangt, dus mijn rekeneenheid zou ook op de jouwe moeten werken.
Hier ff wat nummers van mijn rekeneenheid:

HOM7700746044 (HOM nummer)

7700744412 (renault nummer)

S101263101 D (siemens nummer)

Op DEZE URL kan je een hele lijst vinden met gegevens van renault modellen met bijpassende inspuitcomputers en nummers. Als je ff alle nummers bestudeerd waar de 1.7 multipoint motor in hangt (R5, 19, 21) zie je dat er een overeenkomst is tussen de nummers van de computers (let met name ff op het HOM nummer)

Succes
Laatst gewijzigd door Bart V op wo 18 sep 2002 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
R5GTE

Bart V schreef:Ja dat weet ik wel. Er worden 2 soorten computers gebruikt. Renix/bendix of siemens/fenix3a. Hier zit geen verschil in, en bij mij staat op de behuizing bendix en er zit een fenix3a chip in. Dit klopt ook. Alle renault nummers zijn verder hetzelfde.

Hier ff wat nummers van mijn rekeneenheid:

HOM7700746044 (HOM nummer)

7700744412 (renault nummer)

S101263101 D (siemens nummer)

Op DEZE URL kan je een hele lijst vinden met gegevens van renault modellen met bijpassende inspuitcomputers en nummers. Als je ff alle nummers bestudeerd waar de 1.7 multipoint motor in hangt zie je dat er een overeenkomst is tussen de nummers van de computers (let met name ff op het HOM nummer)

Succes
thanks mate :)
chris-mc
Contacteer:

Ik vraag me nu af,kan ik het ombouwen (met iemand erbij)zelf doen of moet die naar de dealer?
ik weet nog niet wat de garage gaat vragen,maar als ik het ook zelf kan doen(met iemand erbij),dan doe ik dat.
volgens de renault garage moet ook de nokkenas vervangen worden omdat de kleppentiming en standen anders zijn vergeleken met de monopointer,als dat zo is dan moet alles op tijd gezet worden,dat wordt leuk :p
Bart V

Ik zou gaan voor een complete 1.7 multipointer i.p.v je bestaande blok te "upgraden"

Blokje overhangen is met de juiste spullen niet zo moeilijk.
chris-mc
Contacteer:

Bart V schreef:Ik zou gaan voor een complete 1.7 multipointer i.p.v je bestaande blok te "upgraden"

Blokje overhangen is met de juiste spullen niet zo moeilijk.
het staat nog niet allemaal vast,moet nog veel overlegt worden met de garage,maar zal idd eens vragen of ik niet beter kan verwisselen.
Bart V

onderblok is hetzelde volgens mij, een andere kop met toebehoren zou dan ook wel kunnen gaan passen, zou je ff bij renault moeten informeren. Scheelt nog meer werk als het past. Als dat kan is het makkelijk te doen, hoef je niet je hele blok eruit te slopen.
chris-mc
Contacteer:

Bart V schreef:onderblok is hetzelde volgens mij, een andere kop met toebehoren zou dan ook wel kunnen gaan passen, zou je ff bij renault moeten informeren. Scheelt nog meer werk als het past. Als dat kan is het makkelijk te doen, hoef je niet je hele blok eruit te slopen.
kan merken dat je ervaring hebt,wat je nu verteld heeft de garage ook zo voor gelegd gisteren,eerst dachten ze dat ik alles nieuw wou,maar zelf kwamen ze er mee dat ik op een sloop naar een blok moest zoeken,als ik die gevonden had dan moest ik alles noteren van de auto.km stand,motortype,type r19 bouwjaar kenteken ect.. en dan zouden zei uitzoeken of het een geschikt blok is...vraag me wel af wat de prijs gaat zijn.
R5GTE

chris-r19 schreef:
Bart V schreef:onderblok is hetzelde volgens mij, een andere kop met toebehoren zou dan ook wel kunnen gaan passen, zou je ff bij renault moeten informeren. Scheelt nog meer werk als het past. Als dat kan is het makkelijk te doen, hoef je niet je hele blok eruit te slopen.
kan merken dat je ervaring hebt,wat je nu verteld heeft de garage ook zo voor gelegd gisteren,eerst dachten ze dat ik alles nieuw wou,maar zelf kwamen ze er mee dat ik op een sloop naar een blok moest zoeken,als ik die gevonden had dan moest ik alles noteren van de auto.km stand,motortype,type r19 bouwjaar kenteken ect.. en dan zouden zei uitzoeken of het een geschikt blok is...vraag me wel af wat de prijs gaat zijn.
Als je zulk een operatie door een garage laat doen dan vraag ik me af of het niet goedkoper is om jouw auto in te ruilen tegen een 19TXE

Ik denk maar even hardop natuurlijk
chris-mc
Contacteer:

R5GTE schreef:
chris-r19 schreef:
Als je zulk een operatie door een garage laat doen dan vraag ik me af of het niet goedkoper is om jouw auto in te ruilen tegen een 19TXE

Ik denk maar even hardop natuurlijk
hard op denken mag altijd,ik wil graag ieders meningen hierover horen.dit motortje heeft net 92.000km gelopen,ik zelf vind het zonde om het in te ruilen voor een motor die er mischien het dubbele er op heeft zitten.maar als de prijs bekend is dan laat ik het weten.
Riël
Über-Spammer

Zoek je iemand die mee wil helpen .. de kop omleggen lijkt mij goed te doen!!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Bart V

Riël schreef:Zoek je iemand die mee wil helpen .. de kop omleggen lijkt mij goed te doen!!
Tja jammer dat je 200 km hier vandaan woont, ik had je er ook wel mee willen helpen. Leuk werk man.
Plaats reactie