Suurbekrachtig in r19 gtr bouwen

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

mijn pa heeft een knappe 19 met weinig km
best tevreden met de auto maar het ding stuurt lomp zwaar (195-50-15")
dus hij heeft me gevraagd of ik het er wil opbouwen
moeders krijgt het stuur amper rond
nu wil ik weten welke 19 1400 er met stuurbekrachtiging is uitgevoerd
of welke andere opties ik heb
ter verduidelijking het is een cleon 1400
phase 1 uit '91
voor de echte kenners onder ons een gtr uitvoering in bijna basis uitvoerig die alleen in phase 1 is geleverd
Laatst gewijzigd door Sven 5 A T (VLIEGTEUG) op ma 16 sep 2002 19:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Wat voor 19 is het?? phase 1 of 2?? energy of cleon 1.4???? De energy is in de phase 2 geleverd met stuurbekrachtiging, in de phase 1 volgens mij niet (kan er wel op) De cleon 1.4 (met onderliggende nokkenas dus) heeft het niet, ook niet in de phase 2. Dus als je een energy blokkie erin hebt gaat het wel lukken, anders word het lastig.
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:mijn pa heeft een knappe 19 met weinig km
best tevreden met de auto maar het ding stuurt lomp zwaar (195-50-15")
dus hij heeft me gevraagd of ik het er wil opbouwen
moeders krijgt het stuur amper rond
nu wil ik weten welke 19 1400 er met stuurbekrachtiging is uitgevoerd
of welke andere opties ik heb
moet je dr ook nog es een sportstuurtje induwen, dat stuurt pas zwaar! ;)
Anonymous

Bijna onmogelijk en als je wilt inparkeren slaat je motor af vanwege de hoge belasting bij stationair toerental.
Je kan er ook een aircocompressor aanhangen, als je dan koude lucht wilt hebben, dan gaattie ook een beetje rot lopen.
Anonymous

Trouwens, bredere banden zouden lichter moeten sturen omdat het oppervlak groter is
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Willem S schreef:Trouwens, bredere banden zouden lichter moeten sturen omdat het oppervlak groter is
Heb je hier wel goed overna gedacht? Groter = meer rubber = meer weerstand = zwaarder sturen

Of klopt mijn beredenering niet. :D
Stefijn
Berichten: 2363
Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE

jawel, die van jou wel, die van willem niet.
Anonymous

Weet het soms ook niet meer, ben een beetje verwend met die superlichte vanzelf in rechtuit terugkerende stuurbekrachtiging en 205/60 r15 sloffen :lol:
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

Ik denk wel dat het kan,maar zal neit 1.2.3. kunnen,zeker ivp met de aandrijving op de motor.
nu ik er aan denk,ga ik toch twijfelen.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

wat ik dus gewoon ff wil weten is of het onder blok hetzelfde is
of heeft een enrgy al een bovenliggende nokkenas
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Elektrische stuurbekrachtigingspomp van een Express !
Geen ombouw voor multiriem nodig. Alleen ander stuurhuis inbouwen en stationair wat hoger :D

Succes...

De allergoedkoopste oplossing zijn kleinere banden op 3 Bar :lol:
Jan-Geert (Momentsleutel)
Berichten: 1522
Lid geworden op: za 10 feb 2001 0:00
Locatie: Waskemeer Friesland

energy heeft bovenliggende nokkenas en distributieriem volgens mij bedoeld sfen de cleon motor
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Maar Sven, is het nou een energy of cleon motor??? Is me nog niet helemaal duidelijk.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Bart V schreef:Maar Sven, is het nou een energy of cleon motor??? Is me nog niet helemaal duidelijk.
zie de edit

ter verduidelijking het is een cleon 1400
phase 1 uit '91
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Rafe
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 31 jul 2002 18:30
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

hey ik heb ook een r19 gtr 1.4
maar dan uit 89!
Wat voor motor heb ik dan?
Doe mij maar de JBL GTI A6000 Versterker!!
heeft u misschien 10.000 pleuro's voor mij?
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

