Wie kan mij helpen verlagen?

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
jeroen.k

Ik wil mijn 19 een beetje gaan verlagen met veertjes en stellen van de torsie, want de huidige rijhoogte is echt wel een beetje :-*

Nu kosten die verlagingsveertjes niet zoveel iets van 50 euro en meer materiaal heb je volgens mij niet nodig.

De meeste garages e.d. hier in de buurt vragen voor zo'n operatie ongeveer 250 euro :-* dat vindt ik eigenlijk te gek voor iets dat aan materiaal maar 50 euro kost.

Nu is mijn vraag dus,

Is er hier iemand die zegt van; "Nou jeroen, als je mij een kleine bijdrage geeft dan zet ik die veertjes er voor jou op en verlagen we de torsie achter even, scheelt jou weer een hoop geld."

De bedoeling is dus voor 3,5 cm verlagen mbv veren en achter zodanig verlagen dat de auto recht staat.

Iemand zo aardig?

:D
jeroen.k

niemand die een dagje met mij zou willen/kunnen klussen voor een leuke vergoeding?

:D
lisa

ik zoek ook nog iemand die mij wil helpen met de torsie's :)
jeroen.k

lisa schreef:ik zoek ook nog iemand die mij wil helpen met de torsie's :)
Heej, dis mijn topic :p
een dame helpen ze natuurlijk veel sneller hè! :p
Hans (-=Sleepie=-)
Contacteer:

Even 1 tip voor jullie beiden.
Als je binnenkort de torsiestaven los wil gaan halen, begin dan nu vast om de boel lekker in te spuiten met WD-40.
Dan gaan ze straks een stuk gemakkelijker los.
Project 2004 - Willy gaat weer rijden ! En ... een GTT of toch een S4 ??
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
jeroen.k

Hans (-=Sleepie=-) schreef:Even 1 tip voor jullie beiden.
Als je binnenkort de torsiestaven los wil gaan halen, begin dan nu vast om de boel lekker in te spuiten met WD-40.
Dan gaan ze straks een stuk gemakkelijker los.
Waar moet je spuiten dan? :p

ben nie echt bekend met auto techniek.
Steven
Car: M536

Heel simpel:

Je hebt als je voor je achterwiel zit en links je voorwiel hebt, dan zie je als je links in de wielkast kijkt een stuk achterbrug met een zwarte dop erop (circa 4 cm doorsnee) gewoon met de hele hand omvatten en eraf draaien/trekken.
jeroen.k

Steven (Fiets) schreef:Heel simpel:

Je hebt als je voor je achterwiel zit en links je voorwiel hebt, dan zie je als je links in de wielkast kijkt een stuk achterbrug met een zwarte dop erop (circa 4 cm doorsnee) gewoon met de hele hand omvatten en eraf draaien/trekken.
en daar wd40 inspuiten en de dop er weer op draaien/drukken? en dat een paar keer herhalen?
Robke
Car: Lexus IS250

jeroen.k schreef:
Steven (Fiets) schreef:Heel simpel:

en daar wd40 inspuiten en de dop er weer op draaien/drukken? en dat een paar keer herhalen?
Gewoon elke dag goed inspuiten ja.
En daar zou ik toch zeker wel een week vantevoren mee beginnen.
jeroen.k

Ok, thx!

Maar dan rest nog de echte vraag!...

Wie wil/kan mij helpen met het verlagen voor een kleine bijdrage? :D
Robke
Car: Lexus IS250

Het willen is het probleem niet, het is eerder het kunnen. :D :wink:
jeroen.k

idd jah. Wie kan het? En heeft tijd? Noem je prijs! ;)
Matijs
Contacteer:

Iedereen kan het, dat is niet het probleem. De vraag is wie er ervaring heeft :)
Kom mensen help deze heer en dame even een stukje naar beneden...
Marcel dLC

Ehm....mag ik ook achter in de rij aansluiten??
Maarten Henderieckx
Contacteer:

Als je bij mij de voorste veren koopt, doe ik de complete montage voor en achter voor 100 euro.
jeroen.k

Maarten Henderieckx schreef:Als je bij mij de voorste veren koopt, doe ik de complete montage voor en achter voor 100 euro.
Lijkt me goede deal! Wat voor merk veren heb ik dan?
ennuh doe je dan ook meteen uitlijnen? :p (voor een biertje ofzo)
lisa

heb al voorste veren dus dat werkt niet ;) toch bedankt :D
Matijs
Contacteer:

Hee Lisa,

Jij hebt toch een gewoon vijfje en geen GT Turbo, toch? Waar heb jij die verlagingsveren vandaan gehaald? Lijkt me wel een leuk verjaardagkado voor mijn broertje namelijk, voor zijn GTS.
Bart V

Kan je gewoon je bestaande schokdempers houden als je een beetje wilt verlagen voor???? Ik heb er een half jaar geleden namelijk nieuwe monroe's onder geknald, maar mijn 19 staat ook veel te hoog (net een terrein wagen) Tot hoever kan je dus zakken met andere veren voordat je ook aan andere dempers moet???
jeroen.k

Bart V schreef:Kan je gewoon je bestaande schokdempers houden als je een beetje wilt verlagen voor???? Ik heb er een half jaar geleden namelijk nieuwe monroe's onder geknald, maar mijn 19 staat ook veel te hoog (net een terrein wagen) Tot hoever kan je dus zakken met andere veren voordat je ook aan andere dempers moet???
Meestal 4 cm! Dan moeten er echt wel andere dempers onder. De meeste verlagingsveren voor de 19 zijn 3,5 cm!
dennis16v

je moet het zowiezo laten doen bij een garage of persoon die dat vaker heeft gedaan. tis in princiepe vrij vlot en gemakkelijk te doen. maar heb je t nooit eerder gedaan, of heb je niet het zelf te vervaardige stukkie staaf met schoefdraad met daaraan gelast een moer en een hoeksteun dan mot je r niet aan beginnen. bij de weg is ieder tandje ongeveer 2 mm
jeroen.k

Kreeg net bericht terug van een bedrijf dat ik gemaild had.

