Vorderingen gtt fotos
Heej! Zoals sommigen weten heb ik weer een gtt om op te knappen erbij (van dennis en edwin).
Ik heb de kop eraf gehaald, de pakking leek niet echt door. Toen we de vlakte van de kop controleerden echter, zagen we dat het stuk tussen de 2e en de 3e cilinder zeker een halve mm meer naar binnen zat. Daar heeft ie dus flink gelekt. Ik vraag me af wat hier de oorzaak van kan zijn.
Te heet geworden en kop heeft zich krom getrokken?
Of een cilinderbus die omhoog is gekomen toen hij te heet is geworden?
Ik weet wel dat ie te heet is geweest! Naar mijn gevoel zitten de cilinderbussen nog prima erin, weet niet hoe ik dit kan controleren. Wat nu te doen? Kan de kop gevlakt worden na zoveel speling? En hoe ga ik alle water uit het blok krijgen? (er zit nog olie in).
Groeten!
Ik heb de kop eraf gehaald, de pakking leek niet echt door. Toen we de vlakte van de kop controleerden echter, zagen we dat het stuk tussen de 2e en de 3e cilinder zeker een halve mm meer naar binnen zat. Daar heeft ie dus flink gelekt. Ik vraag me af wat hier de oorzaak van kan zijn.
Te heet geworden en kop heeft zich krom getrokken?
Of een cilinderbus die omhoog is gekomen toen hij te heet is geworden?
Ik weet wel dat ie te heet is geweest! Naar mijn gevoel zitten de cilinderbussen nog prima erin, weet niet hoe ik dit kan controleren. Wat nu te doen? Kan de kop gevlakt worden na zoveel speling? En hoe ga ik alle water uit het blok krijgen? (er zit nog olie in).
Groeten!
Laatst gewijzigd door Riël op vr 27 sep 2002 16:34, 3 keer totaal gewijzigd.
Aiaiai ben zelfs aan't overwegen mijn andere blokje erin te hangen ...
0,5mm?????
Dat kan je wel vlakken hoor! Alleen ff de turbo eraf halen als je klaar bent. Hang er dan nog een injectie op voor meer vermogen en je zit weer in een GTE
Ik denk dat je het goedkoopste een andere kop kan regelen, of je andere blok erin kan hangen.
Andere alternatieven:
Vlakken+erg dikke koppakking
Vlakken+verbrandingskamers bewerken+std dikte koppakking
Kop laten repareren+std dikte koppakking
Maar dat zal je zelf ook wel bedacht hebben.
Dat kan je wel vlakken hoor! Alleen ff de turbo eraf halen als je klaar bent. Hang er dan nog een injectie op voor meer vermogen en je zit weer in een GTE

Ik denk dat je het goedkoopste een andere kop kan regelen, of je andere blok erin kan hangen.
Andere alternatieven:
Vlakken+erg dikke koppakking
Vlakken+verbrandingskamers bewerken+std dikte koppakking
Kop laten repareren+std dikte koppakking
Maar dat zal je zelf ook wel bedacht hebben.
Probeer eerst mijn oude cilinderkop. Wel zonde, daar zit net een nieuwe pakking op, 1000km geleden. Maarja ... kan je die dan gewoon weer gebruiken?
Kan wel, maar dan zal hij waarschijnlijk niet nog eens 1000 km meegaan...
turborap schreef:Ik heb gisteren m'n koppakking set van BBperformance gekregen (3 weken op moeten wachten).
Als ik van jouw een nieuwe krijg kan je deze hebben, ik heb er geen haast mee
3 weken maar.....

