Het lampje van mijn accu knippert af en toe. Vorige week keek ik op het forum om te zien of iemand er al iets over had gepost. Dat was ook zo, kon evt. de dynamo/accu zijn of de betreffende bedrading. Toen ik na dit gelezen te hebben bij mijn auto kwam, deed ie het ineens niet meer.
ANWB dacht dat het w.s. startmotor was, (dynamo doorgemeten etc) met aanduwen deed de auto het weer. Vandaag 3 dagen later slaat de motor ineens wel aan.
Vraag: moet ik zo snel mogelijk naar de garage of kan doet iue het elk moment weer niet?
startmotor problemen?
-
- Contacteer:
Ik heb hetzelfde probleem!
De ene keer start ie zonder probelemen en de andere keer zijn de acculampjes gedooft en weet ik het al... Dan doet ie alleen maar 'klik klik'. Eventjes wachten en weer proberen en dan doet ie het weer.
Het kan zijn dat de startmotor aan end is, of dat de contactpunten schoongemaakt moeten worden. Ik heb geen idee welke van de 2 het in dit geval waarschijnlijk is.
De ene keer start ie zonder probelemen en de andere keer zijn de acculampjes gedooft en weet ik het al... Dan doet ie alleen maar 'klik klik'. Eventjes wachten en weer proberen en dan doet ie het weer.
Het kan zijn dat de startmotor aan end is, of dat de contactpunten schoongemaakt moeten worden. Ik heb geen idee welke van de 2 het in dit geval waarschijnlijk is.
is zoals er al gezegd is,startmotor vraagt veel stroom van de battery .
en als het al wat kouder word'snachts, dan verliest de battery wat van zijn capaciteiten.
dus bij een redelijk versleten startmotor, vraagt ie meer stroom terwijl je battery dat nie kan geven.
conclusie startmotor op zijn einde
en als het al wat kouder word'snachts, dan verliest de battery wat van zijn capaciteiten.
dus bij een redelijk versleten startmotor, vraagt ie meer stroom terwijl je battery dat nie kan geven.
conclusie startmotor op zijn einde
-
- Contacteer:
Bij mij wel ja. Soms heeft ie ook nergens last van. Gister bijv had ie een paar dagen stil gestaan, ik denk die doet dus niks. Ik zet hem op contact, alles fel verlicht en starten, lopen!Dirk schreef:maar dat doet ie bij jou dus ook al 'langere' tijd neem ik aan?
Ik heb een jaar rond gereden met een kapotte startmotor. De eerste drie keer deed hij alleen "klik" als je het contact omzette, de vierde keer draaide hij dan wél rond. Je hebt kans dat het steeds erger wordt, maar bij mij bleef het hierbij. Daar ik laatst mŽn koppeling heb vervangen (dus het blok eruit) heb ik er maar meteen een nieuwe startmotor opgeschroeft.
-
- Contacteer:
Hoeveel tijd gaat er zitten in het vervangen van de startmotor?
En het kan in mijn geval niet aan de contactpunten liggen? Hij is aan gort?
En het kan in mijn geval niet aan de contactpunten liggen? Hij is aan gort?
Um als je een brug of put hebt. en dan al dat gepiel met je armen omhoog in supernauwe ruimte waar je niet goed ziet wat je doet. 1,5 uur is me record omdat ik het nu blindelings kan, maar de eerste keer 3,5 uur 
Heerlijk van die armen waar al je bloed uitwegtrekt
Suc6

Heerlijk van die armen waar al je bloed uitwegtrekt

Suc6
-
- Contacteer:
Hm... Ok, wie o wie uit Friesland/Groningen wil wat bijverdienen? 

-
- Contacteer:
Bij mij start hij dus soms ook niet.
Je moet gewoon effe als hij niet wil starten een rechtstreeks kabel aansluiten op de startmotor en dan kijken of hij wel elke keer wil starten.
Bij mij is de startmotor gewoon helemaal goed.
Dat is een nieuwe. Mij is een keer gezegt dat het de starterkrans kan zijn.
Ik heb hier verders geen verstant van, misschien kan iemand het toe ligten met hoe je het kunt controleren hoe je dat kunt nakijken.
Maar ik zou eerst effe een rechtstreekse kabel aansluiten.
Suc6 ermee iig.
Je moet gewoon effe als hij niet wil starten een rechtstreeks kabel aansluiten op de startmotor en dan kijken of hij wel elke keer wil starten.
Bij mij is de startmotor gewoon helemaal goed.
Dat is een nieuwe. Mij is een keer gezegt dat het de starterkrans kan zijn.
Ik heb hier verders geen verstant van, misschien kan iemand het toe ligten met hoe je het kunt controleren hoe je dat kunt nakijken.
Maar ik zou eerst effe een rechtstreekse kabel aansluiten.
Suc6 ermee iig.
TIP,haal je rechtervoorwiel eraf,en ga vanaf daar te werk,je kan hem dan zo eruithalen,het is de eerste keer wel een beetje klooien,maar ik heb hem 5 keer eruit moeten halen,half uurtje werk,echt waar,je hebt geen brug nodig
Weet je zeker dan dat het zo wel goed gaat?? Als je Žm er vervolgens nóg vier keer uit moet halen?!jermaine schreef:TIP,haal je rechtervoorwiel eraf,en ga vanaf daar te werk,je kan hem dan zo eruithalen,het is de eerste keer wel een beetje klooien,maar ik heb hem 5 keer eruit moeten halen,half uurtje werk,echt waar,je hebt geen brug nodig

Ik had eerst een startmotor gemonteerd van een clio,maar hij ratelde zo,ik dacht eerst dat hij scheef gemonteerd zat,ik weer gedemonteerd (dus eerst oude eraf 1x,daarna clio startmotor erop 2x,ratelde erg,weer eraf gehaald 3x,tandjes geteld en tot de conclusie gekomen,verkeerde startmotor,nieuwe gehaald en gemonteerd 4x,maar het gaat echt heel erg snel (ook juiste gereedschap!!!)
Nou, probleem was natuurlijk idd de startmotor.
Schijnbaar (vlgs. de garage) was er tevens een kabel gesmolten van de starter. Ik had geluk gehad dat de gtt niet in de hens gevlogen was.
Voor totale reparatie vroegen ze bij renault-dealer e.495,-! haha
Heb nu een gereviseerde starter voor e.50,- die ik door 'iemand' er in laat zetten voor een nog nader te bepalen bedrag.
PS: Wij danken Jetab

Schijnbaar (vlgs. de garage) was er tevens een kabel gesmolten van de starter. Ik had geluk gehad dat de gtt niet in de hens gevlogen was.
Voor totale reparatie vroegen ze bij renault-dealer e.495,-! haha
Heb nu een gereviseerde starter voor e.50,- die ik door 'iemand' er in laat zetten voor een nog nader te bepalen bedrag.
PS: Wij danken Jetab