Tip voor een sportfilter voor Clio RS
ik heb er pas een green filter in laten zetten, nog niet uitgeprobeerd maar het schijnt een goed geluidje te hebben, wat je ook kan doen ( heb ik een tijdje gedaan) is gewoon die luchtslang loskoppelen heb je ook een aardig race geluidje.. 
-
- Car: Talisman sedan
- Contacteer:
Heb jij dan ook een aanzuigbuis of zit het filter dan "achter" de motor?Rasit.. schreef:ik heb er pas een green filter in laten zetten, nog niet uitgeprobeerd maar het schijnt een goed geluidje te hebben, wat je ook kan doen ( heb ik een tijdje gedaan) is gewoon die luchtslang loskoppelen heb je ook een aardig race geluidje..
Want ik zoek ook al een poosje naar een goeie oplossing.
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
...waar heb ik dit nog gehoord ??Rasit.. schreef:gewoon een openluchtfilter met een schotje tussen motor er filter zodat er niet teveel warmte bijkomt

Hoe / wat / waar heb jij dat schotje gemaakt?Rasit.. schreef:gewoon een openluchtfilter met een schotje tussen motor er filter zodat er niet teveel warmte bijkomt
Ik rij nu overigens weer (noodgedwongen) met het originele filter, das pas een racy geluid!

Tis 5 minuten werk om het filter te vervangen. Maar de garage maakt er geen probleem van, dus dan laat ik het sportfilter zitten. Maar omdat er binnenkort een hotemetoot van Renault NL naar m'n wagen komt kijken, heb ik uit voorzorg wel het originele filter teruggezet.
Helaas wel.
Met een koude motor starten lukt vaak niet in 1 keer, als ie dan loopt, loopt tie onregelmatig. Zolang de motor nog niet op temperatuur is, snokt de motor ligtjes en het lijkt of je ook wat vermogen mist als je het gaspedaal wat dieper intrapt. Is de motor op temperatuur dan is d'r niet aan de hand.
De dealer heeft alle mogelijkheden geprobeerd en uitgevoerd, maar zonder het gewenste resultaat. Renault NL zegt dat het probleem hun niet bekend is en dat er (voorlopig) niets aan gedaan kan worden. Ik heb hun een briefje gestuurd dat ik het daar niet mee eens ben en nu komt er binnenkort iemand van Renault NL langs om naar het probleem te kijken.

Met een koude motor starten lukt vaak niet in 1 keer, als ie dan loopt, loopt tie onregelmatig. Zolang de motor nog niet op temperatuur is, snokt de motor ligtjes en het lijkt of je ook wat vermogen mist als je het gaspedaal wat dieper intrapt. Is de motor op temperatuur dan is d'r niet aan de hand.
De dealer heeft alle mogelijkheden geprobeerd en uitgevoerd, maar zonder het gewenste resultaat. Renault NL zegt dat het probleem hun niet bekend is en dat er (voorlopig) niets aan gedaan kan worden. Ik heb hun een briefje gestuurd dat ik het daar niet mee eens ben en nu komt er binnenkort iemand van Renault NL langs om naar het probleem te kijken.
Dat is dan wel minderMaus schreef:Helaas wel.![]()