waarom bouw je gelijk niet de complete motor om ben je toch dadelijk zeker van de zaak. je hebt die toch liggen en dan heb je toch ook geen extra kosten.
Ow ... niet meer gelezen, ben inmiddels gevorderd en heb mijn andere cilinderkop erop gezet ... was dus toch niet zo'n goed idee? Op hoop van zegen dan maar ... Zit nieuwe pakking onder dus hoop dattie het houdt.
Opvallend was dat de koppakking van die gtt dus helemaal niet door was. Was pure de kop. Dus zal er toch een bus omhoog zijn gekomen he? Maar maakt dat wat, want ze zitten er nog perfect in... Denk dat het wel blijft zitten, maar moet dan geen nieuwe warmloper meer krijgen.
Er is niet veel origineel aan de auto eigenlijk
andere turbo (een 86'er gtt heeft geen watergekoelde hé) rare onsteking, andere waterpomp (de sensor en de aansluiting van de slang op inlaatspruitstuk zijn verwisseld, zodat bij mijn andere waterpomp die slang te kort was .. ??) ben benieuwd wat ik nog vind.
Ik hoop dat ie blijft lopen, maarja de kans is er toch dat ie dadelijk weer stilstaat, als nu dus de bus naar boven zou zijn gekomen. Gok maar erop dat het gewoon de hitte is geweest. We merken het wel.
Groetjes!
Opvallend was dat de koppakking van die gtt dus helemaal niet door was. Was pure de kop. Dus zal er toch een bus omhoog zijn gekomen he? Maar maakt dat wat, want ze zitten er nog perfect in... Denk dat het wel blijft zitten, maar moet dan geen nieuwe warmloper meer krijgen.
Er is niet veel origineel aan de auto eigenlijk

Ik hoop dat ie blijft lopen, maarja de kans is er toch dat ie dadelijk weer stilstaat, als nu dus de bus naar boven zou zijn gekomen. Gok maar erop dat het gewoon de hitte is geweest. We merken het wel.
Groetjes!
Hoe bedoel je? Ik heb wel een nieuwe pakking ertussen zitten nu ...Matijs schreef:Kan wel, maar dan zal hij waarschijnlijk niet nog eens 1000 km meegaan...
als die bus daadwerkelijk is omhoog gekomen. heb je negen op tien dat deze dichting stukis dus onder de bus he en dan ga je water bij de olie krijgen dus hoop dit maar niet he
sjais shit nou ja we merken het wel ... al zag ik net geen water in de olie die ik afliet .. alhoewel kut het oliepeil was wel akelig hoog ... ik zie de ellende alweer komensaturn schreef:als die bus daadwerkelijk is omhoog gekomen. heb je negen op tien dat deze dichting stukis dus onder de bus he en dan ga je water bij de olie krijgen dus hoop dit maar niet he

je moet natuurlijk wel wat te doen hebben
Ik had persoonlijk wel gekozen voor het komplete blok wisselen.
iets meer werk maar wel makkelijker.
succes met de verbouwing.
ps als je er een GTE van wil maken, ik heb nog een kop met injectiesysteem liggen



Ik had persoonlijk wel gekozen voor het komplete blok wisselen.
iets meer werk maar wel makkelijker.
succes met de verbouwing.
ps als je er een GTE van wil maken, ik heb nog een kop met injectiesysteem liggen



Hahah dan had ik 'm echt niet verkocht!!
Ik probeer eerst dit, scheelt inderdaad een hoop werk. We zien wel. Andere blok kan altijd nog!
Ik probeer eerst dit, scheelt inderdaad een hoop werk. We zien wel. Andere blok kan altijd nog!
je had beter die van GTE overgenomen he limburgertjeRiël schreef:sjais shit nou ja we merken het wel ... al zag ik net geen water in de olie die ik afliet .. alhoewel k#t het oliepeil was wel akelig hoog ... ik zie de ellende alweer komensaturn schreef:als die bus daadwerkelijk is omhoog gekomen. heb je negen op tien dat deze dichting stukis dus onder de bus he en dan ga je water bij de olie krijgen dus hoop dit maar niet he





AAh ff geen gte
laat me lekker prutsen ik amuseer me wel... alleen kut dat ik zo immobiel ben als mijn oma dat sucks dus echt maarja haha maar es een fiets kopen ofzo.

nee slimmke GTE had toch een GTT staan met een koppakking stukRiël schreef:AAh ff geen gtelaat me lekker prutsen ik amuseer me wel... alleen k#t dat ik zo immobiel ben als mijn oma dat sucks dus echt maarja haha maar es een fiets kopen ofzo.



