Clio is weer EINDELIJK gemaakt!
-
- Contacteer:
Ik heb een tijdje geleden met mijn clio een klapband gehad URL link naar de post over het ongeluk en ben daardoor op een stoeprand gereden. En sindsdien slingerd mijn auto bij het minste bultje of kuiltje alle kanten op. Nu is er zijn er inmiddels al een hoop onderdelen vervangen maar het is nog steeds. vervangen onderdelen zijn:
* nieuwe draagarm
* 2 nieuwe veerpoten (eigenlijk 3 maar had er 1 vervangen en het was nog steeds dus ervan overtuigd dat er toch twee nieuwe op moesten en dat het dan over zou zijn maar nee hoor.)
* 2 nieuwe remschijven
* 2 setjes nieuwe remblokken
* 4 nieuwe velgen + banden
Wij waren er echt van overtuigd dat als die veerpoten vervangen waren dat alles ok zou zijn maar niets dus. Heeft iemand enig idee wat het wel kan zijn?!??! Ik word er namelijk nie vrolijker op en zit er aan te denken hem naar de sloop te brengen. (aangezien het blok al 217.000 km heeft gelopen) Iemand enig idee?! laat het mij aub weten dan want anders staat hij volgende week ergens weg te rotten denk ik.
Oja de rubberen doppen/moeren waar de veerpoot mee vast zit bovenop(deze zijn te zien als je de motorkap opendoet) moeten die gelijk aansluiten op het metaal of moet daar een randje tussen zitten? volgens de Renault dealer Janssen in Breda moet daar een halve centimeter tussen zitten maar ik kan niet geloven dat dat echt zo is die horen toch gewoon aangesloten te zitten lijkt mij. anders ga je over een drempel en dan hebben ze speling of zie ik dat verkeerd? (Bij mij zit er namelijk wel ruimte tussen en nee hij is niet door de renault garage gemaakt dat ze het zeggen om er zelf beter van te worden)
* nieuwe draagarm
* 2 nieuwe veerpoten (eigenlijk 3 maar had er 1 vervangen en het was nog steeds dus ervan overtuigd dat er toch twee nieuwe op moesten en dat het dan over zou zijn maar nee hoor.)
* 2 nieuwe remschijven
Wij waren er echt van overtuigd dat als die veerpoten vervangen waren dat alles ok zou zijn maar niets dus. Heeft iemand enig idee wat het wel kan zijn?!??! Ik word er namelijk nie vrolijker op en zit er aan te denken hem naar de sloop te brengen. (aangezien het blok al 217.000 km heeft gelopen) Iemand enig idee?! laat het mij aub weten dan want anders staat hij volgende week ergens weg te rotten denk ik.
Oja de rubberen doppen/moeren waar de veerpoot mee vast zit bovenop(deze zijn te zien als je de motorkap opendoet) moeten die gelijk aansluiten op het metaal of moet daar een randje tussen zitten? volgens de Renault dealer Janssen in Breda moet daar een halve centimeter tussen zitten maar ik kan niet geloven dat dat echt zo is die horen toch gewoon aangesloten te zitten lijkt mij. anders ga je over een drempel en dan hebben ze speling of zie ik dat verkeerd? (Bij mij zit er namelijk wel ruimte tussen en nee hij is niet door de renault garage gemaakt dat ze het zeggen om er zelf beter van te worden)
Laatst gewijzigd door Ad van Haperen op za 28 sep 2002 19:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Misschien dat het chassis toch zo'n klap heeft gehad dat deze krom is, gescheurd ofzo ?Hooliead schreef:Ik heb een tijdje geleden met mijn clio een klapband gehad URL link naar de post over het ongeluk en ben daardoor op een stoeprand gereden. En sindsdien slingerd mijn auto bij het minste bultje of kuiltje alle kanten op. Nu is er zijn er inmiddels al een hoop onderdelen vervangen maar het is nog steeds. vervangen onderdelen zijn:
* nieuwe draagarm
* 2 nieuwe remschijven
-
- Contacteer:
Ja maar dat kan toch bijna niet van een stoeprand zou je zeggen tenminste zo denk ik erover. maar maandag word hij door de chef van de Deawoo dealer in breda nagekeken (daar werkt een maat van me namlijk dus das gratis
,het heeft namelijk al genoeg gekost) en dan hoop ik dat die er achter komt wat het is en anders ken ik via via nog iemand die bij Renault werkt en die wil er eventueel ook wel ff naar kijken voor mij dusja. maar toch ik heb er weinig vertrouwen meer in. Alleen dah ik dit liever gelijk geweten dan had ik dat geld van de nutteloze reparaties tenminste in mijn zak kunnen houden

-
- Contacteer:
3 keer alBen schreef:heb je hem al eens uitlaten lijnen?