cleon motor.
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

heeft die cleon motor nou 60 of 75 pk?
de 1.4e van de ph2 heeft er 75,net zo veel als mijn 1,7
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

dat hangt van het type carburateur af
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

chris-r19 schreef:heeft die cleon motor nou 60 of 75 pk?
de 1.4e van de ph2 heeft er 75,net zo veel als mijn 1,7
Nietes 78!!! :p (alsof je dat merkt)

denk alleen dat jouw 1.7 een hoger koppel heeft ofnie? 1.4e heeft 107 NM bij iets van 3500 rpm
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

energy motor levert pas "power" hoog in het toerengebied, heb met mijn 1.4e 190 gereden op de snelweg, power zit er best wel in voor een 1.4 maar een 1.7 sleurt er al veel eerder aan omdat deze meer koppel heeft.
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

Bart V schreef:energy motor levert pas "power" hoog in het toerengebied, heb met mijn 1.4e 190 gereden op de snelweg, power zit er best wel in voor een 1.4 maar een 1.7 sleurt er al veel eerder aan omdat deze meer koppel heeft.
ben dan ook benieuwt hoe het bij mij uit pakt,maar ik ga geen hoop vestigen dat het bruut gaat uitpakken,maar ongeveer 15pk erbij is wel leuk.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

chris-r19 schreef:
Bart V schreef:energy motor levert pas "power" hoog in het toerengebied, heb met mijn 1.4e 190 gereden op de snelweg, power zit er best wel in voor een 1.4 maar een 1.7 sleurt er al veel eerder aan omdat deze meer koppel heeft.
ben dan ook benieuwt hoe het bij mij uit pakt,maar ik ga geen hoop vestigen dat het bruut gaat uitpakken,maar ongeveer 15pk erbij is wel leuk.
Is een hoop hoor.
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

jeroen.k schreef:
chris-r19 schreef:
Bart V schreef:energy motor levert pas "power" hoog in het toerengebied, heb met mijn 1.4e 190 gereden op de snelweg, power zit er best wel in voor een 1.4 maar een 1.7 sleurt er al veel eerder aan omdat deze meer koppel heeft.
ben dan ook benieuwt hoe het bij mij uit pakt,maar ik ga geen hoop vestigen dat het bruut gaat uitpakken,maar ongeveer 15pk erbij is wel leuk.
Is een hoop hoor.
zekers,en dan is die nog niet gechipt ofzo,dat zou nog leuker worden,maar gaat wel ten koste van je blok denk ik.als je er een chip in een 1,7 mpi doet dan heb je meer pk's als een 1,6 16v van de megane.maar de kosten gaan dan wel astronomisch hoog worden,dat mpi gebeuren gaat veel kosten denk ik.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

chris-r19 schreef:
jeroen.k schreef:
chris-r19 schreef:
Bart V schreef:energy motor levert pas "power" hoog in het toerengebied, heb met mijn 1.4e 190 gereden op de snelweg, power zit er best wel in voor een 1.4 maar een 1.7 sleurt er al veel eerder aan omdat deze meer koppel heeft.
ben dan ook benieuwt hoe het bij mij uit pakt,maar ik ga geen hoop vestigen dat het bruut gaat uitpakken,maar ongeveer 15pk erbij is wel leuk.
Is een hoop hoor.
zekers,en dan is die nog niet gechipt ofzo,dat zou nog leuker worden,maar gaat wel ten koste van je blok denk ik.als je er een chip in een 1,7 mpi doet dan heb je meer pk's als een 1,6 16v van de megane.maar de kosten gaan dan wel astronomisch hoog worden,dat mpi gebeuren gaat veel kosten denk ik.
Zeker als je het laat doen bij renault, dan zal de arbeidsloon de grootste kostenpost worden.
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

Ik zelf kan en ga het niet doen,ik ben kwa motoren A-technisch.alleen elktro weet ik veel van
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Plaats reactie