Dat van dat snokken heb ik ook wel een beetje als hij koud is(hij blijft wel mooi stationair draaien)Heb ik ook wel eens wat gezegd ,maar dat schijnt normaal te wezen bij motoren die veel vermogen leveren.Nou ik hoop dat ze het voor je kunnen oplossen.
dat ie niet in 1 keer start is een bekend probleem, heb ik ook, zodra ik merk dat ie niet in 1 keer gaat starten stop ik effe en probeer het weer en dan lukt het bij mij 100 %
na het starten wilt de mijne ook niet echt lekker rijden maar na een paar minuutjes is dat ook voorbij..
na het starten wilt de mijne ook niet echt lekker rijden maar na een paar minuutjes is dat ook voorbij..
-
- Car: Talisman sedan
- Contacteer:
Ik sprak laats met een monteur van reno, en die vroeg of ik nog geen last had van een schokkende motor.....
De nieuwe motoren hebben hier vaak last van, is dus echt een bekend probleem, alleen weten ze niet goed hoe ze het op moeten lossen
De nieuwe motoren hebben hier vaak last van, is dus echt een bekend probleem, alleen weten ze niet goed hoe ze het op moeten lossen
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
Hier heb ik ook wel eens last van dat ie niet gelijk aanslaat, bij de tweede poging start ie dan meteen.Maus schreef:Helaas wel.![]()
De eerste kilometers reageert ie ook niet lekker op het gaspedaal maar dat is na ong 2 km voorbij.
Toen de auto ong. 3 mnd oud was had ik ook steeds het probleem dat ie s'ochtends als hij koud was niet aan wilde slaan, de startmotor draaide wel gewoon. Na lang zoeken bleken het 2 relaistjes te zijn, nadat die vervangen zijn heb ik geen problemen meer gehad.
De clio is ingeruild!
-
- Contacteer:
dat ligt oa aan de pen bobines bij die 16 16vRenaultclioII16v (Peter) schreef:Ik sprak laats met een monteur van reno, en die vroeg of ik nog geen last had van een schokkende motor.....
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Contacteer:
Sorry dat ik het zeg, maar wat een onzin. Je pikt het toch niet als je nieuwe RS niet normaal start? Daar leg je toch geld voor neer, dan moet het toch kloppen? Onze rally RS wordt echt enorm hard afgebeuld, maar dit soort onzin hebben wij zelfs nooit gehad. Hij start altijd en we raggen hem altijd vanaf koud meteen lekker door. Niet helemaal de bedoeling, maar ja, ik hoef ook geen tonnen op de teller te zetten...
Nee, dit is volgens mij zeker niet normaal, ook niet bij motoren met een hoog vermogen...
Gijd
Nee, dit is volgens mij zeker niet normaal, ook niet bij motoren met een hoog vermogen...
Gijd
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Dat vind ik dus ook! En heb daarom een briefje naar Reno NL gestuurd. Zolang dit probleem bij mij niet verholpen is, zal ik brieven aan Reno NL blijven schrijven. En ik raad jullie aan ook een brief aan Reno NL te schijven, of in ieder geval eerst het probleem bij de dealer kenbaar te maken.
Bij mij hebben ze ook die 2 relais vervangen; zonder resultaat. Daarna is tie nog een keer opnieuw geprogrammeerd; een hele lichte verbetering tot gevolg. Maar nog steeds blijf ik de problemen houden. En bij mij gaat er niet in dat dat slechtere lopen bij een koude motor het gevolg is van de generatie motoren of de "hoog" vermogen-motoren, want in het begin heeft tie dat niet gedaan. Starten ging in 1 keer en de eerste paar kilometers slecht lopen totdat tie wat op temperatuur is, heeft tie in het begin ook niet gedaan.
Bij mij hebben ze ook die 2 relais vervangen; zonder resultaat. Daarna is tie nog een keer opnieuw geprogrammeerd; een hele lichte verbetering tot gevolg. Maar nog steeds blijf ik de problemen houden. En bij mij gaat er niet in dat dat slechtere lopen bij een koude motor het gevolg is van de generatie motoren of de "hoog" vermogen-motoren, want in het begin heeft tie dat niet gedaan. Starten ging in 1 keer en de eerste paar kilometers slecht lopen totdat tie wat op temperatuur is, heeft tie in het begin ook niet gedaan.

volgens mij moet er een dakspoiler op , hij zal dan wel starten ...
:lol: (inside joke)

-
Mijn auto happert ook een beetje de eerst km. Maar dit het gevolg van een andere chip (voorheen was het 'probleem' er niet). Maar starten doet ie altijd in 1 keer!
Raar probleem van de RS. En wat nog vager is dat Renault NL het zogenaamde niet kent?! Hopelijk kan je tot een goede oplossing komen Maus.
Raar probleem van de RS. En wat nog vager is dat Renault NL het zogenaamde niet kent?! Hopelijk kan je tot een goede oplossing komen Maus.
Ik ga d'r wel van uit dat Reno NL met een oplossing komt. En het probleem niet kennen of "Nee meneer, u bent de eerste met zulke klachten." daar trappen wij niet in. En trouwens, al zou ik de enige met 't probleem zijn, dan dient 't nog opgelost te worden.
Maargoed, het wachten is nu op die hotemetoot van Reno NL en hopelijk kan hij de oorzaak van het probleem vinden.
Maargoed, het wachten is nu op die hotemetoot van Reno NL en hopelijk kan hij de oorzaak van het probleem vinden.
Ik heb een nieuw filter aangeschaft.
Mooi geluidje. Nu nog helemaal de uitlaat van voor naar achter vervangen en als het goed is krijg je er dan 16 pk bij. Althans, dat zeiden ze bij Veban in Rijswijk.
Heeft iemand dat ook gedaan. En is het zo, dat van die pk's?

Mooi geluidje. Nu nog helemaal de uitlaat van voor naar achter vervangen en als het goed is krijg je er dan 16 pk bij. Althans, dat zeiden ze bij Veban in Rijswijk.
Heeft iemand dat ook gedaan. En is het zo, dat van die pk's?
-
- Contacteer:
Hmm, 16 pk is echt een hoop. Ligt natuurlijk een beetje aan wat voor uitlaat het exact is. Je moet toch minstens de hele kat eruit halen, en de diameter van het uitlaatspruitstuk aanhouden. Vervolgens een echt goeie sportdemper, verder niks. En dus geen demper die mooi klinkt, alleen kijken naar vermogen. Maar dan nog 16 pk, da's een hele hoop...
Gijs
PS: We zijn voor de rally rs ook bezig, maar eigenlijk alleen maar naar meer koppel onderin, rijdt veel lekkerder...
Gijs
PS: We zijn voor de rally rs ook bezig, maar eigenlijk alleen maar naar meer koppel onderin, rijdt veel lekkerder...
Bezemer Rally Team
-
- Contacteer:
Geen idee waar je het over hebt, foto'tje? Als het een officieel Reno Sport produkt is, kun je het gewoon via de dealer krijgen, ff zeuren...Rasit.. schreef:clio_rally ---> kan jij aan zo'n clio rally motorkap komen met een luchtinlaat erin???
Gijs
Bezemer Rally Team