Meneer wij kunnen u de volgende verlagingsveren leveren:

- Weitec 30mm 80.-
- Weitec 60mm 90,-
- Enzo 40mm 105,-
- Enzo ??mm 100,-
- H&R 40mm 185,-
- Interalloy 30mm 80,-

Deze zijn voor alle types Renault 19 behalve de 16v.

60 mm omlaag met veren????? Hoe lang houden je schokbrekers dat? ennuh dat setje van H&R Daar heb je bijna een set met schokbrekers voor!

Vervolgens lees ik verder in mn mailtje:

Helaas moet ik u mededelen dat wij niet de auto kunnen verlagen door het verstellen van de torsie, aangezien het een auto betreft ouder dan 3 jaar.

Wat een bullshit man. Dus voor die auto 60mm omlaag willen doen en achter laten staan op originele rijhoogte? :lol: stelletje prutsers daar! :(

O ja, en als laatste:

- Montage van de veren (excl. veren): 120,-

Denk dat ik dan liever naar Maarten ga! :D
lisa

Jij hebt toch een gewoon vijfje en geen GT Turbo, toch? Waar heb jij die verlagingsveren vandaan gehaald? Lijkt me wel een leuk verjaardagkado voor mijn broertje namelijk, voor zijn GTS.
ik heb gewoon een setje wat origineel onder de turbo heeft gezeten van een jongen gekocht voor zeer weinig (2 setjes veren (inc. schotels en dempers) en een peco uitlaat voor 25 euro.) dit zou ook gewoon moeten passen.dat verschilt volgens mij niet veel. anders zou je even kontakt op moeten nemen met jeroen lubking,voor het telefoonnummer moet je maar even pm men (hij is niet van hier)die had laatst een setje verlagingsveren voor mijn renault voor 80 euro geloof ik. montage doet ie ook.
dennis16v

jeroen.k schreef:Kreeg net bericht terug van een bedrijf dat ik gemaild had.

Meneer wij kunnen u de volgende verlagingsveren leveren:

- Weitec 30mm 80.-
- Weitec 60mm 90,-
- Enzo 40mm 105,-
- Enzo ??mm 100,-
- H&R 40mm 185,-
- Interalloy 30mm 80,-

Deze zijn voor alle types Renault 19 behalve de 16v.

60 mm omlaag met veren????? Hoe lang houden je schokbrekers dat? ennuh dat setje van H&R Daar heb je bijna een set met schokbrekers voor!

Vervolgens lees ik verder in mn mailtje:

Helaas moet ik u mededelen dat wij niet de auto kunnen verlagen door het verstellen van de torsie, aangezien het een auto betreft ouder dan 3 jaar.

Wat een bullshit man. Dus voor die auto 60mm omlaag willen doen en achter laten staan op originele rijhoogte? :lol: stelletje prutsers daar! :(

O ja, en als laatste:

- Montage van de veren (excl. veren): 120,-

Denk dat ik dan liever naar Maarten ga! :D

denk dat je ook het beste naar iemand te moet die t eerder heeft gedaan. (maarten bv) s en g in numansdorp zijn er ook bekend mee mocht je het bij een bedrijf willen doen.

overgens is H&R gewoon duur spul. maar wel goed. heb er een tijdje mee gereden, en beviel prima.
heb nu onder de 1 keiharde billsteins liggen. valt niet leuk meer mee te rijden.

de andere clio heeft rondom weitek liggen. geen idee hoe het rijd. heb dat dign al een half jaar, maar nog nooit mee gereden.
Matijs
Contacteer:

lisa schreef:
ik heb gewoon een setje wat origineel onder de turbo heeft gezeten van een jongen gekocht voor zeer weinig (2 setjes veren (inc. schotels en dempers) en een peco uitlaat voor 25 euro.) dit zou ook gewoon moeten passen.
Zou moeten passen of past?
lisa schreef: dat verschilt volgens mij niet veel. anders zou je even kontakt op moeten nemen met jeroen lubking,voor het telefoonnummer moet je maar even pm men (hij is niet van hier)die had laatst een setje verlagingsveren voor mijn renault voor 80 euro geloof ik. montage doet ie ook.
Ik kijk nog even verder. In ieder geval bedankt voor de info.
Bart V

En kan je dan mischien de poten en veren van een 16V eronder knallen??? deze zijn standaard toch al lager enzo??
jeroen.k

Bart V schreef:En kan je dan mischien de poten en veren van een 16V eronder knallen??? deze zijn standaard toch al lager enzo??
Dacht wel iets, maar niet veel.
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Is overigens een erg fijne klus je torsie veren verlagen :wink:
Plaats reactie