Stabilisatorstangen ? Velgen krom? Drager van de velg? Wiellagers?
-
- Contacteer:
velgen zijn andere dus dat is het niet drager van de velg is volgens mij de draagarm en die is ook nieuw wiellager zit die ook niet in de nieuwe draagarm? dus het zouden evtueel alleen de stabilisatorstangen kunnen zijn.turboman schreef:Stabilisatorstangen ? Velgen krom? Drager van de velg? Wiellagers?
-
Mischien zit het toch in je stuurinrichting, stuurhuis en stang.
-
- Contacteer:
subframe misschienPatrick L. schreef:Mischien zit het toch in je stuurinrichting, stuurhuis en stang.
Ja, die speling van een halve cm, tussen het lager en de bovenkant van die veertoren klopt. Verder denk ik, dat als je al 3 keer hebt laten uitlijnen, het dan niet aan je stuurinrichting ligt. Dat was dan wel naar voren gekomen, hij voelt toch niet verkeerd op zijn stuur. waarschijnlijk heeft inderdaad je subframe een duwtje gehad en staat de hele boel een beetje uit het lood.
succes man.
Laterz
succes man.
Laterz
-
- Contacteer:
een nieuw subframe kost 225 euro bij mij.
heb ik op voorraad liggen.
heb ik op voorraad liggen.
-
- Contacteer:
haha was het maar waar nee sorry iedereen die er in rijdt zegt het ook als ik rond de 100 rij dan gaat hij echt zonder overdrijven iets van 30 cm naar links en rechts dus nee hammer genoeg nie. en hoe weet ik of het het subframe is? of dat het de sruurinrichting is? kun je dta zien weten????Rudo schreef:Misschien een stomme opmerking: is het niet psychisch? Of zijn er andere mensen die het euvel bevestigd hebben?
heb ookweleens zoiets gehad.
toen een compleet subframe met alles erop vervangen. ben je in 1x klaar.
eventueel heb ik ooknog een compleet gaaf subframe liggen van een 16v. en dat past. met draagarmen en spoorstangen.
alles in elkaar zetten, en laten uitlijnen. (bij een ander bedrijf
eventueel heb ik ooknog een compleet gaaf subframe liggen van een 16v. en dat past. met draagarmen en spoorstangen.
Al nieuwe banden en velgen eronder gezet, dan weer ff kijken?!
-
- Contacteer:
nee in je draagarm zit wel een nieuwe fusee kogelHooliead schreef:wiellager zit die ook niet in de nieuwe draagarm?
je wiel lager zit in je fuseestuk
ik denk dat die krom is
al had jij speling gehad in je wiellager of je stuurkogels hadden ze dat nu ook wel gevonden
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Contacteer:
en asl het dat zou zijn wat moet dat frame opbrengen?dennis16v schreef:heb ookweleens zoiets gehad.
Hooliead schreef:en asl het dat zou zijn wat moet dat frame opbrengen?dennis16v schreef:heb ookweleens zoiets gehad.
los subframe mag je voor 50 euro komen halen.
als je ook de draagarmen erbij wil, heb je ookweer de assen erbij nodig. scheeld je zo,n 2cm per kant dat het ding dan breder zou worden, omdat een 16v dus langere armen heeft.
-
- Contacteer:
dennis16v je hebt een pm
-
- Contacteer:
Hij is nagekeken bij een garage en ja hoor komen ze er even achter wat het misschien ook zou kunnen zijn. De stabilisator onderaan zat niet vast,(en da zien ze nu pas!!!!) en het subframe zit los aan de auto!(ook altijd lekker om da een paar maanden pas achter te komen) morgen maar ff de boutjes+rubbers aan het einde van de stabilisator vervangen. en subframe vast proberen te zetten en anders maar een nieuw subframe en dan is het HOPELIJK zo ongeveer WEER eens GOED met die wagen want ik word er echt niet goed van.
