Heej jongens,
Sinds een tijdje start mijn R5-je niet zo fijn meer als eerst en dat werd steeds erger. Totdat hij vandaag niet meer startte!! Kan dit aan de accu liggen of aan de dynamo die de accu op moet laden? Startmotor klinkt nog goed en de accupolen zitten nog vast. Ik kan wel radio luisteren en verlichting aanzetten... Of is het iets van vocht in de bobine of iets dergelijks?? Ik snap er geen bal van, want hij heeft het altijd goed gedaan.
Hopelijk helpen jullie mij!
Grtz Super 5 Devil!
R5 start niet meer
-
Rally is NOT a crime!
My only limit, is the limit of my car!
My only limit, is the limit of my car!
Dynamo, accu.. massa.. Bobine ff openmaken, alles goed schoonamken (roest weg, ALLE vocht eruit!Super 5 Devil schreef:Heej jongens,
Sinds een tijdje start mijn R5-je niet zo fijn meer als eerst en dat werd steeds erger. Totdat hij vandaag niet meer startte!! Kan dit aan de accu liggen of aan de dynamo die de accu op moet laden? Startmotor klinkt nog goed en de accupolen zitten nog vast. Ik kan wel radio luisteren en verlichting aanzetten... Of is het iets van vocht in de bobine of iets dergelijks?? Ik snap er geen bal van, want hij heeft het altijd goed gedaan.
Grtz Super 5 Devil!
Geen vonk? (bougies, bougiekabels)... Nieuwe bougies+kabels proberen..
Bobine ff openmaken
NEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!! niet de bobine open maken
die krijg je dan nooit meer water dicht!!!
Stekertje van de startmotor,die willen wel eens oxideeren,stekertje vervangen KAN het over zijn{maak dan de dike plus ook schoon}Accu zal ik als eerste controleren.Een accu gaat ongeveer 5jaar mee.Als je een multie meter hebt zou ik ook massa`s controleren.
Controleer ook,als je het stekertje van de startrelais al heht vervangen of daar wel 12volt opstaat.
Als je accu goed is je massa`s en voeding is ook goed,dan is je startmotor overleden.
Kijk eerst goed en meten IS weten!
Voor andere vraagen of als je er niet uit komt,stuur dan een mail met je tel numer kan ik je altijd helpen.
sucses!!!!!!!!
NEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!! niet de bobine open maken
die krijg je dan nooit meer water dicht!!!
Stekertje van de startmotor,die willen wel eens oxideeren,stekertje vervangen KAN het over zijn{maak dan de dike plus ook schoon}Accu zal ik als eerste controleren.Een accu gaat ongeveer 5jaar mee.Als je een multie meter hebt zou ik ook massa`s controleren.
Controleer ook,als je het stekertje van de startrelais al heht vervangen of daar wel 12volt opstaat.
Als je accu goed is je massa`s en voeding is ook goed,dan is je startmotor overleden.
Kijk eerst goed en meten IS weten!
Voor andere vraagen of als je er niet uit komt,stuur dan een mail met je tel numer kan ik je altijd helpen.
sucses!!!!!!!!
Startmotor doet het zegt ie dus daar zal het niet aan liggen, de motor draait dus rond.
Bougies vonken? (1tje eruit draaien, dopje erop en met de zijkant tegen het blok aanleggen (aarden) en starten, moet je BLAUWE vonkjes zien)
Bobine kabel is niet rot?
Maar hij startte steeds slechter dus kan ook aan mengsel liggen. Carborateur es goed schoonmaken? Geen lekker slangen?
Bougies vonken? (1tje eruit draaien, dopje erop en met de zijkant tegen het blok aanleggen (aarden) en starten, moet je BLAUWE vonkjes zien)
Bobine kabel is niet rot?
Maar hij startte steeds slechter dus kan ook aan mengsel liggen. Carborateur es goed schoonmaken? Geen lekker slangen?
-
- Contacteer:
Super 5 Devil schreef:Heej jongens,
Grtz Super 5 Devil!
Tja, das heel vervelend, zwaar kl@te om het maar effe bij naam te noemen !!!!

Heb ik ook met mijn tr gehad.. Bleek Bougies te zijn. Wou al een tijdje slecht starten maar opeens helemaal niets meer... Nieuwe bougies en gaan met die banaan.
Hoeveel km zitten de jouwe er al in? Moeten vervangen worden tegen de 15000/20000km
Hoeveel km zitten de jouwe er al in? Moeten vervangen worden tegen de 15000/20000km
Meteen even kijken of er wel de goede bougies inzitten, Bij mijn broertje zaten er veel te koude bougies in, en die slaan veel sneller aan. Moet Champion N9YCC (of N281YC) zijn.Abel schreef:Heb ik ook met mijn tr gehad.. Bleek Bougies te zijn. Wou al een tijdje slecht starten maar opeens helemaal niets meer... Nieuwe bougies en gaan met die banaan.