-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
Ik zou ook die "wazige"onstekingsmodule d`r afhalen, voor hetzelfde geldt gaat ie voor problemen zorgen, hang gewoon de originele er in die je nog hebt liggen.
Heb er geen liggen. Ga straks es informeren voor een 209.
Oorzaak no.1 voor een defecte koppakking: slechte ontsteking. Rap eraf met dat wazige ding en een 208 of 209 erop. Liefst nieuw natuurlijk, naar dat gaat wel een bak geld kosten.
Succes met klussen
Succes met klussen
Update! 
De auto 'loopt' weer. Eerst starten .. nix. Middelste stekker ontsteking heeft los contact. Die maar gefixed met een nieuwe stekker. Starten ... aanslaan, afslaan etc loopt voor geen meter.
Nieuwe bougies doen wonderen. Starten en lopen. Volgend probleem was nu dat als ik gas geef hij enorm inhoudt en met een knal weer oppakt. Best lang gezocht ernaar, maar wat blijkt? Onderaan de carb zit die stang voor de acceleratieverrijkingspomp (3x woordwaarde
) en die zat los. Die er weer op en hij loopt in principe goed.
Nou ja wat jullie zeggen van die onsteking ... het kan best want hij loopt raar en wazig. Trekt prima, daar niet van, maar nog niet lekker. Lijkt alsof ie constant pingelt. Eens kijken waar ik een onsteking kan scoren. Gille misschien, jij had er nog een? Dealtje maken met de velgen??
Wil wel es proberen met een andere, maar voor hetzelfde doet deze het prima he.
Ik hoop dat ie het even uithoudt nu ... we merken het wel. Bak lekt nog olie, de einddemper is er spontaan onderuit gerot ... tjee zeg
konden we die van de weg oprapen nou ja dan maar zonder.
Mense prettige avond nog mijn dag is weer goed ole ik ga een stukje cruisen mzzl!

De auto 'loopt' weer. Eerst starten .. nix. Middelste stekker ontsteking heeft los contact. Die maar gefixed met een nieuwe stekker. Starten ... aanslaan, afslaan etc loopt voor geen meter.
Nieuwe bougies doen wonderen. Starten en lopen. Volgend probleem was nu dat als ik gas geef hij enorm inhoudt en met een knal weer oppakt. Best lang gezocht ernaar, maar wat blijkt? Onderaan de carb zit die stang voor de acceleratieverrijkingspomp (3x woordwaarde

Nou ja wat jullie zeggen van die onsteking ... het kan best want hij loopt raar en wazig. Trekt prima, daar niet van, maar nog niet lekker. Lijkt alsof ie constant pingelt. Eens kijken waar ik een onsteking kan scoren. Gille misschien, jij had er nog een? Dealtje maken met de velgen??

Ik hoop dat ie het even uithoudt nu ... we merken het wel. Bak lekt nog olie, de einddemper is er spontaan onderuit gerot ... tjee zeg

Mense prettige avond nog mijn dag is weer goed ole ik ga een stukje cruisen mzzl!
Als hij constant pingelt zou ik ff lekker niet een stukje gaan rijden, want dan kan een duur grapje worden.
ik heb nog een bijna nieuwe 209 ,en een oudere maar ook geteste en goed bevonden 208.Riël schreef:Update!
De auto 'loopt' weer. Eerst starten .. nix. Middelste stekker ontsteking heeft los contact. Die maar gefixed met een nieuwe stekker. Starten ... aanslaan, afslaan etc loopt voor geen meter.
Nieuwe bougies doen wonderen. Starten en lopen. Volgend probleem was nu dat als ik gas geef hij enorm inhoudt en met een knal weer oppakt. Best lang gezocht ernaar, maar wat blijkt? Onderaan de carb zit die stang voor de acceleratieverrijkingspomp (3x woordwaarde) en die zat los. Die er weer op en hij loopt in principe goed.
Nou ja wat jullie zeggen van die onsteking ... het kan best want hij loopt raar en wazig. Trekt prima, daar niet van, maar nog niet lekker. Lijkt alsof ie constant pingelt. Eens kijken waar ik een onsteking kan scoren. Gille misschien, jij had er nog een? Dealtje maken met de velgen??Wil wel es proberen met een andere, maar voor hetzelfde doet deze het prima he.
Ik hoop dat ie het even uithoudt nu ... we merken het wel. Bak lekt nog olie, de einddemper is er spontaan onderuit gerot ... tjee zegkonden we die van de weg oprapen nou ja dan maar zonder.
Mense prettige avond nog mijn dag is weer goed ole ik ga een stukje cruisen mzzl!
dus jij kiest




Wat moet je voor die 208 hebben? Zit een beetje krap nu, beter spul komt later wel.gille (mountainbike) schreef:ik heb nog een bijna nieuwe 209 ,en een oudere maar ook geteste en goed bevonden 208.
dus jij kiest![]()
![]()
![]()
Ik bedoelde die van jou met die nieuwedennisvr schreef:uhm dat zijn gloednieuwe bougiesRiël schreef:Update!
Nieuwe bougies doen wonderen.
heeft ie nog geen meter mee gelopen.....