Djeezes wat een lompe harry's bij de garage.
Vind je het gek dat ie als een dweil op de weg ligt.
Vind je het gek dat ie als een dweil op de weg ligt.
-
[quote="Hooliead"]Hij is nagekeken bij een garage en ja hoor komen ze er even achter wat het misschien ook zou kunnen zijn. De stabilisator onderaan zat niet vast,(en da zien ze nu pas!!!!) en het subframe zit los aan de auto!(quote].
Lekker veilig ook!
Hopelijk kun je straks weer veilig op weg, succes
Lekker veilig ook!

Hopelijk kun je straks weer veilig op weg, succes
-
- Contacteer:
nu komen ze er ff achter dat het complete stuurhuis gaar is!(en dan ook HELEMAAL rot schijnbaar)ik word daar echt shagie van!
maar ook op mijn subframe zit wat speling kan/mag/hoort dit? of is het zo asl ik er nu weer een anders stuurhuis op zet dat dan straks da fram weer gaar is?
Iemand die mij nog kan steunen met dit project en een goed stuurhuis heeft liggen die voor een zachte prijs weg mag? het is voor een clio 1.4RT uit 92
Deze auto heeft GEEN stuurbekrachtiging!
en wat zijn ongeveer de prijzen van zo'n ding is dat bij iemand bekent heb namelijk geen flauw idee.
maar ook op mijn subframe zit wat speling kan/mag/hoort dit? of is het zo asl ik er nu weer een anders stuurhuis op zet dat dan straks da fram weer gaar is?
Iemand die mij nog kan steunen met dit project en een goed stuurhuis heeft liggen die voor een zachte prijs weg mag? het is voor een clio 1.4RT uit 92
Deze auto heeft GEEN stuurbekrachtiging!
en wat zijn ongeveer de prijzen van zo'n ding is dat bij iemand bekent heb namelijk geen flauw idee.
In reactie op andere topic: Over wel of geen goede garage, als er zoveel mensen naar gekeken hebben, lijkt me toch dat als een auto slingerd het stuurhuis één van de dingen is die je als eerste controleert? Vandaar mijn opmerking over goed garage zoeken.
Idd, nu verkopen heeft geen nut, brenbgt geen geld op, dus eerst fixen. Hoop voor je dat het een beetje goedkoop lukt, want het zit je wel erg tegen zo!
Suc6!
Idd, nu verkopen heeft geen nut, brenbgt geen geld op, dus eerst fixen. Hoop voor je dat het een beetje goedkoop lukt, want het zit je wel erg tegen zo!
Suc6!
-
- Contacteer:
Ja je hebt helemaal gelijk dat van die garage ik ga er nu nog een ander stuurhuis door hem op laten zetten en dan is het over met het door hem laten ficxen want bij dat slingeren zou ik (als leek zelfs!) eerst kijken naar de stabilisatorstangen (waar de bouten dus van waren afgebroken) of naar het stuurhuis en die waren allebij gaar dusja vertrouwen in inmiddels 0,0.
maar idd het mag onderhand weleens mee gaan zitten vind ik ook want als ik dit allemaal van te voren had geweten had ik er niet eens aan begonnen denk ik en had ik een GTT gekocht ofzo.
want het betalen gaat steeds moelijker (aangezien ik nog op school zit en niet werk)
maar idd het mag onderhand weleens mee gaan zitten vind ik ook want als ik dit allemaal van te voren had geweten had ik er niet eens aan begonnen denk ik en had ik een GTT gekocht ofzo.
want het betalen gaat steeds moelijker (aangezien ik nog op school zit en niet werk)
Heeft het stuurhuis eigenlijk wel te maken met het slingeren van een auto?, zou eerder kijken naar een krommevelg> verkeerde uitlijning.
-
- Contacteer:
eeh leuke vraag! hij slingerd bij het nemen van een heuvel/kuil. Als jullie me nu gaan vertellen dat dat helemaal niet door een stuurhuis kan komen word ik wel gek maar weet ik in ieder geval wel dat ik er geen nieuwe op ga laten zetten en dat schilf me weer geld. en nee de velgen zijn nie krom die zitten er al nieuwe onder en ik kan niet geloeven dat dit door slecht uitlijnen komt het is namelijk echt ergJeroen V schreef:Heeft het stuurhuis eigenlijk wel te maken met het slingeren van een auto?, zou eerder kijken naar een krommevelg> verkeerde uitlijning.
Ik heb niet alles gelezen, maar heb je spelling op het stuur? Is hij heel erg zoekerig bij spoorvorming?
Zoja heb je hele hele grote kans dat het je stuurhuis is.
Nee dan kan ik het me niet voorstellen dat het je stuurhuis is.
Ik heb mijn stuurhuis ook ooit vervangen, omdat er bij mij echt veel spelling op was. Ik kon bijna een kwart slag draaien aan mijn stuur zonder dat de wielen bewogen.
Ik heb mijn stuurhuis ook ooit vervangen, omdat er bij mij echt veel spelling op was. Ik kon bijna een kwart slag draaien aan mijn stuur zonder dat de wielen bewogen.
-
- Contacteer:
nee er zit geen speling op maar hij ziet er schijnbaar (heb het zelf nog nie gezien) gewoon helemaal gaar uit dus hij is kapot das zeker maar komt da slingeren weer ergens anders door?Mickael schreef:Ik heb niet alles gelezen, maar heb je spelling op het stuur? Is hij heel erg zoekerig bij spoorvorming?
Als er geen spelling op zit zal die volgens mij niet vervangen moeten worden. Tja gaar eruit zien wil niets zeggen het gaat om de werking en niet het uiterlijk van z'n onderdeel.
Zorg eerst maar dat je subframe goed vast zit en kijk dan eerst of het dan niet is opgelost. Denk er aan dat ALLES op het subframe zit vastgemaakt. Dus als dat los is kan je vreemde actie krijgen van de auto.
Zorg eerst maar dat je subframe goed vast zit en kijk dan eerst of het dan niet is opgelost. Denk er aan dat ALLES op het subframe zit vastgemaakt. Dus als dat los is kan je vreemde actie krijgen van de auto.
-
- Contacteer:
Ja ik kijk wel wat ik doe heb er steeds minder vertrouwen in en zit er flink aan te denken dat ding gewoon naar het sloop te rijden word er echt STRONT ziek van namelijk
ga anders eens naar een andere renault gaarage.
Veban rijswijk bijvoorbeeld dan weet je bijna zeker dat het goed gaat die gast heeft al zoveel aan clio's gesleuteld.
Veban rijswijk bijvoorbeeld dan weet je bijna zeker dat het goed gaat die gast heeft al zoveel aan clio's gesleuteld.
Hooliead schreef:eeh leuke vraag! hij slingerd bij het nemen van een heuvel/kuil. Als jullie me nu gaan vertellen dat dat helemaal niet door een stuurhuis kan komen word ik wel gek maar weet ik in ieder geval wel dat ik er geen nieuwe op ga laten zetten en dat schilf me weer geld. en nee de velgen zijn nie krom die zitten er al nieuwe onder en ik kan niet geloeven dat dit door slecht uitlijnen komt het is namelijk echt ergJeroen V schreef:Heeft het stuurhuis eigenlijk wel te maken met het slingeren van een auto?, zou eerder kijken naar een krommevelg> verkeerde uitlijning.
Zou ook gewoon toch een defecte schokbreker kunnen zijn. Auto deint als het ware over de weg dan, in de bocht levert het ook prob's op.
-
- Contacteer:
ja zal hem idd eens laten nakijken door iemand anders denk dat dat de beste optie is. Maar denk dat ik niet echt naar een renault garage ga want daar heb ik het geld simpel weg gewoon nie meer voor
Veban is geen officiele renault garage.Hooliead schreef:ja zal hem idd eens laten nakijken door iemand anders denk dat dat de beste optie is. Maar denk dat ik niet echt naar een renault garage ga want daar heb ik het geld simpel weg gewoon nie meer voor
Zijn werrkplaats tarief is iets van 40 euro/uur.