Turbo en Koppeling stuk van de GTTgille (mountainbike) schreef:nee slimmke GTE had toch een GTT staan met een koppakking stukRiël schreef:AAh ff geen gtelaat me lekker prutsen ik amuseer me wel... alleen k#t dat ik zo immobiel ben als mijn oma dat sucks dus echt maarja haha maar es een fiets kopen ofzo.
![]()
![]()
Moi heeft de koppakking stuk maar dat gaat wel weer over als het winter wordt


wat moet ie kosten man?????,R5GTE schreef:Turbo en Koppeling stuk van de GTTgille (mountainbike) schreef:nee slimmke GTE had toch een GTT staan met een koppakking stukRiël schreef:AAh ff geen gtelaat me lekker prutsen ik amuseer me wel... alleen k#t dat ik zo immobiel ben als mijn oma dat sucks dus echt maarja haha maar es een fiets kopen ofzo.
![]()
![]()
Moi heeft de koppakking stuk maar dat gaat wel weer over als het winter wordt![]()
Ik ben in onderhandeling met iemand.gille (mountainbike) schreef:wat moet ie kosten man?????,R5GTE schreef:Turbo en Koppeling stuk van de GTTgille (mountainbike) schreef:nee slimmke GTE had toch een GTT staan met een koppakking stukRiël schreef:AAh ff geen gtelaat me lekker prutsen ik amuseer me wel... alleen k#t dat ik zo immobiel ben als mijn oma dat sucks dus echt maarja haha maar es een fiets kopen ofzo.
![]()
![]()
Moi heeft de koppakking stuk maar dat gaat wel weer over als het winter wordt![]()
maar hij moet 300 euro opbrengen. tenzij me iemand heel goedkoop aan een Turbo kan helpen.
dan houd ik hem erbij voor de fun.
GTE voor doordeweeks , GTT voor in het weekend en Corvette voor in de zomermaanden.
Die andere GTE is sowieso ten dode opgeschreven want die heb ik nodig om mijn schuur weer een beetje te vullen.



ok breng hem maar voor 300 euroR5GTE schreef:Ik ben in onderhandeling met iemand.gille (mountainbike) schreef:wat moet ie kosten man?????,R5GTE schreef:Turbo en Koppeling stuk van de GTTgille (mountainbike) schreef:nee slimmke GTE had toch een GTT staan met een koppakking stukRiël schreef:AAh ff geen gtelaat me lekker prutsen ik amuseer me wel... alleen k#t dat ik zo immobiel ben als mijn oma dat sucks dus echt maarja haha maar es een fiets kopen ofzo.
![]()
![]()
Moi heeft de koppakking stuk maar dat gaat wel weer over als het winter wordt![]()
maar hij moet 300 euro opbrengen. tenzij me iemand heel goedkoop aan een Turbo kan helpen.
dan houd ik hem erbij voor de fun.
GTE voor doordeweeks , GTT voor in het weekend en Corvette voor in de zomermaanden.
Die andere GTE is sowieso ten dode opgeschreven want die heb ik nodig om mijn schuur weer een beetje te vullen.![]()
![]()



Ik ben in onderhandeling met iemand.
maar hij moet 300 euro opbrengen. tenzij me iemand heel goedkoop aan een Turbo kan helpen.
dan houd ik hem erbij voor de fun.
GTE voor doordeweeks , GTT voor in het weekend en Corvette voor in de zomermaanden.
Die andere GTE is sowieso ten dode opgeschreven want die heb ik nodig om mijn schuur weer een beetje te vullen.![]()
![]()
Ik Pm je wel als het niets wordt.ok breng hem maar voor 300 euro![]()
![]()
want anders raken we offtopic

Laatst gewijzigd door R5GTE op wo 18 sep 2002 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.